Skip to content

משכני עליון | פרק ו'. מקום הילוך רגלי הכהנים, קרנות, הסובב, ויסוד במזבח.

משכני עליון | מקום המערכה ומקום הילוך רגלי הכהנים.

וברדת ד' מאורות אלו, כנגדם נעשה בזה המזבח מקום אחד, והיה זה המקום בראשונה כ"ד על כ"ד – והם כ"ד צירופי אדנ"י. וכנגד זה נמצאו כ"ד משמרות לעבודה ומתחברים הענפים בשרשים.

ובהתחבר עמה התפארת והיסוד שהם ב' ווי"ן ד-ז"א, נתווסף בה, אמה על אמה ונעשה המקום כ"ו, כמו השם הקדוש יהו"ה ב"ה. ומקום זה נקרא "מקום הלוך רגלי הכהנים", והראשון נקרא "מקום המערכה".

 

מקום הקרנות.

אחר כך מתחברים עמה גם הנצח והוד, והם שני קרניים החזקים שנאמר בהם, "וקרני ראם קרניו" וגו', ואז נעשה המקום בת כ"ח. והענין, כי היא נקראת "בת שבע", ובהיותה עומדת לנגד ה-ד' – תפארת נצח הוד יסוד, נראו בה כ"ח אלה, והם כ"ח מחנות שכינה.

ובהיותה מתוקנת נגד אלה הד' אורות של ז"א – אז ירדו ממנו מה-כבו"ד שבה הד' אורות אל הבריאה, על כן היו כאן הקרנות ארבע, והם ארבע אותיות אדנ"י שעומדות בראש ד' אותיות כבו"ד המתפשטות בבריאה.

וצריך שתדע, כי יש אמה בת ששה טפחים ואמה בת ה'. ואמה בת ו' היא מן הזכר ואמה בת ה' היא מן הנקבה. ונמצא הכבוד הזה סוד ה-ה"א שבשם, על כן אמות הקרנות בת ה' טפחים:

 

מקום הסובב.

ועתה ירד האור ד' מדריגות, כי כן הם מחוברים כאחד ו"ה. ואחר כך חזרה הה"א, ונתגברה בכוחה ונתפשטה יותר מבראשונה, ובלטו לחוץ ב' אמות אחרות, אמה מזה ואמה מזה, ה' טפחים לאמה.

ואומר לך מהיכן באו שתי אמות האלה. כי מהיכל הרצון הם נמשכים לכל היכל והיכל ממה שנמצא בהיכל הרצון הזה כנגדו, ונמצא המקום ההוא… ל' על ל':

 

מקום היסוד.

ואחר ד' מדריגות נתפשט הכבו"ד עוד. ובהגיעו למטה אל המקום האחרון שבמדריגותיו, שם האיר בכל תקפו וגדולתו – ל"ב אורות גדולים כמנין כבו"ד, והיה שם ל"ב על ל"ב: