תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה – אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קפב

י״ג באב תשע״ה (יולי 29, 2015) Off By קהילת הרמח"ל
עמודים נוספים בפרק זה
  1. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה דף קסה
  2. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה דף קסו
  3. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה דף קסז
  4. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קסח
  5. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קסט
  6. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קע
  7. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קעא
  8. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קעב
  9. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קעג
  10. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קעד
  11. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קעה
  12. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קעו
  13. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קעז
  14. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קעח
  15. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קעט
  16. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קפ
  17. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קפא
  18. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קפב
  19. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קפג
  20. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קפד
  21. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קפה
  22. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קפו
  23. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קפז
  24. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה דף קפח
  25. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה דף קפט
  26. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה דף קצ
  27. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה דף קצא
  28. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה דף קצב

תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה – אִדְּרָא דִּרְקִיעָא, דף קפב.

עַיְנִין דְּרֵישָׁא כְּגַוְנָא דְּעַיְנִין דְּעַתִּיקָא אִתְפְּרָשׁוּ. אֶלָּא דְּהָכָא קָיְימִין תְּלָת גְּוָנִין, לָקֳבֵל תְּלָת חִיוָּרִין דִּלְעֵילָא. וּלְזִמְנִין דְּמִתְפַּקְּחָן בְּדִינָא, אִתְחַזְיָין עַיְנִין סוּמָקִין. וָוֵי מָאן דְּאַעֲרַע קָמַיְיהוּ. וּבְזִמְנָא דְּמִתְפַּקְּחָן בְּרַחֲמֵי, כֹּלָּא אִתְהַדַּר חִוָּר. וּנְהִירוּ דְּנָטְלִין מִלְעֵילָּא, דָּא אִיהוּ נְהִירוּ דִּכְתִיב בֵּהּ "רֹחֲצוֹת בֶּחָלָב יֹשְׁבוֹת עַל מִלֵּאת" (שיר השירים ה, יב) דָּא חֲלָבָא דִּאִימָא. דְּהָא כֹּלָּא מֵאִימָּא נַטִּיל זְעֵיר אַנְפִּין. כְּדֵין "יֹשְׁבוֹת עַל מִלֵּאת" (שיר השירים ה, יב), בְּתִיקּוּנָא שְׁלִים. וְכַד מִסְתַּכְּלָן בְּעַיְנִין עִלָּאִין, כֹּלָּא רַחֲמֵי אִתְהַדַּר. וְרָזָא דָּא "כִּי עַיִן בְּעַיִן יִרְאוּ" (ישעיהו נב, ח) וְכוּ'.

אוּדְנִין דְּמַלְכָּא קָיְימִין לְאַעֲלָא מִילִין לְעֵילָא לְגַבֵּיהּ, וְדָאִין לוֹן. וּכְפוּם מַאי דְּשָׁמַע הָכִי מִתְעַבְּדִין מִילִין וַדַּאי.

חוֹטָמָא קָאִים לְנָשְׁבָא רוּחָא כְּגַוְנָא דִּלְעֵילָא, לְאִתְּעָרָא בֵּיהּ מָאן דְּאִצְטְרִיךְ לְאִתְּעָרָא. אֶלָּא דְּהָכָא מֵחַד נוּקְבָא נָשִׁיב רַחֲמֵי וּמֵחַד נוּקְבָא נָשִׁיב דִּינָא. וּלְעֵילָא כֹּלָּא אִיהוּ רַחֲמֵי.

מִצְחָא דְּמַלְכָּא קָאִים לְאַפָּלָא דְּחִילוּ עַל חַיָיבַיָּא, דְּכֻלְּהוּ דָּחֲלִין מִקַמֵּיהּ וַדַּאי.

דִּיקְנָא יַקִּירָא דְּמַלְכָּא בְּט' תִּיקּוּנִין אִתְתַּקְּנַת, תַּלְיָין מִט' דְּאָרִיךְ אַנְפִּין. אֲבָל בְּזִמְנָא דְּאִתְתַּקְּנִין מִילִין, כְּדֵין הַט' אִשְׁתַּלְּמָן בְּי"ג. וְי"ג דִּלְעֵילָא נַהֲרָן בְּהוּ, וְדִינָא אִתְבְּסַם לְגַמְרֵי. וְהָכִי אִצְטְרִיךְ לְאַמְשְׁכָא לְהוּ לְתַתָּא בְּזִמְנָא דְּדִינָא תַּלְיָא בְּעָלְמָא.

עַד הָכָא מִתְקַשְּׁרָן תִּיקּוּנִין דִּזְעֵיר אַנְפִּין מִתִּיקּוּנִין דְּעַתִּיקָא קַדִּישָׁא, לְאִשְׁתְּמוֹדְעָא דְּכֹלָּא חַד וַדַּאי.

קָם אַבְרָהָם סָבָא חֲסִידָא פָּתַח וְאָמַר, וַדַּאי בְּאִלֵּין ט' תִּיקּוּנִין רָזִין קָיְימִין לְאִשְׁתְּמוֹדְעָא, דִּלְעֵילָא אִינוּן תְּלֵיסַר וִלְתַתָּא אִינוּן ט'. בְּגִין דְּד' קַדְמָאִין אִתְנְטִילוּ מִינֵּיהּ וְאִשְׁתָּאֲרוּ ט', וְאִלֵּין ט' נָפְקִין מִגּוֹ י"ג דִּלְעֵילָא. דְּהָכִי אִתְחָזֵי דְּכֹלָּא קָאִים בְּיִחוּדָא חֲדָא. וּבְזִמְנָא דְּאִתְתְּקַן לְתַתָּא תִּיקּוּנָא שְׁלִים, כְּדֵין יִשְׁתַּכַּח כְּגַוְנָא דִּלְעֵילָא מַמָּשׁ.

תִּיקּוּנָא קַדְמָאָה נָפְקִין שַׂעֲרֵי מִתְּחוּת פִּתְחָא דְּאוּדְנִין נִימִין עַל גַּבֵּי נִימִין. וְהָכָא נָמֵי אִיהוּ 'אֵל' כְּגַוְנָא דִּלְעֵילָא, דְּהָכָא נָמֵי אִצְטְרִיךְ לְאִתְכַּלְלָא כֹּלָּא בְּרָזָא דְּאֵל דְּאִתְּמָר כְּלָלָא דִּתְלַת עָלְמִין, דְּאִינוּן כְּלָלָא דְּכֹלָּא וַדַּאי.

פירוש נופת צופים

עַיְנִין דְּרֵישָׁא כְּגַוְנָא דְּעַיְנִין דְּעַתִּיקָא אִתְפְּרָשׁוּ. אֶלָּא דְּהָכָא קָיְימִין תְּלָת גְּוָנִין, לָקֳבֵל תְּלָת חִיוָּרִין דִּלְעֵילָא.  העינים שבראש כמו עיני עתיק נחלקו, אלא שכאן עומדים שלושת גוונים בעין, כנגד שלושת הלבנים העליונים. וּלְזִמְנִין דְּמִתְפַּקְּחָן בְּדִינָא, אִתְחַזְיָין עַיְנִין סוּמָקִין. וָוֵי מָאן דְּאַעֲרַע קָמַיְיהוּ. ובזמן שנפקחות בדין, נראות העיניים אדומות מפני ריבוי הגבורות. אוי למי שנפגש בהם, שח"ו יכול להפגע מפני מידת הדין המתוחה. וּבְזִמְנָא דְּמִתְפַּקְּחָן בְּרַחֲמֵי, כֹּלָּא אִתְהַדַּר חִוָּר. וּנְהִירוּ דְּנָטְלִין מִלְעֵילָּא, דָּא אִיהוּ נְהִירוּ דִּכְתִיב בֵּהּ  בזמן שנפקחות ברחמים הכל חוזר ללבן ומתמתקים הדינים, והאור שלוקחים מלמעלה זה הוא האור שנאמר בו "רֹחֲצוֹת בֶּחָלָב יֹשְׁבוֹת עַל מִלֵּאת" (שיר השירים ה, יב) דָּא חֲלָבָא דִּאִימָא. דְּהָא כֹּלָּא מֵאִימָּא נַטִּיל זְעֵיר אַנְפִּין. זה חלב אימא, שהרי הכל לוקח ז"א מאימא, אלא שכאן נוטל חסד ורחמים, ואז כְּדֵין "יֹשְׁבוֹת עַל מִלֵּאת" (שיר השירים ה, יב), בְּתִיקּוּנָא שְׁלִים. בתיקון שלם. וְכַד מִסְתַּכְּלָן בְּעַיְנִין עִלָּאִין, כֹּלָּא רַחֲמֵי אִתְהַדַּר. וְרָזָא דָּא  וכאשר הן מסתכלות בעינים העליונות של א"א, הכל חוזר לרחמים וזה סוד "כִּי עַיִן בְּעַיִן יִרְאוּ" (ישעיהו נב, ח) וְכוּ'.

אוּדְנִין דְּמַלְכָּא קָיְימִין לְאַעֲלָא מִילִין לְעֵילָא לְגַבֵּיהּ, וְדָאִין לוֹן. וּכְפוּם מַאי דְּשָׁמַע הָכִי מִתְעַבְּדִין מִילִין וַדַּאי. אוזני ז"א עומדים להעלות הדברים למעלה בענינו, לדון בהם, וכפי מה ששמעה כך נעשים הדברים ודאי. 

חוֹטָמָא קָאִים לְנָשְׁבָא רוּחָא כְּגַוְנָא דִּלְעֵילָא, לְאִתְּעָרָא בֵּיהּ מָאן דְּאִצְטְרִיךְ לְאִתְּעָרָא. אֶלָּא דְּהָכָא מֵחַד נוּקְבָא נָשִׁיב רַחֲמֵי וּמֵחַד נוּקְבָא נָשִׁיב דִּינָא. וּלְעֵילָא כֹּלָּא אִיהוּ רַחֲמֵי. החוטם עומד שתנשב בו רוח כדוגמת העליון, לעורר את מי שצריך להתעורר, אלא שכאן נקב אחד נושב ברחמים, ומהנקב השני נושב דין. ולמעלה בחוטם העליון הכל רחמים.

מִצְחָא דְּמַלְכָּא קָאִים לְאַפָּלָא דְּחִילוּ עַל חַיָיבַיָּא, דְּכֻלְּהוּ דָּחֲלִין מִקַמֵּיהּ וַדַּאי. מצח ז"א, נמצא להפיל פחד על הרשעים, שכולם מפחדים מפניו ודאי.   

דִּיקְנָא יַקִּירָא דְּמַלְכָּא בְּט' תִּיקּוּנִין אִתְתַּקְּנַת, תַּלְיָין מִט' דְּאָרִיךְ אַנְפִּין. הדיקנא הנכבד של המלך בתשעה תיקונים נתקן ותלוי מתשעה תיקונים של אריך. אֲבָל בְּזִמְנָא דְּאִתְתַּקְּנִין מִילִין, כְּדֵין הַט' אִשְׁתַּלְּמָן בְּי"ג. וְי"ג דִּלְעֵילָא נַהֲרָן בְּהוּ, וְדִינָא אִתְבְּסַם לְגַמְרֵי. אבל בזמן שמתקנים הדברים הרי שהתשעה נשלמים לשלושה עשר, והשלושה עשר תיקונים שלמעלה מאירים בהם, והדינים מתמתקים לגמרי.  וְהָכִי אִצְטְרִיךְ לְאַמְשְׁכָא לְהוּ לְתַתָּא בְּזִמְנָא דְּדִינָא תַּלְיָא בְּעָלְמָא.  וכך צריך להמשיכם למטה בזמן שהדין שרוי בעולם.

עַד הָכָא מִתְקַשְּׁרָן תִּיקּוּנִין דִּזְעֵיר אַנְפִּין מִתִּיקּוּנִין דְּעַתִּיקָא קַדִּישָׁא, לְאִשְׁתְּמוֹדְעָא דְּכֹלָּא חַד וַדַּאי. עד כאן מתקשרים התיקונים של זעיר אנפין מהתיקונים של עתיקא קדישא להוודע שהכל אחד ודאי.

קָם אַבְרָהָם סָבָא חֲסִידָא פָּתַח וְאָמַר, וַדַּאי בְּאִלֵּין ט' תִּיקּוּנִין רָזִין קָיְימִין לְאִשְׁתְּמוֹדְעָא, דִּלְעֵילָא אִינוּן תְּלֵיסַר וִלְתַתָּא אִינוּן ט'. כמה אברהם סבא חסידא פתח ואמר, ודאי באילו התשעה תיקונים סודות עומדים להיוודע שלמעלה באריך הם שלושה עשר ולמטה הם תשעה, בְּגִין דְּד' קַדְמָאִין אִתְנְטִילוּ מִינֵּיהּ וְאִשְׁתָּאֲרוּ ט', וְאִלֵּין ט' נָפְקִין מִגּוֹ י"ג דִּלְעֵילָא. בגלל שארבעת הראשונים נלקחו מז"א ונשארו לו תשעה, ואלו התשעה יוצאים מתוך השלושה עשר העליונים של אריך, דְּהָכִי אִתְחָזֵי דְּכֹלָּא קָאִים בְּיִחוּדָא חֲדָא. שכך צריך להראות שהכל עומד ביחוד אחד. וּבְזִמְנָא דְּאִתְתְּקַן לְתַתָּא תִּיקּוּנָא שְׁלִים, כְּדֵין יִשְׁתַּכַּח כְּגַוְנָא דִּלְעֵילָא מַמָּשׁ. ובזמן שז"א נתקן למטה בתיקון שלם, אז יהיה כמו העליונים ממש.

תִּיקּוּנָא קַדְמָאָה נָפְקִין שַׂעֲרֵי מִתְּחוּת פִּתְחָא דְּאוּדְנִין נִימִין עַל גַּבֵּי נִימִין. וְהָכָא נָמֵי אִיהוּ 'אֵל' כְּגַוְנָא דִּלְעֵילָא, התיקון הראשון, יוצאות השערות מתחת פתחי האוזניים, שערות על גבי שערות. וכאן גם כן הוא תיקון "אל" כמו העליון, דְּהָכָא נָמֵי אִצְטְרִיךְ לְאִתְכַּלְלָא כֹּלָּא בְּרָזָא דְּאֵל דְּאִתְּמָר כְּלָלָא דִּתְלַת עָלְמִין, דְּאִינוּן כְּלָלָא דְּכֹלָּא וַדַּאי.שכאן גם כן צריך לכלול הכל בסוד "אל" כמו שנאמר שהוא כללות שלושת העולמות,  שהם כללות הכל ודאי.