תיקון גילוי היחוד – הדף היומי ו' באייר

תיקון גילוי היחוד – הדף היומי ו' באייר

תיקוני זוהר רשב"י  – רישא.

(דף פט ע"א) יָד כּוֹתֶבֶת וְיָד חוֹתֶמֶת, וְאִיהִי חַד יָד הַגְּדוֹלָה דְאִתְּמַר בָּהּ "וַיַּרְא יִשְׂרָאֵל אֶת הַיָּד הַגְּדֹלָה" (שם, יד, לא), וְתִנְיָינָא יָד הַחֲזָקָה, הֲדָא הוּא דִכְתִיב "וּבְיָד חֲזָקָה" (דברים ד, לד) וְכוּ', וְרָזָא דְמִלָּה "יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ יְהֹוָה" (דברים ו, ד) יָ"ד הַגְּדוֹלָה. כוז"ו במוכס"ז כוז"ו יָ"ד הַחֲזָקָה, וְאִינוּן יָד עִלָּאָה מִסִּטְרָא דִימִינָא, יָד תַּתָּאָה מִסִּטְרָא דִשְׂמָאלָא, וְכֹלָּא כ"ח פִּרְקִין, דְּאִתְּמַר בְּהוֹן "וְעַתָּה יִגְדַּל נָא כֹּחַ אֲדֹנָי" (במדבר יד, יז), וְדָא "כֹּחַ מַעֲשָׂיו הִגִּיד לְעַמּוֹ" (תהלים קיא, ו), כֹּחַ מַעֲשֵׂה בְּרֵאשִׁית.
וְעוֹד, אִית יָ"ד דְּאִתְקְרֵי "יָד רָמָה", וְדָא "יהוה יוד הא ואו הא", וְאִית יָד תִּנְיָינָא לְקַבָּלָה וְדָא "אהיה אלף הא יוד הא", וְדָא כ"ח, בְּזִמְנָא דְחָאבוּ יִשְׂרָאֵל אִסְתַּלַּק הַאי כֹּחַ מִנַּיְיהוּ וְאִתְּמַר בְּהוֹן "וַיֵּלְכוּ בְלֹא כֹחַ לִפְנֵי רוֹדֵף" (איכה א, ו).
וּבְמַלְאָכִים כתבי"אל מְמַנָּא עַל הַכְּתִיבָה, חתמי"אל עַל הַחֲתִימָה. כתבי"אל כְּתָ"ב אֵלִ"י, אֵלִ"י אִיהוּ אֵ"ם בְּחוּשְׁבָּן, "זֶה אֵלִי וְאַנְוֵהוּ" (שמות טו, ב), כְּתָב – כ' כֶּתֶר ת' תּוֹרָה ב' בְּרָכָה, וְכֹלָּא אִימָּא עִלָּאָה, אִיהִי כֶּתֶר בְּרֹאשׁ כָּל צַדִּיק, וְאִיהִי "תּוֹרַת יְהֹוָה תְּמִימָה" (תהילים יט, ח), וְאִיהִי "בִּרְכַּת יְהֹוָה הִיא תַעֲשִׁיר" (משלי י, כב). חתמי"אל מִסִּטְרָא דְחָכְמָה, וְתַרְוַיְיהוּ חַיִּים, חָכְמָה דִכְתִיב "הַחָכְמָה תְּחַיֶּה בְעָלֶיהָ" (קהלת ז, יב), אִימָּא עִלָּאָה "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ" (משלי ג, יח), וְתַרְוַיְיהוּ לִימִינָא וּשְׂמָאלָא.
תְּלַת אֶצְבָּעִין מִתְיַיחֲדִין בְּקוֹלְמוֹס לַכְּתִיבָה, וַעֲלַיְיהוּ אָמַר בֶּן זוֹמָא, 'אֵין בֵּין מַיִם הָעֶלְיוֹנִים לְמַיִם הַתַּחְתּוֹנִים אֶלָּא כְשָׁלֹשׁ אֶצְבָּעוֹת', וּתְרֵין אֶצְבְּעָאן אִינוּן דְּסָמְכִין לוֹן, וְאִינוּן כִּתְרֵי גְלִימֵי דִסְחִיפֵי אַהֲדָדֵי. רזי"אל אִיהוּ אוּרִי"אֵל, וַעֲלֵיהּ אִתְּמַר וְזֶה זִכְרִ"י עִם ו"ה רְמַ"ח וְדָא רזיא"ל. שְׁמִי עִם י"ה שׁס"ה. ש'מועא"ל מ'טטרו"ן י'הוא"ל, רָאשֵׁי תֵּיבִין שְׁמִי. חסדי"אל מִסִּטְרָא דְחֶסֶד, גַּבְרִי"אֵל מִסִּטְרָא דִגְבוּרָה, אוּרִיאֵ"ל מִסִּטְרָא דְעַמּוּדָא דְאֶמְצָעִיתָא. בְּכָל סִטְרָא אֵלִי אִיהוּ מִסִּטְרָא דְאֵם, וְאִינוּן אֵלִ"י, א' כֶּתֶר, י' חָכְמָה, ל' אִימָּא עִלָּאָה, דְאִיהִי "מִגְדַּל עֹז שֵׁם יְהֹוָה" (משלי יח, י).
וְעוֹד אָמַר הַהוּא סָבָא, רַבִּי רַבִּי, "וְהַמִּכְתָּב מִכְתַּב אֱלֹהִים הוּא" (שמות לב, טז), תְּרֵין יְדַיִן כּוֹתְבוֹת מִימִינָא וּמִשְּׂמָאלָא, אֲבָל "חָרוּת עַל הַלֻּחֹת" (שם) עַמּוּדָא דְאֶמְצָעִיתָא, כַּמָּה מַלְאָכַיָּא סַפְרַיָּא אִית לְעֵילָא דְכָתְבִין זַכְוָון דְּיִשְׂרָאֵל, וְכַמָּה מַלְאָכַיָּא דְחוֹתָמָא דְמַלְכָּא בִּידֵיהוֹן דְּחָתְמִין זַכְוָון דְּיִשְׂרָאֵל, וְכַמָּה מַלְאָכַיָּא אִינוּן שָׁקְלִין קַלִּין וַחֲמוּרִין דְּאוֹרַיְיתָא, הֲדָא הוּא דִכְתִיב "אַיֵּה סֹפֵר אַיֵּה שֹׁקֵל" (ישעיהו לג, יח), וְכַד אִיהוּ חָתִים בְּטַבַּעַת הַמֶּלֶךְ דְּאִיהוּ ו' "אֵין לְהָשִׁיב" (אסתר ח, ח). חוֹתָם אִיהוּ ו' חוֹתָם אֶמֶת. יָד כּוֹתֵב וְיָד חוֹתֵם, ה' תַּתָּאָה כּוֹתֵב, ה' עִלָּאָה חוֹתֵם, דְּאִינוּן ה' אֶצְבְּעָאן דְּיָד יְמִינָא וְה' אֶצְבְּעָאן דְּיָד שְׂמָאלָא, ה' תַּתָּאָה כּוֹתֵב בְּאָת ו' דְּאִיהוּ קוֹלְמוֹס, קָנֶה דִדְרוֹעָא ה' עִלָּאָה חוֹתָם בְּאָת י' דְּאִיהוּ כַּף הַיָּד.

 

תיקוני זוהר תניינא רמח"ל  – סופא.

תִּקּוּנֵי זֹהַר תִּנְיָינָא – תִּקּוּנָא עֲשִׂירָאָה

"וּלְכֹל הַיָּד הַחֲזָקָה" דָּא שְׂמָאלָא. "וּלְכֹל הַמּוֹרָא הַגָּדוֹל" (דְּבָרִים לד, יב) דָּא יְמִינָא. "אֲשֶׁר עָשָׂה מֹשֶׁה" (דברים לד, יב), דְּמֹשֶׁה אַתְקִין כֹּלָּא. דְּאַבְרָהָם וַיִּצְחָק אִינוּן יְמִינָא וּשְׂמָאלָא וְאַתְקִינוּ תִּיקּוּנִין עַל בְּנַיְיהוּ, וְעִם כָּל דָּא כֹּלָּא אוֹרִיךְ לְאִשְׁתַּלְמָא עַל טוּרָא דְּסִינַי. וְרָזָא דְּמִלָּה "וַיְהִי קֹלֹת וּבְרָקִים" (שמות יט, טז) מִסִּטְרָא דִּגְבוּרָה. "וְעָנָן" מִסִּטְרָא דְּחֶסֶד. "וְקוֹל שׁוֹפָר" מִסִּטְרָא דְּיַעֲקֹב. וּמֹשֶׁה לְכֹלָּא קָאִים, אֲבָל "וְהָאֱלֹהִים יַעֲנֶנּוּ" (שמות יט, יט) בְּקוֹל בְּקוֹלוֹ שֶׁל מֹשֶׁה דָּא עֲמוּדָא דְּאֶמְצָעִיתָא דְּהָא תָּמָן אִתְדְּבַק בְּאַתְרֵיהּ וְנַטִּיל לְאִינּוּן תְּרֵין אָחֲרָנִין בַּהֲדֵיהּ לְמֶהֱוֵי כָּלִיל כֹּלָּא לְתִיקּוּנָא כְּמָה דְּאִצְטְרִיךְ:

הקלק למעבר לדף הזוהר עם ביאור נופת צופים