תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה – אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קעו

עמודים נוספים בפרק זה
  1. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה דף קסה
  2. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה דף קסו
  3. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה דף קסז
  4. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קסח
  5. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קסט
  6. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קע
  7. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קעא
  8. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קעב
  9. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קעג
  10. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קעד
  11. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קעה
  12. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קעו
  13. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קעז
  14. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קעח
  15. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קעט
  16. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קפ
  17. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קפא
  18. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קפב
  19. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קפג
  20. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קפד
  21. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קפה
  22. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קפו
  23. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה - אִדְּרָא דִּרְקִיעָא דף קפז
  24. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה דף קפח
  25. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה דף קפט
  26. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה דף קצ
  27. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה דף קצא
  28. תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה דף קצב

תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה – אִדְּרָא דִּרְקִיעָא, דף קעו.

תִּיקּוּנָא תְלִיתָאָה אִתְפַּסְּקָן שַׂעֲרֵי תְּחוֹת חוֹטָמָא עַד פּוּמָא.

תִּיקּוּנָא רְבִיעָאָה סָחֲרָן שַׂעֲרֵי תְּחוֹת פּוּמָא מֵרֵישָׁא חֲדָא לְרֵישָׁא חֲדָא.

תִּיקּוּנָא חֲמִישָׁאָה אִתְפַּסְּקָן שַׂעֲרֵי תְּחוֹת [פּוּמָא] לָקֳבֵל הַהוּא אָרְחָא אַחֲרִינָא דְּאִתְּמָר.

תִּיקּוּנָא שְׁתִיתָאָה סָלְקִין שַׂעֲרֵי וְחַפְיָין עַל אַנְפִּין הָכָא וְהָכָא כִּדְקָא יָאוּת.

תִּיקּוּנָא שְׁבִיעָאָה אִתְפַּסְּקָן שַׂעֲרֵי וְאִתְחַזְיָין תְּרֵין תַּפּוּחִין.

תִּיקּוּנָא תְּמִינָאָה נַחְתָּן שַׂעֲרֵי בְּשִׁקוּלָא חֲדָא עַד טַבּוּרָא דְּלִבָּא.

תִּיקּוּנָא תְּשִּׁיעֲאָה נָפְקִין שַׂעֲרֵי בֵּין אִינוּן עִלָאֵי לְתַתָּאֵי בְּשִׁקוּלָא חֲדָא.

תִּיקּוּנָא עֲשִׂירָאָה נָפְקִין שַׂעֲרֵי דְּחַפְיָין תְּחוֹת גְּרוֹנָא.

תִּיקּוּנָא חַדְסַר שַׂעֲרֵי כֻּלְהוֹ תַּלְיָין בְּשִׁקוּלָא חֲדָא וְלָא נָפְקִין דָּא מִן דָּא.

תִּיקּוּנָא תְּרֵיסַר פּוּמָא אִתְפַּנֵּי מִכָּל סִטְרִין דְּאִתְפַּסְּקָן שַׂעֲרֵי סַחֲרָנֵיהּ.

תִּיקּוּנָא תְּלֵיסַר אִלֵּין שַׂעֲרֵי דְּנָחְתִין לְתַתָּא בְּשִׁקוּלָא עַד טַבּוּרָא.

תָּא חֲזֵי, דִּיקְנָא יַקִּירָא דָּא וַדַּאי כָּל נְהִירוּ וְכָל בִּרְכָאָן מִינַּהּ תַּלְיָין וְנָפְקִין בְּסִידוּרָא שְׁלִים.

תִּיקּוּנָא קַדְמָאָה אֵל. "מִי אֵל כָּמוֹךָ" (מיכה ז, יח). ל"א קוֹצִין תַקִּיפִין נָפְקִין מִתְּחוּת פִּתְחָא דְּאוּדְנִין. דְּאוּדְנִין קָיְימִין לְאַעֲלָאָה מִילִין לְעֵילָא לְגוֹ, וְלָא אִשְׁתְּמוֹדְעָן. אֲבָל מִמַּאי דִּסְלִיק לְעֵילָא נָחִית לְבָתַר לְתַתָּא. וְכֹלָּא אִתְתַּקַּן בְּתִיקּוּנָא שְׁלִים.

תִּיקּוּנָא קַדְמָאָה דָּא תְּלָת אֵל קָיְימִין תָּמָן וְהָא אִתְּמָר, דִּבְהוּ מִשְׁתָּרְשָׁן תְּלָת עָלְמִין. אֲבָל הָכָא רָזָא עִלָּאָה. דְּהָא כֻּלְהוֹ מִילִין דְּעָלְמָא מִגּוֹ בְּרִירוֹ דְּמַלְכֵי קַדְמָאֵי נָפַק וַדַּאי. וּכְלָלָא דְּכֹלָּא תְּלָת אִינוּן, בֶּלַע יוֹבָב חוּשָׁם. דְּהָא שְׁאָר לָא אִתַּתְקְנוּ. וּמַאי דְּנָפִיק מִתַּמָּן, כֹּלָּא אִתְכְּלִיל הָכָא בְּאִלֵּין תְּלָת, וְלָא סָלְקִין בִּשְׁמָא אַחֲרָא, אֶלָּא בְּהוּ כְּלִילָן וַדַּאי. וּבְזִמְנָא דְּשָׁרֵי נְהִירוּ לְנָפְקָא, כְּדֵין כֹּלָּא בִּתְלָת אִלֵּין אִתְכְּלִיל, דְּאִינוּן כְּלָלָא דְּכֹלָּא דִּלְגַו וְדִלְבַר. וְסִטְרִין אָחֲרָנִין אִתְכַּפְיָין תְּחוֹתַיְיהוּ לְמֵיקָם בִּתְחוּמַיְהוּ לְתַתָּא, וְכֹלָּא אִתְתַּקַּן בְּתִיקּוּנָא שְׁלִים.

תָּא חֲזֵי, מַה בֵּין שַׂעֲרֵי דְּרֵישָׁא לְשַׂעֲרֵי דְּדִיקְנָא? אֶלָּא אִלֵּין קַשְׁיָין וְאִלֵּין רַכִּיכִין. דְּהָא אִלֵּין קָיְימִין לְתַבְרָא מְסָאֲבִין מִקַּמַּיְיהוּ, מַה דְּלָאו הָכִי אִינוּן אָחֲרָנִין. וְרָזָא דָּא שַׂעֲרֵי דְּרֵישָׁא קָיְימִין לְאַמְשְׁכָא נְהִירוּ דְּחָכְמְתָא לְגַבֵּי מָאן דְּאִתְחֲזֵי לְאַתְקָנָא לֵיהּ. אֲבָל שְׂעֲרִין דְּדִיקְנָא אִינוּן קָיְימִין לְנַחְתָּא נְהִירוּ וּמְזוֹנָא דְּכֹלָּא. בְּגִין כָּךְ הָכָא אִצְטְרִיךְ לְאַתְקְפָא. וְאִלֵּין קָיְימִין לְאַכְפְּיָא לְכָל אִינוּן מְסָאֲבִין וַדַּאי. וְכֻלְהוֹ שַׂעֲרֵי מִגּוֹ מוֹחָא נָפְקִין מִבְּרִירוּ דְּאִתְבְּרִיר תָּמָן, וּבְהוּ רָהִיט נְהִירוּ דְּמוֹחָא מִלְּגַו.


ביאור נופת צופים

תִּיקּוּנָא תְלִיתָאָה אִתְפַּסְּקָן שַׂעֲרֵי תְּחוֹת חוֹטָמָא עַד פּוּמָא. תיקון שלישי, אורח, מקום תחת החוטם הפנוי משערות ונמשך עד לפה.

תִּיקּוּנָא רְבִיעָאָה סָחֲרָן שַׂעֲרֵי תְּחוֹת פּוּמָא מֵרֵישָׁא חֲדָא לְרֵישָׁא חֲדָא. תיקון רביעי, השערות השפה התחתונה מתחת לפה המקיפות מצד אחד של הראש לצד השני.

תִּיקּוּנָא חֲמִישָׁאָה אִתְפַּסְּקָן שַׂעֲרֵי תְּחוֹת [פּוּמָא] לָקֳבֵל הַהוּא אָרְחָא אַחֲרִינָא דְּאִתְּמָר. תיקון חמישי, מקום שתחת הפה הפנוי משערות כנגד אותו האורח האחר שמעל לפה שנזכר בתיקון השלישי.

תִּיקּוּנָא שְׁתִיתָאָה סָלְקִין שַׂעֲרֵי וְחַפְיָין עַל אַנְפִּין הָכָא וְהָכָא כִּדְקָא יָאוּת. תיקון שישי, עולים השערות ומחפים על הפנים לכאן ולכאן ברוחב הזקן כמו שראוי.

תִּיקּוּנָא שְׁבִיעָאָה אִתְפַּסְּקָן שַׂעֲרֵי וְאִתְחַזְיָין תְּרֵין תַּפּוּחִין. תיקון שביעי, מקום הפנוי משערות והראות שני תפוחי הלחיים.

תִּיקּוּנָא תְּמִינָאָה נַחְתָּן שַׂעֲרֵי בְּשִׁקוּלָא חֲדָא עַד טַבּוּרָא דְּלִבָּא. תיקון שמיני, יורדים השערות האופן שווה עד לטבור / מרכז הלב, והוא שטח העליון של הזקן היורד למטה. נקרא גם המזל העליון – נוצר חסד. מקום כל כללות י"ב התיקונים הראשונים כבחינת זכר. 

תִּיקּוּנָא תְּשִּׁיעֲאָה נָפְקִין שַׂעֲרֵי בֵּין אִינוּן עִלָאֵי לְתַתָּאֵי בְּשִׁקוּלָא חֲדָא. תיקון תשיעי, שערות קצרות של הזקן היוצאות בין, תחת השטח הזה של השערות העליונות של הזקן לתחתונות באופן שוה.

תִּיקּוּנָא עֲשִׂירָאָה נָפְקִין שַׂעֲרֵי דְּחַפְיָין תְּחוֹת גְּרוֹנָא. תיקון עשירי, מקום יציאת השערות המחפות תחת הגרון.

תִּיקּוּנָא חַדְסַר שַׂעֲרֵי כֻּלְהוֹ תַּלְיָין בְּשִׁקוּלָא חֲדָא וְלָא נָפְקִין דָּא מִן דָּא. תיקון אחד עשר, השערות התלויות באופן שווה ולא יוצאים זה מזה.

תִּיקּוּנָא תְּרֵיסַר פּוּמָא אִתְפַּנֵּי מִכָּל סִטְרִין דְּאִתְפַּסְּקָן שַׂעֲרֵי סַחֲרָנֵיהּ. תיקון שנים עשר, הפה הפנוי מכל צדדיו מהשערות הסובבות אותו. 

תִּיקּוּנָא תְּלֵיסַר אִלֵּין שַׂעֲרֵי דְּנָחְתִין לְתַתָּא בְּשִׁקוּלָא עַד טַבּוּרָא. תיקון שלושה עשר, שערות הזקן התחתון היורד עם העליון באופן שווה למטה כנגד הטבור. נקרא גם המזל התחתון, מזל ונקה. נחשב כנוק' ליב' העליונים שמעליו.

תָּא חֲזֵי, דִּיקְנָא יַקִּירָא דָּא וַדַּאי כָּל נְהִירוּ וְכָל בִּרְכָאָן מִינַּהּ תַּלְיָין וְנָפְקִין בְּסִידוּרָא שְׁלִים. בא וראה, הזקן הנכבד הזה, ודאי כל הנאורות וכל הברכות תלויים ממנו, ויוצאים בסדור שלם.

תִּיקּוּנָא קַדְמָאָה התיקון הראשון אֵל. "מִי אֵל כָּמוֹךָ" (מיכה ז, יח). ל"א קוֹצִין תַקִּיפִין נָפְקִין מִתְּחוּת פִּתְחָא דְּאוּדְנִין. דְּאוּדְנִין קָיְימִין לְאַעֲלָאָה מִילִין לְעֵילָא לְגוֹ, וְלָא אִשְׁתְּמוֹדְעָן. אֲבָל מִמַּאי דִּסְלִיק לְעֵילָא נָחִית לְבָתַר לְתַתָּא. וְכֹלָּא אִתְתַּקַּן בְּתִיקּוּנָא שְׁלִים. ל"א קוצים תקיפים יוצאים מתחת פתחי האוזנים. האזנים עומדים כדי להעלות את הדברים למעלה ולבפנים ולא  להתגלות, אבל ממה שעולה למעלה, אח"כ יורד יורד למטה והכל נתקן בתיקון שלם. 

תִּיקּוּנָא קַדְמָאָה דָּא תְּלָת אֵל קָיְימִין תָּמָן וְהָא אִתְּמָר, דִּבְהוּ מִשְׁתָּרְשָׁן תְּלָת עָלְמִין. אֲבָל הָכָא רָזָא עִלָּאָה. התיקון הראשון, שלוש שמות "אל" עומדים שם וזה נתבאר, שבהם נשרשים שלושה עולמות. אבל כאן סוד עליון. דְּהָא כֻּלְהוֹ מִילִין דְּעָלְמָא מִגּוֹ בְּרִירוֹ דְּמַלְכֵי קַדְמָאֵי נָפַק וַדַּאי. וּכְלָלָא דְּכֹלָּא תְּלָת אִינוּן, והוא שכל דברי העולם מתוך בירור המלכים הקדמונים יצאו ודאי, וכללות כולם הם שלושה: בֶּלַע יוֹבָב חוּשָׁם. דְּהָא שְׁאָר לָא אִתַּתְקְנוּ. וּמַאי דְּנָפִיק מִתַּמָּן, כֹּלָּא אִתְכְּלִיל הָכָא בְּאִלֵּין תְּלָת, וְלָא סָלְקִין בִּשְׁמָא אַחֲרָא, אֶלָּא בְּהוּ כְּלִילָן וַדַּאי. שהרי השאר לא נתקנו. ומה יצא משם, הכל נכלל כאן באלו השלושה, ולא עולים בשם אחר אלא בהם כלולים ודאי. וּבְזִמְנָא דְּשָׁרֵי נְהִירוּ לְנָפְקָא, כְּדֵין כֹּלָּא בִּתְלָת אִלֵּין אִתְכְּלִיל, דְּאִינוּן כְּלָלָא דְּכֹלָּא דִּלְגַו וְדִלְבַר. ובזמן שהחל האור לצאת, ואז כולם התכללו באלה השלושה, שהן כללות כל הפנימיות והחיצוניות. וְסִטְרִין אָחֲרָנִין אִתְכַּפְיָין תְּחוֹתַיְיהוּ לְמֵיקָם בִּתְחוּמַיְהוּ לְתַתָּא, וְכֹלָּא אִתְתַּקַּן בְּתִיקּוּנָא שְׁלִים. והסטרא אחרא נכפית תחתיהם שתשאר במקומה למטה מכל מדרגות הקדושה, והכל נתקן בתיקון שלם.

תָּא חֲזֵי, מַה בֵּין שַׂעֲרֵי דְּרֵישָׁא לְשַׂעֲרֵי דְּדִיקְנָא? בא וראה, מה ההבדל בין שערות הראש ושערות הזקן? אֶלָּא אִלֵּין קַשְׁיָין וְאִלֵּין רַכִּיכִין. דְּהָא אִלֵּין קָיְימִין לְתַבְרָא מְסָאֲבִין מִקַּמַּיְיהוּ, מַה דְּלָאו הָכִי אִינוּן אָחֲרָנִין. אלא שערות הזקן הם קשות, ושערות הראש רכות. שאלו שערות הזקן עומדות לשבר את הטומאה שכנגדם, מה שאין כך האלו האחרים. וְרָזָא דָּא שַׂעֲרֵי דְּרֵישָׁא קָיְימִין לְאַמְשְׁכָא נְהִירוּ דְּחָכְמְתָא לְגַבֵּי מָאן דְּאִתְחֲזֵי לְאַתְקָנָא לֵיהּ. וסוד שערות הראש הם עומדות להמשיך את אור החכמה לגבי מי שראוי להתקן בהם. אֲבָל שְׂעֲרִין דְּדִיקְנָא אִינוּן קָיְימִין לְנַחְתָּא נְהִירוּ וּמְזוֹנָא דְּכֹלָּא.  אבל שערות הזקן עומדות להוריד הארות ומזון ושפע מהכל. בְּגִין כָּךְ הָכָא אִצְטְרִיךְ לְאַתְקְפָא. וְאִלֵּין קָיְימִין לְאַכְפְּיָא לְכָל אִינוּן מְסָאֲבִין וַדַּאי. לכן, כאן צריך להתחזק  מאוד כדי שלא ירד השפע למי שלא ראוי לקבלו, ואלו השערות עומדים לכפות כל אלה הטמאים שלא ינקו מהשפע ודאי, וְכֻלְהוֹ שַׂעֲרֵי מִגּוֹ מוֹחָא נָפְקִין מִבְּרִירוּ דְּאִתְבְּרִיר תָּמָן, וּבְהוּ רָהִיט נְהִירוּ דְּמוֹחָא מִלְּגַו. וכל השערות יוצאות מתוך המוח, מהברורים שהתבררו שם, ומהם נמשך אור המוח שבפנים.