תיקוני זוהר תניינא | דף א תקונא קדמאה

שיתוף ב print
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב pinterest

בהנו"א

תיקונים חדשים

תִּקּוּנֵי זֹהַר תִּנְיָינָא – תִּקּוּנָא קַדְמָאָה.

(דף א' עמ' א')  וּלְכֹל הַיָּד הַחֲזָקָה (דברים לד, יב)

תִּיקּוּנָא קַדְמָאָה, "אַשְׁרֶיךָ יִשְׂרָאֵל מִי כָמוֹךָ עַם נוֹשַׁע בַּיהֹוָה" (דברים לג כט) שְׁמָא דְּכָלִיל כָּל שְׁמָהָן. וְכֻלְהוֹ שְׁמָהָן אָחֲרָנִין נָפְקִין מִינֵּיהּ כְּעַנְפִין מֵאִילָנָא, וְכֻלְהוֹ עֲנָפִין מִתְחַבְּרָן בְּאִילָנָא וְלָא מִתְפָּרְשָׁאן מִינֵּיהּ, וּמִינֵּיהּ נָטְלִין כֻּלְהוֹ חֵילָא.

תּוּ, עַם נוֹשַׁע בַּיהֹוָה" (דברים לג כט), דָּא שְׁמָא שְׁלִים. דִּשְׁאָר זִמְנִין אִתְפָּרְקוּ יִשְׂרָאֵל מֵאָת חַד דִּשְׁמָא קַדִּישָׁא, אֲבָל לְזִמְנָא דְּאָתֵי בְּכֻלְהוֹ אַתְוָן תְּהֵא פּוּרְקָנָא, פּוּרְקָנָא שְׁלִים בְּכָל שְׁלִימוּ.

אֲבָל תָּא חֲזֵי, וַדַּאי שְׁמָא דָּא כְּלָלָא דְּכֹלָּא אִיהוּ, וְכָל בִּרְיָן דְּעָלְמָא עִלָּאִין וְתַתָּאִין בֵּיהּ אִתְבְּרִיאוּ, וְאַפִּיק מִגַּרְמֵיהּ כִּינּוּיִין לְאַסְתָּרָא יְקָרֵיהּ, וְאִיהוּ מִלְּגוֹ מִתְפַּשֵּׁט וְנַטִּיל כֹּלָּא בִּכְלָלָא. עִם כָּל דָּא, מוּתָב יְקָרָא קָבַע לְגָרְמֵיהּ בְּהַהוּא עֲמוּדָא דְּאֶמְצָעִיתָא, וְתַמָּן יָתִיב בִּיקְרֵיהּ כְּחַד

(דף א' עמ' ב') מַלְכָּא רַבְרְבָא וְשַׁלִּיט דְּאִשְׁתְּלִים בְּכֹלָּא, וְכָלִיל כֹּלָּא, וְשַׁלִּיט בְּכֹלָּא. וְהָכָא אִשְׁתְּרָשׁוּ עַמָּא קַדִּישָׁא בְּשָׁרְשׁוֹהִי, הֲדָא הוּא דִּכְתִיב (שם לב ט) "כִּי חֵלֶק יְהֹוָה עַמּוֹ", דָּא הוי"ה שְׁמָא יְחִידָאָה. "יַעֲקֹב חֶבֶל נַחֲלָתוֹ". מַאי חֶבֶל? אֶלָּא כְּחֶבֶל דָּא דְּבֵיהּ מִתְקַלְּעָן חוּטִין בְּחִיבּוּרָא חַד. כְּגַוְנָא דָּא יִשְׂרָאֵל כְּלָלָא דְּכֹלָּא אִינוּן, בְּגִין דְּמֵהַאי שְׁמָא כְּלָלָא דְּכֹלָּא נָפְקִין, וּשְׁמָא דָּא קָאִים לְהוּ אַחְסָנַת עָלַם.

וְאִינּוּן אִית לְהוּ חֵילָא לְיַחֲדָא שְׁמָא כִּדְקָא יֵאוֹת, מַאי דְּלָא אִשְׁתְּכַח חֵילָא אֲפִילוּ לְמַלְאֲכֵי עִלָאֵי, בְּגִין דְּמִגּוֹ רָזָא דָּא קְטִירוּ דְּיִחוּדָא נָפְקִין וַדַּאי, מַה דְּלָא אִשְׁתְּכַח לְשׁוּם בְּרִיָּה אַחֲרִינָא בְּעָלְמָא. וְאִתְּמָר בְּהוּ 'מִמְּקוֹמוֹ הוּא יִפֶן בְּרַחֲמָיו לְעַמּוֹ וְיָחוֹן עַם הַמְיַחֲדִים שְׁמוֹ', דְּאִית לְהוּ חֵילָא לְיַחֲדָא יִחוּדָא דִּשְׁמָא דָּא קַדִּישָׁא. בְּגִין כָּךְ 'יִפֶן' – בְּרָזָא דְּאַנְפִּין. דְּאִית פָּנִים וְאִית כְּנָפָיִם, וּשְׁמָא דָּא אִיהוּ פָּנִים. בֵּיהּ "וּפָנִיתִי אֲלֵיכֶם וְהִרְבֵּיתִי אֶתְכֶם" (ויקרא כו ט) יִפֶן וַדַּאי. וְאִי תֵּימָא דִּבְלֹא שְׁכִינְתָּא אִשְׁתַּכְּחַת מִלָּה? לָאו הָכִי, אֶלָּא 'מִמְּקוֹמוֹ יִפֶן' וַדַּאי. אֲבָל כֹּלָּא אִתְכְּלִיל בִּשְׁמָא דָּא.

כְּדֵין "וְלֹא יִכָּנֵף עוֹד מוֹרֶיךָ וְהָיוּ עֵינֶיךָ רֹאוֹת אֶת מוֹרֶיךָ" (ישעיה ל כ) דְּלָא יְהוֹן כִּינּוּיִין מְכַסְּיָין עַל 

ביאור נופת צופים

שיתוף ב print
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב pinterest