תיקוני זוהר תניינא | דף קעב המשך תקונא שבעין

(דף קעב' עמוד א')  קָם אֵלִיָּהוּ נְבִיאָה מְהֵימְנָא פָּתַח וְאָמַר, ר' ר' בְּךָ כְּתִיב "יְהִי כְבוֹד יְהֹוָה לְעוֹלָם יִשְׂמַח יְהֹוָה בְּמַעֲשָׂיו" (תהלים קד, לא). יְהִי כבו"ד אִלֵּין ל"ב נְתִיבוֹת חָכְמָה. "יִשְׂמַח יְהֹוָה בְּמַעֲשָׂיו" אִלֵּין נ' שַׁעֲרֵי בִּינָה יַיִן הַמְשַׂמֵּחַ. דְּהָכִי אִתְעַטַּר מַלְכָּא בְּעִטְרוֹי בִימִינָא וּבִשְׂמָאלָא כִּדְקָא יָאוּת. "יִשְׂמַח יְהֹוָה בְּמַעֲשָׂיו", בְּיַיִ"ן דָּא דְּאִיהוּ שִׁבְעִין תִּיקּוּנִין אִלֵּין. בְּהוּ אִתְּמָר בְּשְׁכִינְתָּא שְׁמַע שֵׁם ע'. בְּהוּ "שְׁמַע יִשְׂרָאֵל יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ יְהֹוָה אֶחָד" (דברים ו, ד) בְּיִחוּדָא עִלָּאָה קַדִּישָׁא וְכוּ'.

קָמוּ כֻּלְהוֹ כַּחֲדָא וְאָמְרוּ "בָּרוּךְ יְהֹוָה לְעוֹלָם אָמֵן וְאָמֵן" (תהלים פט, נג). זַכָּאָה חוּלָקֵהוֹן דְּיִשְׂרָאֵל בְּעָלְמָא דֵּין וּבְעָלְמָא דְּאָתֵי.

עַד דִּנְהִירוּ אִתְנָהִיר, וְסָלְקָן מִילִין בְּרָזִין עִלָּאִין, אִשְׁתְּכַכוּ לְקָלָא. קָמוּ וְאָמְרוּ "יְהִי כְבוֹד יְהֹוָה לְעוֹלָם יִשְׂמַח יְהֹוָה בְּמַעֲשָׂיו" (תהלים קד, לא). "יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם" (תהלים קמט, ב). מִיָּד נְהִירוּ אִתְפַּשַּׁט וְקָלִין סָלְקִין לְכָל סְטַר חֶדָוָתָא בְּכֹלָּא. זַכָּאָה חוּלָקֵהוֹן דְּיִשְׂרָאֵל בְּעָלְמָא דֵּין וּבְעָלְמָא דְּאָתֵי:

תושלב"ע:

ביאור נופת צופים

(דף קעב' עמוד א')  קָם אֵלִיָּהוּ נְבִיאָה מְהֵימְנָא פָּתַח וְאָמַר, ר' ר' בְּךָ כְּתִיב קם אליהו הנביא הנאמן פתח ואמר, רבי רבי הרמח"ל, בך נאמר "יְהִי כְבוֹד יְהֹוָה לְעוֹלָם יִשְׂמַח יְהֹוָה בְּמַעֲשָׂיו" (תהלים קד, לא). יְהִי כבו"ד אִלֵּין ל"ב נְתִיבוֹת חָכְמָה. "יִשְׂמַח יְהֹוָה בְּמַעֲשָׂיו" אִלֵּין נ' שַׁעֲרֵי בִּינָה יַיִן הַמְשַׂמֵּחַ. דְּהָכִי אִתְעַטַּר מַלְכָּא בְּעִטְרוֹי בִימִינָא וּבִשְׂמָאלָא כִּדְקָא יָאוּת. שכך מתעטר המלך בעטרותיו בימין ובשמאל כראוי. "יִשְׂמַח יְהֹוָה בְּמַעֲשָׂיו", בְּיַיִ"ן דָּא דְּאִיהוּ שִׁבְעִין תִּיקּוּנִין אִלֵּין. ביי"ן שהוא גימ' סו"ד וגימ' שבעים והם שבעים התיקונים האלה, בְּהוּ אִתְּמָר בְּשְׁכִינְתָּא שבהם נאמר בשכינה שְׁמַ'ע – שֵׁם ע'. בְּהוּ והוא סוד היחוד "שְׁמַע יִשְׂרָאֵל יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ יְהֹוָה אֶחָד" (דברים ו, ד) בְּיִחוּדָא עִלָּאָה קַדִּישָׁא וְכוּ' ביחוד עליון קדוש.

קָמוּ כֻּלְהוֹ כַּחֲדָא וְאָמְרוּ קמו כולם כאחד ואמרו "בָּרוּךְ יְהֹוָה לְעוֹלָם אָמֵן וְאָמֵן" (תהלים פט, נג). זַכָּאָה חוּלָקֵהוֹן דְּיִשְׂרָאֵל בְּעָלְמָא דֵּין וּבְעָלְמָא דְּאָתֵי. אשרי חלקם של ישראל בעולם הזה ובעולם הבא.

עַד דִּנְהִירוּ אִתְנָהִיר, וְסָלְקָן מִילִין בְּרָזִין עִלָּאִין, אִשְׁתְּכַכוּ לְקָלָא. קָמוּ וְאָמְרוּ עד שהאיר האור ועלו הדברים בסודות העליונים, שקטו הקולות. קמו ואמרו "יְהִי כְבוֹד יְהֹוָה לְעוֹלָם יִשְׂמַח יְהֹוָה בְּמַעֲשָׂיו" (תהלים קד, לא). "יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם" (תהלים קמט, ב). מִיָּד נְהִירוּ אִתְפַּשַּׁט וְקָלִין סָלְקִין לְכָל סְטַר חֶדָוָתָא בְּכֹלָּא. מיד התפשט האור והקולות עלו לכל צד, שמחה בכל. זַכָּאָה חוּלָקֵהוֹן דְּיִשְׂרָאֵל בְּעָלְמָא דֵּין וּבְעָלְמָא דְּאָתֵי: אשרי חלקם של ישראל בעולם הזה ובעולם הבא:

תושלב"ע: