Skip to content

פרשת הנשיאים

נוסח יחודי לרמח"ל הקדוש ע"פ סוד סדר תיקוני הגאולה והשכינה מר"ח ניסן ועד ליל הסדר.

פרשת הנשיאים

פרשת הנשיאים

 זכינו שגילה כמוהר"ר הרמח"ל הקדוש זי"ע סדר פרשת הנשיאים ע"ד הסוד וזו לשונו הטהורה:

"בְּי"ב יָמִים הָרִאשׁוֹנִים שֶׁל נִיסָן, טוֹב לוֹמַר הַי"ב פָּרָשִׁיּוֹת שֶׁל הַנְּשִׂיאִים, שֶׁבָּרֹאשׁ חודש נִיסָן הוּקַם הַמִּשְׁכָּן, וְהַנְּשִׂיאִים הִקְרִיבוּ קָרְבָּנָם בְּאוֹתָם י"ב יָמִים. וּתְכַוֵין לְקַבֵּל כֹּחַ מֵאוֹתוֹ הַשֵּׁבֶט – אִם הוּא מֵהַשֵּׁבֶט שֶׁלְּךָ.

וּתְכַוֵין בְּכָל יוֹם צֵירוּף אֶחָד מי"ב צֵירוּפֵי הוי"ה לְפִי הַשֵּׁבֶט. וְזֶה הַסֵּדֶר: יְהוּדָה יהו"ה, יִשָּׂשׂכָר יהה"ו, זְבוּלוּן יוה"ה, רְאוּבֵן ויה"ה, שִׁמְעוֹן והי"ה, גָּד והה"י, אֶפְרַיִם היו"ה, מְנַשֶּׁה היה"ו, בִּנְיָמִין הוי"ה, דָּן הוה"י, אָשֵׁר ההי"ו, נַפְתָּלִי ההו"י. 

וּבְיוֹם הַי"ג תֹּאמַר הַתְחָלַת פָּרָשַׁת בְּהַעֲלוֹתְךָ עַד "כֵּן עָשָׂה אֶת הַמְּנֹרָה" (במדבר ח, ד) – כְּנֶגֶד שֵׁבֶט לֵוִי. 

וְטוֹב לוֹמַר גַּם כֵּן בְּט"ו הַיָּמִים הָרִאשׁוֹנִים שֶׁל נִיסָן, הַט"ו שִׁיר הַמַּעֲלוֹת, שֶׁסּוֹדָם עֲלִיַּת הַשְּׁכִינָה בְּט"ו מַדְרֵגוֹתֶיהָ, הַיְינוּ י' שֶׁלָּהּ, וְ-ה' – שֶׁעוֹלָה בְּשֶׁל הַזָּכָר, הֲרֵי ט"ו, וְאוֹמְרִים אוֹתָם אֶחָד בְּכָל יוֹם, עַד שֶׁנִּשְׁלָמִים בְּיוֹם רִאשׁוֹן שֶׁל פֶּסַח. 

וְטוֹב לוֹמַר שִׁיר הַשִּׁירִים פֶּרֶק אֶחָד בְּכָל יוֹם, וְחוֹזְרִים וּמַתְחִילִים אוֹתוֹ, וּמַשְׁלִימִים אוֹתוֹ בְּעֶרֶב פֶּסַח: (קיצור הכוונות עמ' פ"ד).

בר"ח ניסן הוקם המשכן, התגלו הארות עצומות וירד שפע גדול ואורה לעולם. בכל יום ויום בהקריב נשיא שבט את קורבנו – ירד שפע גדול לעם ישראל בכלל ולשבט שלו בפרט.

בנוסף, בימים אלו עלתה והתגדלה השכינה במדרגותיה עד שעמדה כנגד מלא קומתו של קב"ה לצורך היחוד הגדול והנכסף המתחיל בליל חג המצות.

והימים האלה נזכרים ונעשים בכל שנה ושנה ומתעוררת אותה ההארה כבראשונה.

ע"כ כנגד קורבן הנשיא אנו קוראים את פרשת הנשיאים כפי סדר חניתם סביב המשכן, ומכוונים בצירוף שם ההוי"ה ית' וית' שהיה מאיר לאותו השבט ומכוונים לקבל את הארתו אם שורש נשמתנו היא ממנו.

וכנגד עליית השכינה בט"ו מדרגותיה סידר עט"ר הרמח"ל הקדוש לומר את ט"ו "שיר המעלות" שהם סוד עלייתה וגדלותה.

ובסוד הכנת תכשיטיה, מנותיה, קישוטיה והתעוררותה לתשוקת חיבורה בבעלה, וכן לעורר רצון בעלה לפוקדה ולזוכרה תיקן עט"ר בוצינא קדישא לומר את סדר שיר השירים קודש קדשים.

יהי רצון שתקבלו תפילותינו לברכה ולרצון ולגאולה שלמה בב"א.