(רֵאשִׁית הַבְּרִיאָה בְּגִלּוּי וְהֶאָרָה, סִבָּה וּמָקוֹר לַנִּבְרָאִים).

וְהִנֵּה הַמְּצִיאוּת הַזֶּה שֶׁזָּכַרְנוּ שֶׁהוּא ית"ש נִמְצָא לַהֲוָיוֹת – הוּא מַה שֶׁנִּקְרָא גִּילוּי וְהֶאָרָה, וּבִבְחִינָה זוֹ נִקְרָאֵהוּ ית"ש סִבָּה וּמָקוֹר לַנִּמְצָאִים, כֵּיוָן שֶׁבִּגְזֵירַת רְצוֹנוֹ – הִנֵּה הַהֶאָרָה הַזֹּאת סִבָּה לְנִמְצָאִים אֵלֶּה – כַּסִּבָּה הַטִּבְעִית אֲשֶׁר הִיא מִין אֶחָד עִם תּוֹלַדְתָּהּ, וְלֹא תֶחְדַּל תּוֹלַדְתָּהּ לָצֵאת מִמֶּנָּה, וְלֹא תֵּצֵא מִמֶּנָּה תּוֹלָדָה זוּלַת הַמְּיוּחֶדֶת לָהּ. וְאֵין הֶבְדֵּל בַּדָּבָר אֶלָּא שֶׁהַסִּבָּה הַטִּבְעִית כָּל זֶה שֶׁנַּבְחִין בָּהּ בְּחֹק טִבְעָהּ הוּא, וְהִיא וְתוֹלַדְתָּהּ מִין אֶחָד.

וּבוֹ ית"ש אֵין דָּבָר חוּקִּיִּי וּמוּכְרַח אֶלָּא הַכֹּל מִצַּד הַחֵפֶץ וְהַיְּכוֹלֶת, וְאֵין הַנִּבְרָאִים עִם הֶאָרָתוֹ מִין אֶחָד כִּי אֵין בֵּינוֹ וּבֵין בְּרוּאָיו שׁוּם עֵרֶךְ, וְהַנִּבְרָאִים כּוּלָם מְחוּדָשִׁים מֵאַיִן מוּחְלָט, אֲבָל מִתְדַּמֶּה עִנְיַן יְצִיאָתָם וְהִימָשְׁכָם מֵהֶאָרָתוֹ לִיצִיאַת הַתּוֹלָדָה הַטִּבְעִית מִסִבָּתָהּ.