קשר קודש
קשר קודש
סוד קשר הלוז והיחוד
הנאחז בקוץ ד' שבעורף
לחיי העולם הבא בסוד
ההשתלשלות מרום המעלות
ועד מקום העפר ממנו יניץ
לאשר כרע וניחת מפני
רוממות זיו מרכבת
כבוד עצמותו יתברך
קיצור מתוך החוברת:
"וְזֶה סוֹד ב' רְצוּעוֹת, יְמָנִית – עַד הֶחָזֶה קָצְרָה קֶרֶן גָּבוֹהַּ, וּרְצוּעָה שְׂמֹאל עַד הַטַּבּוּר אֲרוּכָה קֶרֶן הַב'. וְאַף עַל פִּי שֶׁבְּפָרָשַׁת פִּנְחָס בר"מ דרכ"א ע"ב אָמַר כִּי הַיְמָנִית הוּא אֲרוּכָה – אֵין קוּשְׁיָא, כִּי שָׁם אָמְרוּ בִּבְחִינַת הַמֵּנִיחַ תְּפִלִּין בְּעַצְמוֹ, אַךְ בִּבְחִינַת הַבִּינָה עָצְמָה נִמְצָא כִּי יָמִין שְׁבָה הוּא שְׂמֹאל שֶׁבּוֹ וְכֵן לְהֶפֶךְ", (שער כ"ט, פרק ט מ"ב).
וכתב הפרי עץ חיים:
"לָכֵן, אַחַר שֶּׁנַּעֲשָׂה הַקֶּשֶׁר בְּתִיקּוּנָהּ, נִתְהַפְּכוּ הָרְצוּעוֹת. וּמַה שֶׁהָיָה תְּחִלָּה בִּימִין, מִשְׁתַּלְשֵׁל וְיוֹרֵד בִּשְׂמֹאל. וּמַה שֶׁהָיָה בִּשְׂמֹאל, יוֹרֵד בִּימִין".
רוב מערכות החוש והשליטה המוטורית במוח פועלות בצורה "קונטרלטרלית", פירוש, צידו האחד של המוח אחראי על הצד הנגדי של הגוף. דהיינו, אזורי התנועה במוח הימני שולטים על שרירי צידו השמאלי של הגוף, וכן להיפך, צד שמאל שולט על צידו הימני של הגוף. ההיפוך בשליטת המוח על צידי הגוף הזה נעשה ע"י מערכת עצבית היורדת מהמיספרות, ונדמה אותה לְ"כְּבָלִים", שבהגיעם לחלקו התחתון של גזע המוח – מתבצעת הצלבה, הַכֶּבֶל הימני יורד בצד שמאל של חוט השדרה, ושמאלי בצד ימין.
באופן מופלא, "נקודת ההצטלבות" שבה "הכבלים" "חותכים" אחד את השני נעשה בדיוק מול המקום עליו מונח קשר הד' מבחוץ! ובכך ישנה הקבלה מדהימה בין המערכת הרוחנית והמערכת הגשמית של האדם בחיבור נשמה וגוף. וכאשר יש סתימה והאורות הרוחניים אינם יורדים למקומם, הדבר משפיע באופן ישיר גם על המערכת הגשמית.
"שֵׁם הָעִיר לוּז לָרִאשׁוֹנָה רוֹצֶה לוֹמַר, אוֹתָהּ לֵאָה הָרִאשׁוֹנָה שֶׁהִיא דַּאֲצִילוּת [שכינה עילאה] – הִיא הַנִּקְרֵאת לוּז. וארז"ל עֶצֶם יֵשׁ בָּאָדָם בְּמָקוֹם קֶשֶׁר תְּפִלִּין שֶׁאֵינוֹ מִתַּרְקַב וּמִמֶּנּוּ יִתְגַּדֵּל הַגּוּף לֶעָתִיד. וְנִקְרָא לוּז, כִּי בְּאוֹתוֹ מָקוֹם הִיא דְּבוּקָה לֵאָה בְּמָקוֹם קֶשֶׁר שֶׁל תְּפִלִּין". (ליקוטים, שופטים, "ודבורה").
בתואל הרמאי
"אָמַר רַב הוּנָא, אֲנִי הָיִיתִי בִּכְרַכֵּי הַיָּם וְשָׁמַעְתִּי שֶׁהָיוּ קוֹרְאִים לְאוֹתוֹ עֶצֶם הַשִּׁדְרָה – הָעֶצֶם שֶּׁנִּשְׁאַר בַּקֶּבֶר אַחֲרֵי שֶׁנִּרְקָב כָּל הַגּוּף "בְּתוּאֵל הָרַמַּאי". שָׁאַלְתִּי עָלָיו מַה עִנְיָינוֹ? אָמְרוּ, שֶׁצּוּרָתוֹ כְּרֹאשׁ שֶׁל נָחָשׁ שֶׁהוּא רַמַּאי, וְזֶה הָעֶצֶם הוּא רַמַּאי יוֹתֵר מִכָּל שְׁאָר הָעֲצָמוֹת שֶׁל הַגּוּף". (זוהר תולדות ח"א קל"ז ע"א).
זכה – עזר
לא זכה – כנגדו
וגילה עט"ר הרמח"ל הקדוש סוד הרמאי האוחז בד'L
נְשַׁמּוֹת, בְּטֹרַח רַב יוֹצְאִים לָעוֹלָם בַּעֲבוּר הַנָּחָשׁ שֶׁרוֹדֵף אַחֲרֵיהֶם… אַף עַל גַּב שֶׁאוֹתוֹ הַנָּחָשׁ אֵין שׁוֹלֵט עָלֶיהָ [בעת הלידה על הנשמה], זוֹרֵק בָּהּ חֹשֶׁךְ אֶחָד, וּנְשַׁמָּה לֹא נִיצּוֹלֶת מִמֶּנּוּ – עַד שֶׁמִּמֶּנּוּ [מֵעֶטְיוֹ שֶׁל נָחָשׁ] הוּא מֵת… אִם תֹּאמַר, מִי מַחֲזִיק אוֹתוֹ שָׁם? אֶלָּא, בְּנֵי אָדָם לְמַטָּה – שֶׁכְּשֶׁיּוֹצְאִים לְעוֹלָם – עוֹל זֶה נִיתַּן לוֹ. מָקוֹם שֶׁלּוֹ – בְּזֹאת הַחֻלְיָא הַ-ב', וְאָז מַרְכִּין [האדם] רֹאשׁוֹ לְדִבְרֵי הָעוֹלָם וְאוֹהֵב הַיְגִיעָה שֶׁל זֶה הָעוֹלָם. וּכְמוֹ שֶּׁנִּמְשַׁךְ לְמַטָּה, כָּךְ מִתְחַזֵּק [ס"מ] לְמַעְלָה וְאִתּוֹ הַצַּוָּאר הָעֶלְיוֹן. [וּכְשֶׁ]עוֹל זֶה מִתְחַזֵּק עָלָיו, מִיַּד הַכֹּל נִסְתַּם וְהָאוֹר אֵינוֹ יוֹרֵד בִּדְרָכָיו, וְנִמְצָא עָמָל לְכָל הָעוֹלָם.אוֹי לְמִי… בְּאוֹתוֹ הַזְּמַן, שֶׁהֲרֵי וַדַּאי חַיָּיו אֵינָם חַיִּים, וְשַׁעֲרֵי הָרְוָחָה נִסְתָּמִים מִמֶּנּוּ. וּנְשַׁמָּה נֶחְשֶׁכֶת וְלֹא נוֹטֶלֶת מִן הָאוֹר הָעֶלְיוֹן כְּלָל, אֶלָּא נִטְבַּעַת בְּעוֹמֶק זֶה הָעוֹלָם כְּמוֹ שֶׁנִטְבָּעִים רַגְלָיו בְּטִיט קָשֶׁה" (אוצרות רמח"ל עמ' רכח).