תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְאַרְבַּע דף קס

י״ג באב תשע״ה (יולי 29, 2015) Off By קהילת הרמח"ל

תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְאַרְבַּע דף קס.

תִּקּוּנֵי זֹהַר תִּנְיָינָא – תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְאַרְבַּע

"וּלְכֹל הַיָּד הַחֲזָקָה" דָּא בְּזִמְנָא דְּיִתְכַּנְּשׁוּן כֻּלְהוֹ שִׁבְטַיָא כַּחֲדָא דְּאִינוּן יָד. וְרָזָא דָּא לֵוִי לִתְרֵין אִתְפְּרַשׁ, כֹּהֵן וְלֵוִי, יְמִינָא וּשְׂמָאלָא. וּלְכֻלְּהוּ, אֲתַר אִשְׁתְּכַח בְּגוֹ קַרְתָּא קַדִּישָׁא יְרוּשָׁלַיִם. וְאֲבַתְרֵיהֹון אִתְמְשַׁךְ לְאִתְתַּקְּנָא כָּל עָלְמָא. כֹּהֵן וְלֵוִי קָיְימִין לְגוֹ. וְלִשְׁאָר שְׁבָטִין אִשְׁתַּכְּחָן י"ב תַּרְעִין לְקַרְתָּא קַדִּישָׁא, לָקֳבֵל שְׁבָטִין וַדַּאי. וְשִׁבְעִין זְקֵנִים אִינוּן בְּיִשְׂרָאֵל, וּבְהוּ יִתְתַּקְּנוּן שִׁבְעִין אוּמִין לְמֶהֱוֵי כֹּלָּא כִּדְקָא יָאוּת, שִׁבְעִין תְּחוֹת י"ב כְּגַוְנָא דִּלְעֵילָא.

"וּלְכֹל הַמּוֹרָא הַגָּדוֹל", בִּתְרֵין מְשִׁיחִין דְּקַיְּימִין לְאַמְשְׁכָא בִּרְכָאָן עִלָּאִין עַל כֹּלָּא. בְּהַהוּא זִמְנָא "יִהְיֶה יְהֹוָה אֶחָד וּשְׁמוֹ אֶחָד" (זכריה יד, ט). וּשְׁמָא אִיהוּ אֱלֹהִים. כְּדֵין מִתְחַבְּרָן שְׁמָהָן בִּשְׁמָא שְׁלִים בִּתְרֵין מְשִׁיחִין יאהלוההי"ם. כְּדֵין סָלִיק הוי"ה וְאִתְפַּשַּׁט בְּדַרְגוֹי י"ב צֵירוּפִין וְשִׁבְעִין שְׁמָהָן. וְאִשְׁתַּכַּח כֹּלָּא בְּתִיקּוּנָא שְׁלִים כְּגַוְנָא דִּלְעֵילָא וַדַּאי:

 

ביאור נופת צופים

> המשכת התיקון מסוד ירושלים לשבטי ישראל, זקני ישראל ושבעים אומות העולם.

"וּלְכֹל הַיָּד הַחֲזָקָה" דָּא בְּזִמְנָא דְּיִתְכַּנְּשׁוּן כֻּלְהוֹ שִׁבְטַיָא כַּחֲדָא דְּאִינוּן יָד. בזמן שיתקבצו כל השבטים כאחד שהם י"ד – ארבע עשרה וְרָזָא דָּא לֵוִי לִתְרֵין אִתְפְּרַשׁ, כֹּהֵן וְלֵוִי, יְמִינָא וּשְׂמָאלָא. וזה הסוד ששבט לוי נחלק לשניים כהן ולוי – ימין ושמאל, וּלְכֻלְּהוּ, אֲתַר אִשְׁתְּכַח בְּגוֹ קַרְתָּא קַדִּישָׁא יְרוּשָׁלַיִם, וְאֲבַתְרֵיהֹון אִתְמְשַׁךְ לְאִתְתַּקְּנָא כָּל עָלְמָא. ולכולם נמצא בתוך עיר הקודש ירושלים ואחריהם ימשך התיקון לכל העולם. כֹּהֵן וְלֵוִי קָיְימִין לְגוֹ. וְלִשְׁאָר שְׁבָטִין אִשְׁתַּכְּחָן י"ב תַּרְעִין לְקַרְתָּא קַדִּישָׁא, לָקֳבֵל שְׁבָטִין וַדַּאי. כהן ולוי עומדים בפנימיות העיר, לשאר השבטים נמצאים שנים עשר שערים לעיר הקודש שהם כנגד שנים עשר השבטים ודאי. וְשִׁבְעִין זְקֵנִים אִינוּן בְּיִשְׂרָאֵל, וּבְהוּ יִתְתַּקְּנוּן שִׁבְעִין אוּמִין לְמֶהֱוֵי כֹּלָּא כִּדְקָא יָאוּת, שִׁבְעִין תְּחוֹת י"ב כְּגַוְנָא דִּלְעֵילָא. ושבעים הזקנים יש בישראל, ובהם יתוקנו שבעים אומות העולם, להיות הכל בתיקון כמו שראוי, שבעים תחת שנים עשר כמו שנמצא למעלה.

 

> התפשטות התיקון דלעיל מסוד "שם שלם", והשלמת המתיקון בשם הוי"ה ב"ה. 

"וּלְכֹל הַמּוֹרָא הַגָּדוֹל", בִּתְרֵין מְשִׁיחִין דְּקַיְּימִין לְאַמְשְׁכָא בִּרְכָאָן עִלָּאִין עַל כֹּלָּא. בשני המשיחין שעומדים להמשיך ברכות עליונות על הכל. באותו הזמן, בְּהַהוּא זִמְנָא "יִהְיֶה יְהֹוָה אֶחָד וּשְׁמוֹ אֶחָד" (זכריה יד, ט). וּשְׁמָא אִיהוּ אֱלֹהִים. כְּדֵין מִתְחַבְּרָן שְׁמָהָן בִּשְׁמָא שְׁלִים בִּתְרֵין מְשִׁיחִין יאהלוההי"ם. שמו, "שם" הוא אלוהי"ם אז יתחברו השמות בשם שלם בשני השמות יאהלוההי"ם,  כְּדֵין סָלִיק הוי"ה וְאִתְפַּשַּׁט בְּדַרְגוֹי י"ב צֵירוּפִין וְשִׁבְעִין שְׁמָהָן. וְאִשְׁתַּכַּח כֹּלָּא בְּתִיקּוּנָא שְׁלִים כְּגַוְנָא דִּלְעֵילָא וַדַּאי: ואז  שם הוי"ה מתפשט במדרגותיו בשנים עשר צירופים ושבעים שמות, ונמצא הכל בתיקון שלם כמו שלמעלה ודאי.