עמודים נוספים בפרק זה
- מאמר הגאולה | פרק ג'. זכירה - חיבור תפארת בשכינה. כניעת האומות.
- מאמר הגאולה | פרק ג'. סיכום ענייני הפקידה.
- מאמר הגאולה | פרק ג'. יציאת הנשמות העשוקות. היחידה של המשיח.
- מאמר הגאולה | פרק ג'. הפקידה מן היסוד והזכירה מן התפארת.
- מאמר הגאולה | פרק ג'. פעולת הפקידה: חיבור הנוק' בחכמה. תיקון הנפש.
- מאמר הגאולה | פרק ג'. פתיחת שער ההיכל על ידי כפות המנעול.
- מאמר הגאולה | פרק ג'. תשובת ישראל מכח ההארה בנשמותיהן.
- מאמר הגאולה | פרק ג'. פריסת המסך גורם הסתר פנים ובקיעתו.
- מאמר הגאולה | פרק ג'. פגמי פשטתי את כתנתי ושיטוף הרגלים בגלות.
- מאמר הגאולה | פרק ג'. פקידה - באור החכמה. זכירה - החכמה והבינה יחד.
- מאמר הגאולה | פרק ג'. עת הפקידה: רום תוקף החשך הגדול.
- מאמר הגאולה | פרק ג'. פעולות הפקידה: קימת השכינה.
- מאמר הגאולה | פרק ג'. זמן הפקידה ופעולת הפקידה.
מאמר הגאולה | תשובת ישראל מכח ההארה בנשמותיהן.
ועתה צריך שתדע כי כל אלה האורות וכל הדברים האלה – דרך [1]פנימיות המאורות הם ולא נראו החוצה. ועל כן, לא הגיע מהם לא התעוררות ולא תיקון רק אל ישראל ולא אל צבאות המלאכים ושרי המשמרות כלל, כי ישראל מבפנים הם יוצאים, והמלאכים מבחוץ וזה נודע. ועל כן נאמר "ומעי המו עליו" דווקא של ישראל.
ותדע שבהאיר המאורות בזאת החמדה והתשוקה אל ישראל, אז ימשך מהם לישראל אורה גדולה ועצומה אל כל נשמותיהם. ואפילו שלא נודעה בגילוי – אך נשמותיהם קבלו זאת ההארה ויינתן בלבם לשוב אל ה' אלהיהם ולבקש אותו. ועל זה הענין כתוב [2]"בצר לך ומצאוך כל הדברים האלה באחרית הימים ושבת" וגו', ואז נאמר "קמתי אני לפתוח לדודי" וגו'. והבן, כי זאת היא הקימה שזכרתי לך למעלה והוא סוד גדול, כי עד היות כנסת ישראל שוכבת לעפר שהוא ברמז לקליפה, לא אפשר להימצא החיבור [3]הקדוש. ועל כן צריך בתחילה שתקום. ואחר יתחבר עמה דודה. וזהו "קמתי אני לפתוח לדודי".
הרחבות.
[1] כל התהליכים עליהם דובר מתרחשים במישור הרוחני ובמאורות עצמם ולא נראים במישור הגשמי, וגם במישור הרוחני הם מתרחשים בפנימיות העולמות בהן מושרשות נשמות ישראל – ולא בחיצוניות העולמות שהן מקום המלאכים וצבאות השמים.
[2] "בצר לך" הוא זמן התגברות החושך, "ומצאוך" אורות הפקידה, "ושבת" בתשובה שלמה בהאירם בנשמות ישראל, ומיד תקבל השכינה שהיא "אני" כח, "קמתי" בסוד הקימה להתחבר בבעלה.
[3] קודשא ב"ה ושכינתא.