עמודים נוספים בפרק זה
- מאמר הגאולה | פרק ח'. תיקון העולם.
- מאמר הגאולה | פרק ח'. ב' מלכים משמשים בכתר אחד.
- מאמר הגאולה | פרק ח'. בעת שיבנה השער מחדש תתבטל ממשלת החלונות.
- מאמר הגאולה | פרק ח'. חרב של שלום.
- מאמר הגאולה | פרק ח'. בגאולה יאבדו מסיגי גבול הקדושה.
- מאמר הגאולה | פרק ח'. כל התוכחות והיסורין שבגלות לא היו מצד הקליפה.
- מאמר הגאולה | פרק ח'. בקיעת יגון ואנחה תביא לחיבור ששון ושמחה.
- מאמר הגאולה | פרק ח'. שני מיני שפע נמצאו לשכינה.
- מאמר הגאולה | פרק ח'. כריתת יניקת הס"א מסוף שולי המלכות בעת נקמת דם בניו.
- מאמר הגאולה | פרק ח'. תחילת הגאולה בסוד "הבטה" ואח"כ בסוד "וידע".
- מאמר הגאולה | פרק ח'. בגלות לא זז המשיח מהשכינה.
- מאמר הגאולה | פרק ח'. תיקון הגוף בגאולה ובכח האור הגנוז יזכה לקירון.
- מאמר הגאולה | פרק ח'. אור עתיקא קדישא יכלה את האומות.
מאמר הגאולה | תחילת הגאולה בסוד "הבטה", התעוררות, "וירא" ממקום השמים. ואח"כ בסוד "וידע" – במעשה.
ועתה אודיעך סוד אחר. כי הנה כתוב "וירא אלקים את בני ישראל וידע אלקים". והענין כי הקב"ה כל זמן הגלות נאמר בו 'ישן הוא אלקיהם של אלו', וגם כן כתוב "למה ה' תעמוד ברחוק תעלים לעתות בצרה", כי איננו מתגלה ועל כן נראה כאילו איננו רואה ומביט. ומפני הֶעְלֵם ההבטה התחזקו הקליפות.
אך כשיתעורר לראות – משם והלאה תתחיל הגאולה, ולכן מיד אחר "וירא" כתיב "וידע". ובאמת שעד כאן היה הענין במחשבה, וממנה יצא אל הדבור, ואז נצטוה משה על הגאולה, וממנה יצא אל המעשה.
והנה כן הוא בגאולה העתידה שכן כתוב "עד ישקיף וירא ה' משמים", והבן מלת "משמים" כי היא רומזת הרבה, כי בגלות הוא 'על השמים' כי נתעלה אל המקום שנאמר בו "אתה אל מסתתר", וצריך שישוב אל 'מקום השמים', ומשם יראה וישקיף, וזהו "עד ישקיף וירא ה' משמים.