תיקוני זוהר תניינא | דף קעא המשך תקונא שבעין

(דף קעא' עמוד א')  דְּחֶדְוָתָא כִּדְקָא יָאוּת, בְּז' תִּיקּוּנִין אִתְתַּקַּן וַדַּאי.

תִּיקּוּנָא קַדְמָאָה אִתְתַּקְּנַת שְׁכִינְתָּא לְתַתָּא בְּכַמָּה תִּיקּוּנִין עִלָּאִין, בְּכַמָּה דַּרְגִּין בְּכַמָּה עִיטּוּרִין. דְּכָל קִלְקוּלִין אִתַּתְקְנוּ, וְכָל פְּגָמִין אִתְעֲבָרוּ וְכָל כִּיבִין אִתְיָסִיאוּ. וּכְדֵין בְּתִיקּוּנָא דָּא סַלְקַת לְעֵילָא לְאִתְחַבְּרָא בְּמַלְכָּא. וְאִתְּמָר בַּהּ "בָּרוּךְ הַבָּא בְּשֵׁם יְהֹוָה" (תהלים קיח, כו). דָּא מָאן דְּסָלִיק בְּתִיקּוּנָא דִּשְׁכִינְתָּא כִּדְקָא יָאוּת, כְּדֵין קַיְימַת שְׁכִינְתָּא בְּבֵיתָהּ, מַאי דַּהֲוַת עַד הָשַׁתָּא בְּכַמָּה אֳרָחִין רַחִיקִין עֲקִימִין. וְהָא הָשַׁתָּא אָתְיַת כָּלָה לְבֵי חָתָן. וְדָא

תִּיקּוּנָא תִּנְיָנָא "בֵּרַכְנוּכֶם מִבֵּית יְהֹוָה" (תהלים קיח, כו). הָשַׁתָּא קַיְימַת בְּבֵיתָא וַדַּאי.

תִּיקּוּנָא תְלִיתָאָה "אֵל יְהֹוָה וַיָּאֶר לָנוּ" (תהלים קיח, כז). דִּכְדֵין מַלְכָּא אַנְהִיר אַנְפִּין לְגַבָּהּ, וְאִתְבַּסְּמָת בִּבְסִימוּ דְּחֶדְוָתָא כִּדְקָא יָאוּת.

תִּיקּוּנָא רְבִיעָאָה חֻפָּה. דָּא אִימָּא דִּקְיָימַת וְסָחֲרַת עַל בְּנָהָא לְחַבְּרָא לוֹן לְבָתַר פְּרִישׂוּ אִתְפְּרַשׂ טַלִּית עַל רֵישָׁא דְּחַתָּן וְכַלָּה. וְחֻפָּה אִיהוּ מֵרָזָא דִּאִימָא וַדַּאי. וְטַלִּית אִיהוּ דְּאַסְחַר עַל רֵישָׁא וְאִתְּמָר.

(דף קעא' עמוד ב')  תִּיקּוּנָא חֲמִישָׁאָה קִדּוּשִׁין. וְכָל דָּא "אִסְרוּ חַג בַּעֲבֹתִים עַד קַרְנוֹת הַמִּזְבֵּחַ" (תהלים קיח, כז), אִלֵּין תְּלָת סַהֲדִין נֵצַח הוֹד יְסוֹד, דִּבְהוּ אִתְקַשְּׁרַת שְׁכִינְתָּא בְּמַלְכָּא בִּתְלָת כְּרִיכוֹת דִּרְצוּעָה דְּיָד, וְדָא קִדּוּשִׁין וַדַּאי. דְּאַף עַל גַּב דְּאִיהִי לְעֵילָא קַיְימַת, קִישּׁוּרָא דִּילַהּ הָכָא אִתְקְשַׁר. דְּאִיהִי עֲשִׂירָאָה לְמַלְכָּא וְאִתְקַשְּׁרַת בֵּיהּ בִּתְלָת אִלֵּין, בְּהוּ "אִסְרוּ חַג" (תהלים קיח, כז) וְכוּ'.

תִּיקּוּנָא שְׁתִיתָאָה "אֵלִי אַתָּה וְאוֹדֶךָּ" (תהלים קיח, כח). דָּא כְּתֻבָּה דְּבַהּ אִתְחֲזִיאַת שְׁכִינְתָּא דְּאִיהִי סִפְרָא דְּחָכְמְתָא דְּמַלְכָּא, וְאִזְדַּמְּנַת לֵיהּ כִּדְקָא יָאוּת.

תִּיקּוּנָא שְׁבִיעָאָה "אֱלֹהַי אֲרוֹמְמֶךָּ" (תהלים קיח, כח).

אִלֵּין שֶׁבַע בִּרְכָאָן, דְּסָלְקִין בְּדַרְגֵיהוּן לְקַיְּימָא כָּל מִילִין כִּדְקָא יָאוּת. מִתַּמָּן וּלְהָלְאָה "הוֹדוּ לַיהֹוָה כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" (תהלים קיח, א) דָּא חִיבּוּרָא שְׁלִים. וְחֶסֶד נָפִיק וְשַׁלִּיט בְּדַרְגוֹי כִּדְקָא חֲזֵי.

כֻּלְהוֹ תִּיקּוּנִין אִלֵּין סָלְקִין קַמֵּי מַלְכָּא לְאִתְתַּקְּנָא הָשַׁתָּא, בְּזִמְנָא דְּיִסְתַּיְּימוּן תִּיקּוּנִין אִלֵּין דִּילָךְ. וְיוֹמָא דְּהִילּוּלָא חֶדָוָתָא עִלָּאָה אִיהוּ לְעֵילָא וְתַתָּא. וּמָחָר נָמֵי כְּגַוְנָא דָּא, דְּהַאי יוֹמָא הַזְמָנָה אִיהוּ לְמָחָר. זַכָּאָה חוּלָקֵהוֹן דְּיִשְׂרָאֵל בְּעָלְמָא דֵּין וּבְעָלְמָא דְּאָתֵי.

ביאור נופת צופים

(דף קעא' עמוד א') דְּחֶדְוָתָא כִּדְקָא יָאוּת, בְּז' תִּיקּוּנִין אִתְתַּקַּן וַדַּאי. ועתה צריך לסדר כראוי את תיקוני השמחה, שנתקנים בז' תיקונים ודאי.

תִּיקּוּנָא קַדְמָאָה אִתְתַּקְּנַת שְׁכִינְתָּא לְתַתָּא בְּכַמָּה תִּיקּוּנִין עִלָּאִין, בְּכַמָּה דַּרְגִּין בְּכַמָּה עִיטּוּרִין. התיקון הראשון, נתקנת השכינה למטה בכמה תיקונים עליונים שהם הספירות העליונות, בכמה מדריגות שהם כנגד הז"ת ובכמה עיטורים, דְּכָל קִלְקוּלִין אִתַּתְקְנוּ, וְכָל פְּגָמִין אִתְעֲבָרוּ וְכָל כִּיבִין אִתְיָסִיאוּ. שכל הקלקולים תוקנו, וכל הפגמים הועברו, וכל המכאובים נרפאו. וּכְדֵין בְּתִיקּוּנָא דָּא סַלְקַת לְעֵילָא לְאִתְחַבְּרָא בְּמַלְכָּא. ואז, בתיקון הזה עלתה למעלה להתייחד במלך. וְאִתְּמָר בַּהּ ונאמר בה "בָּרוּךְ הַבָּא בְּשֵׁם יְהֹוָה" (תהלים קיח, כו). דָּא מָאן דְּסָלִיק בְּתִיקּוּנָא דִּשְׁכִינְתָּא כִּדְקָא יָאוּת,וזה מי שעולה בתיקון השכינה כראוי, כְּדֵין קַיְימַת שְׁכִינְתָּא בְּבֵיתָהּ, מַאי דַּהֲוַת עַד הָשַׁתָּא בְּכַמָּה אֳרָחִין רַחִיקִין עֲקִימִין. ואז נמצאת השכינה עומדת בביתה, לעומת מה שהיה עד עתה בכמה דרכים רחוקים ועקומים, וְהָא הָשַׁתָּא אָתְיַת כָּלָה לְבֵי חָתָן. וְדָא ועתה באה הכלה לבית החתן. וזה:

תִּיקּוּנָא תִּנְיָנָא התיקון שני: "בֵּרַכְנוּכֶם מִבֵּית יְהֹוָה" (תהלים קיח, כו). הָשַׁתָּא קַיְימַת בְּבֵיתָא וַדַּאי. עתה נמצאת קיימת בקביעות בביתה ודאי.

תִּיקּוּנָא תְלִיתָאָה התיקון השלישי: "אֵל יְהֹוָה וַיָּאֶר לָנוּ" (תהלים קיח, כז). דִּכְדֵין מַלְכָּא אַנְהִיר אַנְפִּין לְגַבָּהּ, וְאִתְבַּסְּמָת בִּבְסִימוּ דְּחֶדְוָתָא כִּדְקָא יָאוּת. ואז המלך / ז"א מאיר פניו אליה ונמצאים פנים ופנים, ומתמתקת במתיקות השמחה כראוי.

תִּיקּוּנָא רְבִיעָאָה התיקון הרביעי: חֻפָּה. דָּא אִימָּא דִּקְיָימַת וְסָחֲרַת עַל בְּנָהָא לְחַבְּרָא לוֹן, לְבָתַר פְּרִישׂוּ אִתְפְּרַשׂ טַלִּית עַל רֵישָׁא דְּחַתָּן וְכַלָּה. זו אימא / בינה שעומדת וסובבת על בניה לחבר אותם. אח"כ סוככת ופורסת טלית על ראש החתן והכלה, וְחֻפָּה אִיהוּ מֵרָזָא דִּאִימָא וַדַּאי. וְטַלִּית אִיהוּ דְּאַסְחַר עַל רֵישָׁא וְאִתְּמָר, וחופה היא מסוד אור המקיף היורד אימא ודאי, והטלית היא הסובבת על הראש וכבר נתבאר.

(דף קעא' עמוד ב') תִּיקּוּנָא חֲמִישָׁאָה התיקון החמישי:  קִדּוּשִׁין. וְכָל דָּא וכל זה "אִסְרוּ חַג בַּעֲבֹתִים עַד קַרְנוֹת הַמִּזְבֵּחַ" (תהלים קיח, כז), אִלֵּין תְּלָת סַהֲדִין נֵצַח הוֹד יְסוֹד, דִּבְהוּ אִתְקַשְּׁרַת שְׁכִינְתָּא בְּמַלְכָּא בִּתְלָת כְּרִיכוֹת דִּרְצוּעָה דְּיָד, וְדָא קִדּוּשִׁין וַדַּאי. ואלה שלושת העדים, נצח, הוד ויסוד שבהן נקשרת השכינה במלך בשלושת הכריכות שברצועת היד הנכרכת על האצבע, וזה קידושין ודאי, דְּאַף עַל גַּב דְּאִיהִי לְעֵילָא קַיְימַת, קִישּׁוּרָא דִּילַהּ הָכָא אִתְקְשַׁר. ואף על גב שהיא עומדת למעלה כנגד החזה ואף למעלה מזה בהתאם לזמנים, כאן נקשר החיבור שלה. דְּאִיהִי עֲשִׂירָאָה לְמַלְכָּא וְאִתְקַשְּׁרַת בֵּיהּ בִּתְלָת אִלֵּין, בְּהוּ "אִסְרוּ חַג" (תהלים קיח, כז) וְכוּ'. מבחינת הדרגת המאורות היא עשירית למלך ונקשרת באלה ג' ספירות הרמוזות בג' הכריכות שבאצבע, בהם נאמר איסרו חג וכו'.

תִּיקּוּנָא שְׁתִיתָאָה התיקון השישי:  "אֵלִי אַתָּה וְאוֹדֶךָּ" (תהלים קיח, כח). דָּא כְּתֻבָּה דְּבַהּ אִתְחֲזִיאַת שְׁכִינְתָּא דְּאִיהִי סִפְרָא דְּחָכְמְתָא דְּמַלְכָּא, וְאִזְדַּמְּנַת לֵיהּ כִּדְקָא יָאוּת. זו הכתובה שבו נראית השכינה שהיא ספר חכמת המלך, ומזומנת לו כראוי.

תִּיקּוּנָא שְׁבִיעָאָה התיקון השביעי: "אֱלֹהַי אֲרוֹמְמֶךָּ" (תהלים קיח, כח).

אִלֵּין שֶׁבַע בִּרְכָאָן, דְּסָלְקִין בְּדַרְגֵיהוּן לְקַיְּימָא כָּל מִילִין כִּדְקָא יָאוּת. אלו שבע ברכות שעולים במדריגותיהם כדי להעמיד כל הדברים כראוי, משם והלאה מִתַּמָּן וּלְהָלְאָה "הוֹדוּ לַיהֹוָה כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" (תהלים קיח, א) דָּא חִיבּוּרָא שְׁלִים. זה החיבור השלם. וְחֶסֶד נָפִיק וְשַׁלִּיט בְּדַרְגוֹי כִּדְקָא חֲזֵי. ויוצא החסד ושולט במדרגותיו כמו שראוי.

כֻּלְהוֹ תִּיקּוּנִין אִלֵּין סָלְקִין קַמֵּי מַלְכָּא לְאִתְתַּקְּנָא הָשַׁתָּא, בְּזִמְנָא דְּיִסְתַּיְּימוּן תִּיקּוּנִין אִלֵּין דִּילָךְ. כל התיקונים האלה עולים לפני המלך להתקן עכשיו, בזמן שמסתיים גילוי התיקונים האלה של זוהר תניינא שלך. וְיוֹמָא דְּהִילּוּלָא חֶדָוָתָא עִלָּאָה אִיהוּ לְעֵילָא וְתַתָּא. ויום הילולא ושמחה עליונה הוא למעלה ולמטה. וּמָחָר נָמֵי כְּגַוְנָא דָּא, דְּהַאי יוֹמָא הַזְמָנָה אִיהוּ לְמָחָר. ומחר [לעתיד לבא] גם כן בכעין זה, שיום זה הוא הזמנה למחר. זַכָּאָה חוּלָקֵהוֹן דְּיִשְׂרָאֵל בְּעָלְמָא דֵּין וּבְעָלְמָא דְּאָתֵי אשרי חלקם של ישראל בעולם הזה ובעולם הבא.