Skip to content

תיקון היחוד היומי

תיקוני זוהר קדמאה רשב"י - דא בשירותא

במידה ויש שמות שמופיעים בצבע אדום ו/או ר"ת - אין להוציא אותם בפה - אלא רק לקרא בעינים

שימו לב. בקרוב בע"ה, יתחדש התרגום לתיקוני זוהר של רשב"י.
המתרגמים נמנעו לתרגם קטע זה מכיוון שחששו שהדימויים יגרמו לשאינם בקיאים ליצור ח"ו הגשמות לענינים רוחניים.

כָּל שְׁמָא דְאִיהוּ מִתְּרֵין עֲשַׂר אַתְוָון, אִיהוּ בְּרָזָא דְאַלֶּ"ף, דְּאִיהוּ פֶּלֶ"א, וַעֲלֵיהּ אִתְּמַר "אוֹדְךָ עַל כִּי נוֹרָאוֹת נִפְלֵיתִי נִפְלָאִים מַעֲשֶׂיךָ" (תהלים קלט, יד), וּתְרֵין עֲשַׂר שְׁמָהָן אִנּוּן אחצצביההירו"ן, כָּל חַד מִתְּרֵין עֲשַׂר אַתְוָון, וְאִינוּן מְמַנָּן עַל תְּרֵין עֲשַׂר צִנּוֹרִין, דְּנָפְקִין מִמְּקוֹר עִלָּאָה דְלֵית לֵיהּ סוֹף, וְאִינוּן מִסִּטְרָא דַאֲרִיךְ אַנְפִּין דְּאִיהוּ וא"ו, וְאִינוּן ה"א ה"א, יוּ"ד אִיהוּ כ' כֶּתֶר בְּרֵישָׁא דְא' דְּאִיהוּ אֶרֶךְ אַפַּיִם, דְּאִיהוּ וָא"ו, א' אִיהִי אוֹרַיְיתָא, דְאִיהִי אִתְיְיהִיבַת בִּתְרֵין לוּחִין דְּאִינוּן ו' ו'. וְאִית כִּתְרָא דִזְעִיר אַנְפִּין דְּאִתְּמַר בֵּיהּ "כַּתַּר לִי זְעֵיר וַאֲחַוֶּךָּ" (איוב לו, ב), וְכַמָּה כִּתְרִין אִינוּן, כֶּתֶר תּוֹרָה וְכֶתֶר כְּהוּנָה וְכֶתֶר מַלְכוּת.
מַאי אִית בֵּין כֶּתֶר לַעֲטֶרֶת? אֶלָּא כֶתֶר אִיהוּ מִסִּטְרָא דְא', דְּאִיהוּ בְדִיּוֹקְנָא דְאָת יוּ"ד, דְּסָלִיק כ', וְדָא א' מִן אהי"ה, דְּאִיהוּ כֶּתֶר דַּאֲרִיךְ אַנְפִּין. א' מִן אדנ"י כֶּתֶר דִּזְעִיר אַנְפִּין. י' מִן יְהֹוָה אִיהִי עֲטָרָה עַל סֵפֶר תּוֹרָה דְאִיהוּ ו', וְאִית י' לְתַתָּא וְאִיהִי י' מִן אדנ"י, דְּאִיהִי עֲטָרָה בְרֵישָׁא דְכָל צַדִּיק. לֵית סְפִירָה דְלָא אִית לָהּ עֲטָרָה עַל רֵישָׁא וְכֶתֶר, וַעֲטָרָה דְאִיהִי י' אִיהִי עֲטָרָה דִבְרִית מִילָה, דְסָלִיק לְמֵאָה, עֶשֶׂר זִמְנִין עֶשֶׂר מֵאָה, וְאִיהִי עַל כָּל פִּקּוּדָא וּפִקּוּדָא, וְכַמָּה עִלּוֹת אִינוּן עַל עִלּוֹת דְּסָלְקִין עַל כָּל בִּרְכָאָן וּפִקּוּדִין.
וְכָל סְפִירָן סָלְקִין כָּל חַד וְחַד לְמֵאָה בְּאָת י', וּבְאָת א' סָלְקִין לַעֲשֶׂרֶת אֲלָפִים. וְאִית לְעֵילָא מִנַּיְיהוּ הַהוּא דְאִתְקְרֵי עִלַּת עַל כָּל הָעִלּוֹת, דְּסָלִיק עַל כָּל עִלָּאִין, וְלֵית מָאן דְּסָלִיק עֲלֵיהּ.
(דף קלה ע"ב) וְכַמָּה אַתְוָון אִית בְּאוֹרַיְיתָא מְעוּטָּרִים וּמְכוּתָּרִים, וּמֵאִלֵּין עִלָּאִין נָחֲתִין בִּרְכָאָן וּמַבּוּעִין לְכָל סְפִירָה וּסְפִירָה דְּאִינוּן י"א, עַל כָּל סְפִירָה וּסְפִירָה, וְאִינוּן י"א י"א מִן "יְ'הֹוָה אֱ'לֹהֵינוּ יְ'הֹוָה אֶ'חָד" (דברים ו, ד). בְּא' אִתְקְרֵי "אֵ'ל עֶלְיוֹן" (בראשית יד, כ), בְּי' יְ'הֹוָה. וְכֵן בְּא' אִתְקְרֵי א'להינו א'היה א'להים א'דני וְהָא אוּקְמוּהָ.
וְעוֹד כֶּתֶר עִלָּאָה אַף עַל גַּב דְּאִיהוּ אוֹר קַדְמוֹן אוֹר צַח וְאוֹר מְצוּחְצָח, אִיהוּ אוּכַם קֳדָם עִלַּת הָעִלּוֹת, וְכָל חֲיָילִין דְּתַלְיָין מִנֵּיהּ אִתְּמַר בְּהוֹן "קְוֻצּוֹתָיו תַּלְתַּלִּים שְׁחֹרוֹת כָּעוֹרֵב" (שיר השירים ה, יא), לֵית נְהוֹרָא קַיְימָא קַמֵּי נְהוֹרֵיהּ, דְּכֻלְּהוּ נְהוֹרִין אִתְחַשְׁכָאן קַמֵּיהּ.
תָּא חֲזִי כַּמָּה עִלּוֹת סְתִימִין, דְּאִינוּן מִתְלַבְּשִׁין וְאִינוּן מוּרְכָּבִין בִּסְפִירָן, וּסְפִירָן מֶרְכָּבָה לְגַבַּיְיהוּ, דְאִינוּן טְמִירִין מִמַּחְשְׁבוֹת בְּנֵי אָדָם, וַעֲלַיְיהוּ אִתְּמַר "כִּי גָבֹהַּ מֵעַל גָּבֹהַּ שֹׁמֵר וּגְבֹהִים עֲלֵיהֶם" (קהלת ה, ז), נְהוֹרִין מְצוּחְצָחִין אִלֵּין עַל אִלֵּין, וְאִלֵּין דִּמְקַבְּלִין אִינוּן כַּחֲשׁוֹכִין מֵאָחֳרָנִין דַּעֲלַיְיהוּ דִּמְקַבְּלִין מִנַּיְיהוּ, וְעִלַּת עַל כָּל הָעִלּוֹת, לֵית נְהוֹרָא קַיְימָא קַמֵּיהּ, כָּל נְהוֹרִין מְצוּחְצָחִין מִתְחַשְׁכָאן קַמֵּיהּ.
וְכָל נְהוֹרִין דְּאִינוּן לְעֵילָא מִנְּהוֹרִין אִינוּן כִּתְרִין עַל רֵישַׁיְיהוּ, וְרָזָא דְמִלָּה "אלף הא יוד הא", דָא רָזָא דַעֲשָׂרָה כִּתְרִין דְּאִינוּן מוּרְכָּבִין עַל עֲשַׂר סְפִירָן, וְדָא אִיהוּ "כִּי גָבֹהַּ מֵעַל גָּבֹהַּ שֹׁמֵר, וּגְבֹהִים עֲלֵיהֶם" (קהלת ה, ז) "יוד הא ואו הא", "יוד הי ואו הי", אִלֵּין עַל אִלֵּין, עֶשֶׂר נְהוֹרִין בָּעֹשֶׁר, הֲדָא הוּא דִכְתִיב "עֲשָׂרָה עֲשָׂרָה הַכַּף בְּשֶׁקֶל הַקֹּדֶשׁ" (במדבר ז, פו), לְעֵילָא עַל כֻּלְּהוּ עִלַּת הָעִלּוֹת דְּרָכִיב עַל כֹּלָּא וְשַׁלִּיט עַל כֹּלָּא, וְכֻלְּהוּ שְׁמָהָן אִינוּן מֶרְכָּבָה דִילֵיהּ, וְלֵית דְּרָכִיב עֲלֵיהּ, דְּלֵית לְעֵילָא מִנֵּיהּ, וּבְגִין דָּא אִתְקְרֵי עִלַּת עַל כָּל עִלָּאִין.

תיקוני זוהר תניינא רמח"ל - דא בסיומא

וְאִי תֵּימָא אַמַּאי ד'? אֶלָּא בְּגִין שְׁכִינְתָּא דִּכְלִילַת הָכָא, דִּכְתִיב "זָכָר וּנְקֵבָה בְּרָאָם" (בראשית ה, ב). כְּדֵין הָכָא אִשְׁתְּרַשׁ כָּל גּוּפָא בְּחִיבּוּרָא (דף קלט' עמוד א') חַד. אֲבָל ד' אִינוּן חָכְמָה וּבִינָה מִסִּטְרָא דְּאַבָּא וְאִימָּא וּתְרֵין עִטְרִין דְּאַעְטָּרוּ לֵיהּ, דְּהָכִי נָטְלוּ אִינוּן מִלְעֵילָּא, וְאִינּוּן חֲסָדִים וּגְבוּרוֹת, כֹּלָּא אִתְחַבָּר כַּחֲדָא וְאִתְעָבִיד גֻּלְגַּלְתָּא דְּרֵישָׁא דָּא כְּלָלָא דְּכֹלָּא. לְבָתַר מִתַּמָּן אִתְפַּשְׁטוּ מִילִין לְתַתָּא וְאִתְעָבִיד חַד גּוּפָא בְּתִיקּוּנָא שְׁלִים כִּדְקָא יָאוּת.

תָּא חֲזֵי, כֻּלְהוֹ תִּיקּוּנִין דִּזְעֵיר אַנְפִּין מִתִּיקּוּנִין דְּאָרִיךְ אַנְפִּין נָפְקִין, אֶלָּא דְּלָא אִתְגַּלְיָין הָכָא אֶלָּא מָאן דְּאִתְגַּלְּיָן. וּלְעֵילָא כֹּלָּא אִיהוּ רַחֲמֵי, וְהָכָא דִּינָא וְרַחֲמֵי כַּחֲדָא, דְּהָכִי אִצְטְרִיךְ לְתִיקּוּנָא דְּעָלְמָא.

תְּלָת מוֹחִין קָיְימִין בְּהַהִיא גּוּלְגַּלְתָּא וְאִינּוּן חָכְמָה וּבִינָה וְדַעַת. חָכְמָה וּבִינָה בְּהוּ נַטִּיל כֻּלְהוֹ מִילִין לִימִינָא וּשְׂמָאלָא. לְבָתַר דַּעַת כָּלִיל כֹּלָּא וְתָבַת וְאִתְפַּשַּׁט בְּגוּפָא וְיָהִיב גְּבוּרָה לִשְׁכִינְתָּא, וּכְדֵין מִשְׁתַּלְּמִין מִילִין כִּדְקָא יָאוּת. וּמוֹחָא יְמִינָא אִתְפַּשַּׁט לִתְרֵין וּתְלָתִין שְׁבִילִין, וּמוֹחָא שְׂמָאלָא לְנ' שַׁעֲרֵי בִּינָה. וְכֹלָּא כַּמָּה דְּאִצְטְרִיךְ לֵיהּ לְנַטְּלָא וּלְאִתְּעָרָא עוֹבְדִין בְּדַרְגוֹהִי כִּדְקָא יָאוּת.

שַׂעֲרֵי דְּרֵישָׁא קָיְימִין נִימִין עַל נִימִין. וְהָכָא אִתְחָזֵי עִרְבּוּבְיָא מַאי דְּלָא אִתְחָזֵי לְעֵילָא כְּלָל. בְּגִין כָּךְ הָכָא קָיְימָא אוֹרָיְתָא בְּכַמָּה מַחֲלוֹקוֹת לִימִינָא וְלִשְׂמָאלָא.

עַיְנִין דְּרֵישָׁא כְּגַוְנָא דְּעַיְנִין דְּעַתִּיקָא אִתְפְּרָשׁוּ. אֶלָּא דְּהָכָא קָיְימִין תְּלָת גְּוָנִין, לָקֳבֵל תְּלָת חִיוָּרִין דִּלְעֵילָא. וּלְזִמְנִין דְּמִתְפַּקְּחָן בְּדִינָא, אִתְחַזְיָין עַיְנִין סוּמָקִין. וָוֵי מָאן דְּאַעֲרַע קָמַיְיהוּ. וּבְזִמְנָא דְּמִתְפַּקְּחָן בְּרַחֲמֵי, כֹּלָּא אִתְהַדַּר חִוָּר. וּנְהִירוּ דְּנָטְלִין מִלְעֵילָּא, דָּא אִיהוּ נְהִירוּ דִּכְתִיב בֵּהּ "רֹחֲצוֹת בֶּחָלָב יֹשְׁבוֹת עַל מִלֵּאת" (שיר השירים ה, יב) דָּא חֲלָבָא דִּאִימָא. דְּהָא כֹּלָּא מֵאִימָּא נַטִּיל זְעֵיר אַנְפִּין. (דף קלט' עמוד ב') כְּדֵין "יֹשְׁבוֹת עַל מִלֵּאת" (שיר השירים ה, יב), בְּתִיקּוּנָא שְׁלִים. וְכַד מִסְתַּכְּלָן בְּעַיְנִין עִלָּאִין, כֹּלָּא רַחֲמֵי אִתְהַדַּר. וְרָזָא דָּא "כִּי עַיִן בְּעַיִן יִרְאוּ" (ישעיהו נב, ח) וְכוּ'.

אוּדְנִין דְּמַלְכָּא קָיְימִין לְאַעֲלָא מִילִין לְעֵילָא לְגַבֵּיהּ, וְדָאִין לוֹן. וּכְפוּם מַאי דְּשָׁמַע הָכִי מִתְעַבְּדִין מִילִין וַדַּאי.

חוֹטָמָא קָאִים לְנָשְׁבָא רוּחָא כְּגַוְנָא דִּלְעֵילָא, לְאִתְּעָרָא בֵּיהּ מָאן דְּאִצְטְרִיךְ לְאִתְּעָרָא. אֶלָּא דְּהָכָא מֵחַד נוּקְבָא נָשִׁיב רַחֲמֵי וּמֵחַד נוּקְבָא נָשִׁיב דִּינָא. וּלְעֵילָא כֹּלָּא אִיהוּ רַחֲמֵי.

מִצְחָא דְּמַלְכָּא קָאִים לְאַפָּלָא דְּחִילוּ עַל חַיָיבַיָּא, דְּכֻלְּהוּ דָּחֲלִין מִקַמֵּיהּ וַדַּאי.

 

וְאִי תֵּימָא אַמַּאי ד'? אֶלָּא בְּגִין שְׁכִינְתָּא דִּכְלִילַת הָכָא, דִּכְתִיב ואם תשאל למה הם ארבע? אלא בגלל השכינה שנכללת כאן, שכתוב "זָכָר וּנְקֵבָה בְּרָאָם" (בראשית ה, ב). כְּדֵין הָכָא אִשְׁתְּרַשׁ כָּל גּוּפָא בְּחִיבּוּרָא (דף קלט' עמוד א')  חַד. ואז כאן נשרש כל הגוף בחיבור אחד. אֲבָל ד' אִינוּן חָכְמָה וּבִינָה מִסִּטְרָא דְּאַבָּא וְאִימָּא וּתְרֵין עִטְרִין דְּאַעְטָּרוּ לֵיהּ, אבל ארבע, הם חכמה ובינה מצד אבא ואמא, ושתי עטרות שעיטרו אותו, דְּהָכִי נָטְלוּ אִינוּן מִלְעֵילָּא, וְאִינּוּן חֲסָדִים וּגְבוּרוֹת, כֹּלָּא אִתְחַבָּר כַּחֲדָא וְאִתְעָבִיד גֻּלְגַּלְתָּא דְּרֵישָׁא דָּא כְּלָלָא דְּכֹלָּא. שכך לקחו אותם מלמעלה, והם חסדים וגבורות - הכל התחבר כאחד, ונעשתה גולגולת הראש הזו שהיא כללות הכל. לְבָתַר מִתַּמָּן אִתְפַּשְׁטוּ מִילִין לְתַתָּא וְאִתְעָבִיד חַד גּוּפָא בְּתִיקּוּנָא שְׁלִים כִּדְקָא יָאוּת. אחר כך, משם התפשטו הדברים למטה, ונעשה גוף אחד בתיקון שלם כמו שראוי.

תָּא חֲזֵי, כֻּלְהוֹ תִּיקּוּנִין דִּזְעֵיר אַנְפִּין מִתִּיקּוּנִין דְּאָרִיךְ אַנְפִּין נָפְקִין, אֶלָּא דְּלָא אִתְגַּלְיָין הָכָא אֶלָּא מָאן דְּאִתְגַּלְּיָן. בוא וראה, כל תיקוני ז"א מתיקוני א"א יוצאים, אלא שלא התגלה כאן, אלא מה שהתגלה. וּלְעֵילָא כֹּלָּא אִיהוּ רַחֲמֵי, וְהָכָא דִּינָא וְרַחֲמֵי כַּחֲדָא, דְּהָכִי אִצְטְרִיךְ לְתִיקּוּנָא דְּעָלְמָא. ולמעלה הכל הוא רחמים, וכאן דין ורחמים כאחד, שכך צריך לתיקון העולם.

תְּלָת מוֹחִין קָיְימִין בְּהַהִיא גּוּלְגַּלְתָּא וְאִינּוּן חָכְמָה וּבִינָה וְדַעַת. חָכְמָה וּבִינָה בְּהוּ נַטִּיל כֻּלְהוֹ מִילִין לִימִינָא וּשְׂמָאלָא. שלוש מוחין עומדים באותה הגולגולת והם חכמה ובינה ודעת. חכמה ובינה - בהם נוטלים כל הדברים לימין ושמאל, לְבָתַר דַּעַת כָּלִיל כֹּלָּא וְתָבַת וְאִתְפַּשַּׁט בְּגוּפָא וְיָהִיב גְּבוּרָה לִשְׁכִינְתָּא, וּכְדֵין מִשְׁתַּלְּמִין מִילִין כִּדְקָא יָאוּת.   אחר כך, דעת כולל הכל ושב ומתפשט בגוף, ונותן גבורה לשכינה, ואז נשלמים הדברים כמו שראוי. וּמוֹחָא יְמִינָא אִתְפַּשַּׁט לִתְרֵין וּתְלָתִין שְׁבִילִין, וּמוֹחָא שְׂמָאלָא לְנ' שַׁעֲרֵי בִּינָה. וְכֹלָּא כַּמָּה דְּאִצְטְרִיךְ לֵיהּ לְנַטְּלָא וּלְאִתְּעָרָא עוֹבְדִין בְּדַרְגוֹהִי כִּדְקָא יָאוּת. ומוח ימין מתפשט לשלושים ושנים נתיבות, ומוח שמאל לנ' שערי בינה, והכל כמו שצריך לו, לקחת ולעורר המעשים במדרגות כמו שראוי.

שַׂעֲרֵי דְּרֵישָׁא קָיְימִין נִימִין עַל נִימִין. וְהָכָא אִתְחָזֵי עִרְבּוּבְיָא מַאי דְּלָא אִתְחָזֵי לְעֵילָא כְּלָל. בְּגִין כָּךְ הָכָא קָיְימָא אוֹרָיְתָא בְּכַמָּה מַחֲלוֹקוֹת לִימִינָא וְלִשְׂמָאלָא. שערות הראש עומדים נימים על נימים, וכאן בראש הכל נראה בערבוביה - מה שלא נראה למעלה כלל, לפיכך כאן עומדת התורה המתגלה בכמה מחלוקות לימין ושמאל.

עַיְנִין דְּרֵישָׁא כְּגַוְנָא דְּעַיְנִין דְּעַתִּיקָא אִתְפְּרָשׁוּ. אֶלָּא דְּהָכָא קָיְימִין תְּלָת גְּוָנִין, לָקֳבֵל תְּלָת חִיוָּרִין דִּלְעֵילָא.  העינים שבראש כמו עיני עתיק נחלקו, אלא שכאן עומדים שלושת גוונים בעין, כנגד שלושת הלבנים העליונים. וּלְזִמְנִין דְּמִתְפַּקְּחָן בְּדִינָא, אִתְחַזְיָין עַיְנִין סוּמָקִין. וָוֵי מָאן דְּאַעֲרַע קָמַיְיהוּ. ובזמן שנפקחות בדין, נראות העיניים אדומות מפני ריבוי הגבורות. אוי למי שנפגש בהם, שח"ו יכול להפגע מפני מידת הדין המתוחה. וּבְזִמְנָא דְּמִתְפַּקְּחָן בְּרַחֲמֵי, כֹּלָּא אִתְהַדַּר חִוָּר. וּנְהִירוּ דְּנָטְלִין מִלְעֵילָּא, דָּא אִיהוּ נְהִירוּ דִּכְתִיב בֵּהּ  בזמן שנפקחות ברחמים הכל חוזר ללבן ומתמתקים הדינים, והאור שלוקחים מלמעלה זה הוא האור שנאמר בו "רֹחֲצוֹת בֶּחָלָב יֹשְׁבוֹת עַל מִלֵּאת" (שיר השירים ה, יב) דָּא חֲלָבָא דִּאִימָא. דְּהָא כֹּלָּא מֵאִימָּא נַטִּיל זְעֵיר אַנְפִּין. זה חלב אימא, שהרי הכל לוקח ז"א מאימא, אלא שכאן נוטל חסד ורחמים, ואז (דף קלט' עמוד ב')  כְּדֵין "יֹשְׁבוֹת עַל מִלֵּאת" (שיר השירים ה, יב), בְּתִיקּוּנָא שְׁלִים. בתיקון שלם. וְכַד מִסְתַּכְּלָן בְּעַיְנִין עִלָּאִין, כֹּלָּא רַחֲמֵי אִתְהַדַּר. וְרָזָא דָּא  וכאשר הן מסתכלות בעינים העליונות של א"א, הכל חוזר לרחמים וזה סוד "כִּי עַיִן בְּעַיִן יִרְאוּ" (ישעיהו נב, ח) וְכוּ'.

אוּדְנִין דְּמַלְכָּא קָיְימִין לְאַעֲלָא מִילִין לְעֵילָא לְגַבֵּיהּ, וְדָאִין לוֹן. וּכְפוּם מַאי דְּשָׁמַע הָכִי מִתְעַבְּדִין מִילִין וַדַּאי. אוזני ז"א עומדים להעלות הדברים למעלה בענינו, לדון בהם, וכפי מה ששמעה כך נעשים הדברים ודאי. 

חוֹטָמָא קָאִים לְנָשְׁבָא רוּחָא כְּגַוְנָא דִּלְעֵילָא, לְאִתְּעָרָא בֵּיהּ מָאן דְּאִצְטְרִיךְ לְאִתְּעָרָא. אֶלָּא דְּהָכָא מֵחַד נוּקְבָא נָשִׁיב רַחֲמֵי וּמֵחַד נוּקְבָא נָשִׁיב דִּינָא. וּלְעֵילָא כֹּלָּא אִיהוּ רַחֲמֵי. החוטם עומד שתנשב בו רוח כדוגמת העליון, לעורר את מי שצריך להתעורר, אלא שכאן נקב אחד נושב ברחמים, ומהנקב השני נושב דין. ולמעלה בחוטם העליון הכל רחמים.

מִצְחָא דְּמַלְכָּא קָאִים לְאַפָּלָא דְּחִילוּ עַל חַיָיבַיָּא, דְּכֻלְּהוּ דָּחֲלִין מִקַמֵּיהּ וַדַּאי. מצח ז"א, נמצא להפיל פחד על הרשעים, שכולם מפחדים מפניו ודאי.

קישור לדף זוהר תניינא

תפילה שר"ה: יעקב סוד ת"ת, תורה שבכתב וכנגד הוי"ה ב"ה, וד' נשותיו כנגד אדנו"ת. בחיבורו עם י"ב שבטי י"ה הכל נכלל הסוד היחוד - אח"ד, ובו יגאלו ישראל.

אֵל אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד. אַתָּה מְפֹאָר בְּתִפְאַרְתֶּךָ, וְשִׁמְךָ הַקָּדוֹשׁ יהו"ה ב"ה נוֹף הָאִילָן שֶׁכּוֹלֵל כָּל הָעֲנָפִים כְּאֶחָד, קְרֵבוּת אוֹתִיּוֹתָיו, כָּךְ עִלַּת עַל כָּל הָעִלוֹת מְקַשֵּׁר כָּל הַמַּדְרֵגוֹת בְּקֶשֶׁר אֶחָד, וּמִיָּד, "הַכֹּל הוֹלֵךְ אֶל מָקוֹם אֶחָד" שֶׁהִיא שְׁכִינָה, "נַחֲלַת יַעֲקֹב" שֶׁיָּרַשׁ אוֹתָהּ וְנָטַל ד' נָשִׁים בָּעוֹלָם שֶׁהֵם כְּנֶגֶד ד' אוֹתִיּוֹת אדנ"י, וְיַעֲקֹב – יהו"ה לְנֶגְדָּם, כְּשֶׁמִּתְחַבְּרִים בְּיַחַד הֲרֵי יִחוּד שָׁלֵם כָּרָאוּי, "אָ"ז תִּתְעַנַּג עַל יְהֹוָה" – יאהדונה"י. וְרָחֵל עֲקֶרֶת הַבַּיִת נ' דְּאֲדֹ'נָ'י. וּבְשָׁעָה שֶׁנָּפְלָה נֶאֱמַר בָּהּ, "נָפְלָה עֲטֶרֶת רֹאשֵׁנוּ", אֲבָל יִחוּד שֶׁלְּךָ יָקִים אוֹתָהּ דִּכְתִיב, "בַּיּוֹם הַהוּא אָקִים אֵת סֻכַּת דָּוִד", וְזֶה סֻכָּה כ"ו ס"ה, שֶׁרָחֵל כּוֹלֶלֶת כָּל הַיִּחוּד כְּאֶחָד, בָּהּ, "וַיֶּאֱהַב יַעֲקֹב אֶת רָחֵל", וְזֶה, "יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר בְּךָ אֶתְפָּאָר", שֶׁכָּל הָעוֹלָמוֹת מִתְנַהֲגִים עַל יָדוֹ, וְזֶה, "סֻלָּם מֻצָּב אַרְצָה וְרֹאשׁוֹ מַגִּיעַ הַשָּׁמַיְמָה וְהִנֵּה מַלְאֲכֵי" וְכוּ', כְּלַל כָּל הַמַּדְרֵגוֹת, שֶׁעוֹלִים וְיוֹרְדִים בְּשֵׁם יהו"ה מַדְרֵגָתוֹ שֶׁל יַעֲקֹב, דִּכְתִיב, "וְהִנֵּה יְהֹוָה נִצָּב עָלָיו", וְזֶה סִינַ"י גִּימַטְרִיָּא סֻלָּ"ם שֶׁבּוֹ, "וַיֵּרֶד יְהֹוָה עַל הַר סִינַי", שֶׁהֲרֵי בְּמַדְרֵגָתוֹ שֶׁל יַעֲקֹב נִתְּנָה הַתּוֹרָה, וְזֶה יוֹם הַשְּׁלִישִׁי, וּכְתִיב, "וָאֶשָּׂא אֶתְכֶם עַל כַּנְפֵי נְשָׁרִים", נֶשֶׁר דְּמֶרְכָּבָה, יַעֲקֹב וַדַּאי. וְזֶה תּוֹרָה מִן הַשָּׁמַיִם, "כִּי מִן הַשָּׁמַיִם דִּבַּרְתִּי עִמָּכֶם", לְפִיכָךְ "לֹא תַעֲשׂוּן אִתִּי אֱלֹהֵי כֶסֶף" וְכוּ' שֶׁמִּצַּד אַבְרָהָם הָיָה יִשְׁמָעֵאל, וּמִצַּד יִצְחָק - עֵשָׂו, אֲבָל יַעֲקֹב - "שָׁמַיִם" שָׁם תִּקּוּן הַכֹּל, בּוֹ אֵין דָּבָר רַע יוֹרֵד מִלְּמַעְלָה שֶׁהֲרֵי יִחוּד שֶׁלְּךָ עוֹמֵד שָׁם, וְזֶה "כַּנְפֵי נְשָׁרִים" - שְׁנֵי כְּנָפַיִם, ו"ו - י"ב שְׁבָטִים, יַעֲקֹב נֶשֶׁר עַל גַּבֵּיהֶם הֲרֵי וא"ו כְּמִנְיַן "אֶחָד", וּבָזֶה תִּגְאַל יִשְׂרָאֵל דִּכְתִיב, "וְזָכַרְתִּי אֶת בְּרִיתִי יַעֲקֹב" שֶׁגְּאֻלָּה רִאשׁוֹנָה הָיְתָה בִּנְבוּאָה, וּגְאֻלָּה אַחֲרוֹנָה בַּתּוֹרָה, בְּיִחוּד שִׁמְךָ וַדַּאי.

רִבּוֹן כָּל הָעוֹלָמִים הֲרֵי בֶּאֱמוּנַת יִחוּדְךָ אָנוּ עוֹסְקִים בְּתוֹרָתֶךָ, וּמְקַוִּים לְךָ בֶּאֱמֶת, הַצִּילֵנוּ מִכָּל שֶׁקֶר וְכָזָב, וְגַלֵּה לָנוּ אֶת אֲמִתְּךָ בְּקָרוֹב, כְּמוֹ שֶׁאָנוּ מְקַוִּים לְךָ, יְהֹוָה אַל תְּאַחַר, לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהֹוָה.