תיקון גילוי היחוד – הדף היומי ט"ו בסיון

תיקון גילוי היחוד – הדף היומי ט"ו בסיון

תיקוני זוהר רשב"י  – רישא.

אָמְרוּ לֵיהּ אִינוּן חַכִּימֵי דָרָא, וְכִי שְׁלֹמֹה לָא עָבַד קְרָא אָחֳרָא בְּקֹהֶלֶת, עָל לְהוּ הַהוּא דְאִתְחֲזֵי חִגֵּר בְּאָרְחָא, לְשִׁבְעָה הֵיכָלִין מִכַּסְפָּא וְדַהֲבָא וְאַבְנִין יַקִּירִין, וּבְהֵיכָלָא שִׁבְעָה כָּרְסַיָּין דְּאַרְבַּע חֵיוָון, וְיוֹנָה תַמָּן דְּכַסְפָּא וַעֲטָרָה דְּדַהֲבָא עַל רֵישָׁה, וְכָתוּב בָּהּ כָּל מָאן דְּלָא יָדַע בְּאִלֵּין הֲבָלִים עֲלֵיהּ כְּתִיב וְהַזָּר הַקָּרֵב יוּמָת, אִינוּן חַכִּימֵי דָרָא מִיָּד דְּחָזוּ הָכִי דַהֲוָה כְתִיב בְּהַהִיא עֲטָרָה חָזְרוּ לַאֲחוֹרָא. אָמַר לוֹן הַהוּא דְאִתְחֲזֵי עֲלַיְיהוּ כְּחִגֵּר, וְכִי עֲלַיְיכוּ אִתְּמַר דְּאַתּוּן חַכִּימֵי דָרָא, לֵית אַתּוּן אֶלָּא טִפְּשֵׁי דָרָא, וְלָא חֲזֵיתוּן בְּכָל לְמוֹדַיְיכוּ כִּי בִי חָשַׁק עַד אוֹרֶךְ יָמִים אַשְׂבִּיעֵהוּ לְעָלְמָא דְכֹלָּא אֲרִיךְ, אִלֵּין הֲבָלִים דְּקֹהֶלֶת אִינוּן בְּרָזָא דְשֶׁבַע שְׁמָהָן, דִּבְהוּ מ"ב אַתְוָון, לָקֳבֵל שִׁבְעָה יוֹמֵי בְרֵאשִׁית דְּאִית בְּהוּ עֲשַׂר אֲמִירָן וְל"ב אלהים וְאִינוּן מ"ב, וַעֲלַיְיהוּ לֵב דְּאִתְּמַר בְּהוּ אלהים הָאלהים, וְהַיְינוּ וּגְבוֹהִים עֲלֵיהֶם, אִלֵּין שֶׁבַע תֵּיבִין אבגית"ץ, עֲלַיְיהוּ אִתְּמַר שְׂרָפִים וְגוֹ'. וְהַאי שְׁמָא אִיהוּ סְגוּלְתָּא דִילֵיהּ לְכַסָּאָה דְנִשְׁמָתָא כַּד סְלִיקַת לְעֵילָא בְּכָל לֵילְיָא, לְאִסְהַדָּא עַל עוֹבְדִין טָבִין דְּבַר נַשׁ, מִמַּלְאֲכֵי חַבָּלָה וּמִכָּל מַזִּיקִין וְרוּחִין וְלִילִין וְשֵׁדִין, וּבְהוֹן פָּרְחַת לְעֵילָא, בִּתְרֵין אַתְוָון מִכָּל שֵׁם תְּכַסֶּה אַנְפָּהָא מִנְּהוֹן, וּבִתְרֵין אַתְוָון תְּכַסֶּה רַגְלָהָא, וּבִתְרֵין אַתְוָון פָּרְחַת לְעֵילָא, וְאוּף הָכִי לְרוּחָא, וְאוּף הָכִי לְנַפְשָׁא, וְאִית שֵׁם בֵּן מ"ב בְּצוּרַת חוֹתָמָא דְשַׁעֲוָה נִכְתַּב, וְאִית שֵׁם מ"ב בְּצִיּוּר דִּיּוֹקְנָא דְמַלְכָּא, חָקִיק עַל חוֹתָמָא, וְאִית שֵׁם מ"ב דְּאִיהוּ דִיּוֹקְנֵיהּ מַמָּשׁ, שֵׁם מ"ב דְּאִיהוּ דִיּוֹקְנֵיהּ אִיהוּ יְהֹוָה, יוד הא ואו הא, יו"ד וא"ו דל"ת, ה"א אל"ף, וא"ו אל"ף וא"ו, ה"א אל"ף, שֵׁם מ"ב דְּאִיהוּ חוֹתָמָא, אִיהוּ אהי"ה אֲשֶׁר אהי"ה, צִיּוּר מ"ב בְּשַׁעֲוָה דָא אבגית"ץ.

וְרַשִּׁיעַיָּא נִשְׁמָתְהוֹן דְּשֵׁדִין וּמִמַּזִּיקִין וְלָא פוֹעֲלִין בְּהוֹן אֶלָּא כִישׁוּף וְעוֹבְדֵי שֵׁדִין כַּוָּתַיְיהוּ, בְּגִין דְּרַשִּׁיעַיָּא כָּל שְׁמָהָן וְכָל הֲוַיָּי"ן דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וְכָל מַלְאָכִים שֹׂנְאִין לוֹן, וּבְגִין כַּךְ לָא מוֹעִיל לָא קָמִיעַ וְלָא שְׁמָהָן קַדִּישִׁין וְלָא מַלְאָכַיָּא, דְלָא תָּפִיס אֶלָּא מִין בְּמִינוֹ, וּבְגִין דָּא לֹא תִזְרַע כַּרְמְךָ כִּלְאָיִם, דְּאִתְּמַר בְּהוֹן כִּי כֶרֶם יְהֹוָה צְבָאוֹ"ת וְגוֹ', צְבָאוֹ"ת נְקוּדָה דִילֵיהּ יְהֹוָה, עֲלֵיהּ אִתְּמַר רַק בַּאֲבוֹתֶיךָ חָשַׁ"ק, חוֹלֵ"ם שְׁבָ"א קָמֵ"ץ, וְאִינוּן זְרַע אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב, דַּרְגָּא דִלְהוֹן חֶסֶד כַּהֲנָא רַבָּא, גְבוּרָה לֵוִי, יִשְׂרָאֵל עַמּוּדָא דְאֶמְצָעִיתָא, בְּגִין דְּחוֹלֵ"ם כֶּתֶר עַל תִּפְאֶרֶת, קָמֵץ חָכְמָה עַל חֶסֶד, וּבֵיהּ הָרוֹצֶה לְהַחְכִּים יַדְרִים, וּבְחָכְמָה אַשְׁרֵי הַמְחַכֶּה לִתְחִיַּית הַמֵּתִים, חָכְמָה מְחַכֶּ"ה קָמוּ כֻלְּהוּ וְאִשְׁתַּטְחוּ קַמֵּיהּ וְכוּ' ע"כ).

פָּתַח כְּמִלְּקַדְמִין וְאָמַר, "יֶשׁ הֶבֶל אֲשֶׁר נַעֲשָׂה עַל הָאָרֶץ" (קהלת ח, יד) וְכוּ', תָּא חֲזִי שְׁמַענָא דְעוּבְדָא הֲוָה בְּחַד בַּר נַשׁ מֵאִינוּן בַּעֲלֵי קַבִּין, דַּהֲוָה אָזִיל בְּאָרְחָא, אַעְרַע בִּתְּרֵין חַכִּימִין מָארֵי דְּדָרָא מָארֵי דְחָכְמָתָא דְאוֹרַיְיתָא, אָמַר לוֹן, שְׁלָמָא עֲלַיְיכוּ רַבָּנָן, שְׁמָעָנָא עֲלַיְיכוּ דְאַתּוּן חַכִּימֵי דָרָא, לְאָן אֲתַר אֲזֵילְתּוּן? אָמְרוּ לֵיהּ לְדוּךְ פְּלַן וְעֶרֶב שַׁבָּת הֲוָה. אָמַר לוֹן, אֲנָא אֲזֵילְנָא תַמָּן וְאַתְקֵין לְכוּ אֲתַר בֵּי מוֹתְבַיְכוּ, אִי אַתּוּן בְּעִיתוּן. אָמְרוּ לֵיהּ וְהָא אֲנַן בְּסוּסְוָון וְאַנְתְּ בְּלָא רַגְלִין, אֵיךְ יִתָּכֵן לְמֶהֱוֵי הַאי? אָמַר לוֹן אַף עַל גַּב דְּאַתּוּן רְכִיבִין בִּבְעִירֵי דִרְהִיטֵי סַגִּי, וַאֲנָא חִגֵּר בְּלָא רַגְלִין, אִי אַתּוּן בְּעִיתוּ אֲנָא אֲקַדֵּם לְתַקָּנָא לְכוּ שַׁבַּתָּא. תְּוָוהוּ, אַדְהָכִי אַחְזַרוּ רֵישַׁיְיהוּ לְגַבֵּיהּ וְחָמוּ לֵיהּ דַּהֲוָה רְהִיט כְּשַׁרְבִיטָא דְכֹכָבָא, עָבַד לוֹן קְפִיצָה וְאַשְׁכְּחוּ גַרְמַיְיהוּ לְפוּם מְעַרְתָּא כְּהֶרֶף עַיִן.

תיקוני זוהר תניינא רמח"ל  – סופא.

קָם אַבְרָהָם סָבָא חֲסִידָא וְאָמַר, אֵלִיָּהוּ אֵלִיָּהוּ נְבִיאָה מְהֵימְנָא אֵימָא מִילָךְ דְּאַנְתְּ זָמִין לְמֶיעֱבַד שְׁלָמָא בְּעָלְמָא, בְּצַדִּיק דְּאֶתְיָהִיב לְחוּלָקָךְ דְּאִתְּמָר בֵּיהּ "הִנְנִי נֹתֵן לוֹ אֶת בְּרִיתִי שָׁלוֹם" (במדבר כה, יב). וְעַל יְדָךְ יִתְגַּלֵּי הַאי בְּעָלְמָא, דְּאַנְתְּ מְחָת לֵיהּ בְּזִמְנָא דְּקְנִיאַת בְּגִין שְׁכִינְתָּא, וְגָרְמַת לַצַּדִּיק לְאִתְקַשְּׁרָא בַּהּ בְּרְחִימוּתָא. וְאַנְתְּ תִּיתוּב לְגַלָּאָה לֵיהּ בְּעָלְמָא, דִּכְתִיב "הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ לָכֶם אֵת אֵלִיָּה הַנָּבִיא לִפְנֵי בּוֹא יוֹם" (מלאכי ג, כג) וְכוּ'.

דְּמִסִּטְרָא דִּשְׁכִינְתָּא, "כִּי הִנֵּה הַחֹשֶׁךְ יְכַסֶּה אֶרֶץ" (ישעיהו ס, ב) וְכוּ'. וְדָא חֲשׁוּכָא דְּאִתְּמָר בֵּיהּ "וְהִנֵּה אֵימָה חֲשֵׁכָה גְדֹלָה" (בראשית טו, יב), בְּגִין "וְתַרְדֵּמָה נָפְלָה עַל אַבְרָם" (בראשית טו, יב), מִסִּטְרָא דִּשְׁכִינְתָּא. וּבְהַאי חֹשֶׁךְ סָבְלוּ יִשְׂרָאֵל גָּלוּתָא. וְחֹשֶׁךְ דָּא יִזְדְּרַק עַל אִינוּן אוּמִין. וּמִסִּטְרָא דְּצַדִּיק "כִּי יְהֹוָה יִהְיֶה לָּךְ לְאוֹר עוֹלָם" (ישעיהו ס, כ). וְדָא עַל יְדָךְ וַדַּאי, דְּאִתְּמָר בְּךָ 'לַעֲשׂוֹת שָׁלוֹם בָּעוֹלָם' (עדויות ח, ז).

קָם אֵלִיָּהוּ פָּתַח וְאָמַר, "כִּי יְהֹוָה יִהְיֶה לָּךְ לְאוֹר עוֹלָם" (ישעיהו ס, כ), עוֹלָם דָּא שְׁמָא קַדִּישָׁא. דִּבְגָלוּתָא אִיהוּ לְאוֹר יוֹמָם מִלְּגַו, דָּא יהו"ה. אֲבָל לְנֹגַהּ הַיָּרֵחַ דָּא אדנ"י. דְּבִשְׁמָא קַדִּישָׁא אִתְּמָר "זֶה שְּׁמִי לְעֹלָם" (שמות ג, טו) כְּתִיב לְאִסְתַּתְּרָא לְגַו. אֲבָל לְזִמְנָא דְּאָתֵי "יְהֹוָה יִהְיֶה לָּךְ לְאוֹר עוֹלָם" (ישעיהו ס, כ) עוֹלָם וַדַּאי. דִּשְׁכִינְתָּא אִיהִי סִיהֲרָא, לְזִמְנִין אִתְגָּרְעַת וּלִזְמַנִּין אִתְמְלִיאַת. וְיִשְׂרָאֵל כְּגַוְנָא דָּא לְזִמְנִין סָלְקִין לְזִמְנִין נָחֲתִין. אֲבָל מִסִּטְרָא דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא "וְאֹהֲבָיו כְּצֵאת הַשֶּׁמֶשׁ בִּגְבֻרָתוֹ" (שופטים ה, לא) דְּשִׁמְשָׁא מְזִּמְנָא דְּנָפִיק, בְּתוּקְפֵּיהּ אִיהוּ. דִּשְׁכִינְתָּא אִיהִי "גַּלְגַּל שֶׁחוֹזֵר בָּעוֹלָם" (שבת קנא) לְזִמְנָא בִסְלִיקוּ לְזִמְנָא בִּנְחִיתוּ. וּמִסִּטְרָא דִּילַהּ אִתְּמָר בְּיִשְׂרָאֵל "וְהָיָה זַרְעֲךָ כַּעֲפַר הָאָרֶץ" (בראשית כח, יד). וּמִסִּטְרָא דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא "כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם". אֲבָל לְזִמְנָא דְּאָתֵי כֹּלָּא מִסִּטְרָא דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא יְהֵא תָּדִיר. "כִּי יְהֹוָה יִהְיֶה לָּךְ לְאוֹר עוֹלָם" (ישעיהו ס, כ). וּשְׁכִינְתָּא יִתְּמַר בַּהּ "וְהָיָה אוֹר הַלְּבָנָה כְּאוֹר הַחַמָּה" (ישעיהו ל, כו). כְּדֵין "וְשָׁלְמוּ יְמֵי אֶבְלֵךְ" (ישעיהו ס, כ), דְּלָא יִשְׁתַּכַּח תּוּ שְׁלִּיטוּ לְסִטְרִין מְסָאֲבִין כְּלָל.

קישור ישיר לדף בזוהר תניינא עם ביאור נופת צופים