תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא אַרְבְּעִין דף קיח

עמודים נוספים בפרק זה
  1. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא אַרְבְּעִין דף קיז
  2. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא אַרְבְּעִין דף קיח

תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא אַרְבְּעִין דף קיח.

בְּהַהוּא זִמְנָא "וְנִשְׂגַּב יְהֹוָה לְבַדּוֹ בַּיּוֹם הַהוּא" (ישעיהו ב, יא) דְּכֹלָּא אִתְכְּלִיל ביהו"ה וְלֵית אַחֲרִינָא דְּשַׁלִּיט בְּעָלְמָא. בְּהַהוּא זִמְנָא "יְהַלְלוּ אֶת שֵׁם יְהֹוָה" (תהלים קמח, ה) דָּא שִׁיר דְּסָלִיק כִּדְקָא יָאוּת. "כִּי נִשְׂגָּב שְׁמוֹ לְבַדּוֹ" (תהלים קמח, יג) כְּמָה דְּאִתְּמָר. "הוֹדוֹ" דָּא מָּשִׁיחַ בֶּן יוֹסֵף. "עַל אֶרֶץ וְשָׁמָיִם", דְּאָחִיד בְּהַאי וּבְהַאי מִסִּטְרָא דְּצַדִּיק וַדַּאי. כְּדֵין בֵּיהּ "וַיָּרֶם קֶרֶן לְעַמּוֹ תְּהִלָּה לְכָל חֲסִידָיו" מִסִּטְרָא דְּאִימָא. "הַלְלוּיָהּ" דָּא שְׁלִימוּ דְּיִחוּדָא כִּדְקָא יָאוּת. זַכָּאָה חוּלָקֵהוֹן דְּיִשְׂרָאֵל בְּעָלְמָא דִּין וּבְעָלְמָא דְּאָתֵי:


ביאור נופת צופים.

בְּהַהוּא זִמְנָא באותו הזמן, שלאחר שיעשו בהם נקמות "וְנִשְׂגַּב יְהֹוָה לְבַדּוֹ בַּיּוֹם הַהוּא" (ישעיהו ב, יא) דְּכֹלָּא אִתְכְּלִיל ביהו"ה וְלֵית אַחֲרִינָא דְּשַׁלִּיט בְּעָלְמָא. יוודע בגילוי שהכל נכלל ביהו"ה ואין אחר ששולט בעולם, באותו הזמן, בְּהַהוּא זִמְנָא "יְהַלְלוּ אֶת שֵׁם יְהֹוָה" (תהלים קמח, ה) דָּא שִׁיר דְּסָלִיק כִּדְקָא יָאוּת, זה השיר שעולה כראוי בשעה שכולם יראו בגילוי תוכנו, "כִּי נִשְׂגָּב שְׁמוֹ לְבַדּוֹ" (תהלים קמח, יג) כְּמָה דְּאִתְּמָר, כמו שנאמר.

"הוֹדוֹ" דָּא מָּשִׁיחַ בֶּן יוֹסֵף. "עַל אֶרֶץ וְשָׁמָיִם", דְּאָחִיד בְּהַאי וּבְהַאי מִסִּטְרָא דְּצַדִּיק וַדַּאי. שאוחז בשמים ובארץ מצד היסוד ודאי. כְּדֵין בֵּיהּ ואז בו "וַיָּרֶם קֶרֶן לְעַמּוֹ תְּהִלָּה לְכָל חֲסִידָיו" מִסִּטְרָא מצד דְּאִימָא. "הַלְלוּיָהּ" דָּא שְׁלִימוּ דְּיִחוּדָא כִּדְקָא יָאוּת. הללויה הוא גילוי שלמות היחוד כראוי. זַכָּאָה חוּלָקֵהוֹן דְּיִשְׂרָאֵל בְּעָלְמָא דִּין וּבְעָלְמָא דְּאָתֵי, אשרי חלקם של ישראל בעולם הזה ובעולם הבא: