Skip to content

תיקון היחוד היומי

תיקוני זוהר קדמאה רשב"י - דא בשירותא

במידה ויש שמות שמופיעים בצבע אדום ו/או בר"ת - אין להוציא אותם בפה - אלא רק לקרא בעינים

שימו לב. בחודש הקרוב לערך, לא יהיה תרגום לתיקוני זוהר של רשב"י. המתרגמים נמנעו לתרגם קטע זה מכיוון שחששו שהדימויים יגרמו לשאינם בקיאים ליצור ח"ו הגשמות לענינים רוחניים.

(דף קכט ע"א) אַנְפִּין אִינוּן בְּאַרְבַּע גַּוָּונִין. אִית בַּר נַשׁ דְּאַנְפּוֹי חִוְורִין מִסִּטְרָא דְ"אַנְשֵׁי חַיִל" (שמות יח, כא), וְאִית בַּר נַשׁ דְּאַנְפּוֹי סוּמְקָא מִסִּטְרָא דְ"יִרְאֵי אֱלֹהִים" (שם), וְאִית בַּר נַשׁ דְּאַנְפּוֹי יְרוֹקִין מִסִּטְרָא דְ"אַנְשֵׁי אֱמֶת" (שם), וְאִית בַּר נַשׁ דְּאַנְפּוֹי אוּכְמִין מִסִּטְרָא דְ"שׂוֹנְאֵי בָצַע" (שם), לְקִבְלַיְיהוּ אַרְבַּע אָחֳרָנִין מִסִּטְרָא דִמְסָאֲבוּ כֻּלְּהוּ חֲשׁוֹכִין, אַנְפִּין מִסִּטְרָא דִימִינָא בִישָׁא עוֹפָרֶת, דְּמִתְרַבִּין מִלֵּיחָה חִוְורָא, אִינוּן עָבִים וְגַסִּים, וְעֵינוֹי גַּסִּים וְעָבִים, וְגוּפֵיהּ עָב וְגַס.

מִסִּטְרָא דִימִינָא מוֹחָא, חִוְורָא כְּכַסְפָּא, "זֶרַע אַבְרָהָם אֹהֲבִי" (ישעיהו מא, ח), וּמָאן דְּאִיהוּ אַנְפּוֹי וְגוּפֵיהּ וְכָל אֵבָרִין דִּילֵיהּ גַּסִּין וְעָבִים, אִיהוּ עָצֵל כָּבֵד חָשׁוּךְ, וּמִסִּטְרָא דְהַאי לֵיחָה אִתְּמַר בְּאַבְרָהָם "וְתַרְדֵּמָה נָפְלָה עַל אַבְרָם וְהִנֵּה אֵימָה חֲשֵׁכָה גְדֹלָה נֹפֶלֶת עָלָיו" (בראשית טו, יב), וְהַאי לֵיחָה אִיהִי זוּהֲמָא דְהִטִּיל נָחָשׁ בְּחַוָּה, וּמִסִּטְרָא דִילֵיהּ תִּכְבַּד הָעֲבֹדָה, וּמִסִּטְרָאָה "וְלֹא שָׁמְעוּ אֶל מֹשֶׁה מִקֹּצֶר רוּחַ וּמֵעֲבֹדָה קָשָׁה" (שמות ו, ט), וּמִסִּטְרָאָה "וַיִּכְבַּד לֵב פַּרְעֹה" (שמות ט, ז) וַעֲבָדָיו, וְאִיהִי כוֹבֶד הַמַּס וְכוֹבֶד הַמְּלָאכָה.

אַנְפִּין יְרוֹקִין, אִינוּן מִסִּטְרָא דְמָרָה, יְרוֹקִין חֲשׁוֹכִין, וְהַאי בַּר נַשׁ אִיהִי קַל, בְּהִפּוּכָא דְלֵיחָה דְאִיהִי כְּבֵדָה, הַאי קַל וְהַאי כָּבֵד. הַאי פֶּתִי לְבִישׁ וְהַאי פִּקְחָא לְבִישׁ. הַאי מַזְקִין בִּמְהִירוּ וְאַקְדִּים בְּסֵיבוּ, וְהַאי קַשִּׁישׁ בְּסֵיבוּ, וְאִיהוּ מְאוּחָר בְּסֵיבוּ. הַאי אִתְעֲבִד פֶּתִי לְמִפְתֵּי בְנֵי נָשָׁא בְרַמָּאוּת, בְּגִין דְּאִיהוּ מִסִּטְרָא דְנָחָשׁ הַקַּדְמוֹנִי דִמְפַתֵּי לִבְנֵי נָשָׁא, אִסְתַּמַּר מִנֵּיהּ, וְהַאי יְרוֹקָא פְקִיחָא לְבִישׁ. הַאי כָּל מַה דְּאִית בְּלִבֵּיהּ שָׁפֵיךְ לְבָר, וְהַאי גָּנִיז לוֹן לְגָאו. הַאי כָּל עוֹבָדוֹי בְּעִכּוּבָא, וְדָא כָל עוֹבָדוֹי בִּמְהִירוּ. וְאִיהוּ יָבֵשׁ גּוּפָא וְאַנְפִּין וְכָל אֵבָרִין דִּילֵיהּ, בְּהִפּוּכָא דְאָחֳרָא, בְגִין דְּגֵיהִנָּם דְּאִיהִי מָרָה יְרוֹקָא אוֹקִיד בֵּיהּ דְּאִיהִי כֹּעֵס, כַּעְסָן אִיהוּ וַדַּאי, דְּאוֹקִיד בֵּיהּ נוּרָא לְפוּם שַׁעְתָּא וּמִיָּד שָׁכִיךְ, הָכִי כָּל עוֹבָדוֹי בָּעִי לְמֶעֱבַד בִּמְהִירוּ. וְאָחֳרָא דְאִיהוּ כָּבֵד בְּנַחַת, דָּא בְּהִפּוּכָא דְּדָא, דָּא נָחָשׁ וְדָא שָׂרָף, דָּא מַיָּא וְדָא אֶשָּׁא, מַיָּא דְמֵי טוֹפָנָא דְחָבִיל כָּל בִּשְׂרָא, הַאי אָחֳרָא מִנֵּיהּ גָּפְרִית וָאֵשׁ.

אַנְפִּין סוּמְקִין מִסִּטְרָא אָחֳרָא, הַאי אִתְחַזֵּי בֵּינוֹנִי לָא גַס וְלָא יָבֵשׁ. הַאי אִתְאַדַּם מִסִּטְרָא דְמַאֲדִים, אוֹשִׁיד דְּמָא אִיהוּ, אִסְתַּמַּר מִנֵּיהּ, וּתְרֵין אִינוּן בְּהִפּוּכָא סוּמָק וְאוּכָּם, דָּא בֵינוֹנִי בְּמַתְקְלָא, וְדָא בְהִפּוּכָא מִסִּטְרָא אָחֳרָא, דָּא שַׂמְחָן וְדָא עֲצִיב, שַׂמְחָן מִסִּטְרָא דְּדָם, "שְׂחֹק הַכְּסִיל" (קהלת ז, ו), וְדָא עֲצִיב מִסִּטְרָא דְמָרָה אוּכְמָא, דָּא גָזֵיל וְשָׁפֵיךְ דְּמָא, וְאִיהוּ וַותְּרָן, וְדָא כָּנִישׁ קוֹבֵץ עַל יָד.

מִסִּטְרָא דְּדַכְיוּ בְּהִפּוּכָא, "אַנְשֵׁי חַיִל" (שמות יח, כא) אַנְפִּין חִוְורִין מִסִּטְרָא דְמוֹחָא, "יִרְאֵי אֱלֹהִים" (שם) מִסִּטְרָא דְלִבָּא, "אַנְשֵׁי אֱמֶת" (שם) מִסִּטְרָא דְפִימָא, "שׂוֹנְאֵי בָצַע" (שם) מִסִּטְרָא דְגוּפָא, וְהָא אוּקְמוּהָ "אַנְשֵׁי חַיִל יִרְאֵי אֱלֹהִים אַנְשֵׁי אֱמֶת שֹׂנְאֵי בָצַע" (שמות יח, כא) מִסִּטְרָא דְאדנ"י. שִׁעוּר וּמִדָּה דִלְהוֹן יְהֹוָה מִלְּגָאו וּמִלְּבָר, י' אִתְלַבַּשׁ בְּ"אַנְשֵׁי חַיִל" וְדָא מוֹחָא דְתַמָּן חָכְמָה, ה' בְּ"יִרְאֵי אֱלֹהִים" דְּאִיהוּ לִבָּא, וְתַמָּן דְּחִילוּ וּרְחִימוּ דְאִינוּן י"ה בִּימִינָא וּבִשְׂמָאלָא, וְאִינוּן נִסְתָּרוֹת בְּמוֹחָא וּבְלִבָּא, ו' אִתְלַבַּשׁ בְּפִימָא מִסִּטְרָא דְאִלֵּין דְּאִינוּן "אַנְשֵׁי אֱמֶת", ה' אִתְלַבַּשׁ בְּגוּפָא מִסִּטְרָא דְאִלֵּין "שׂוֹנְאֵי בָצַע", וְאִינוּן תּוֹרָה וּמִצְוָה, וַעֲלַיְיהוּ אִתְּמַר "וְהַנִּגְלֹת" (דברים כט, כח).

אַנְפִּין עֲגוּלִין מִסִּטְרָא דִנְקוּדֵי, דְּאִינוּן קָמֵ"ץ פַּתָ"ח צֵרִ"י סֶגוֹ"ל שְׁבָ"א חֹלֵ"ם חִרֵ"ק שֻׁרֵ"ק שׁוּרֵ"ק, מַלְכוּת עִגּוּלָא דְכֻלְּהוּ.

תיקוני זוהר תניינא רמח"ל - דא בסיומא

תִּקּוּנֵי זֹהַר תִּנְיָינָא - תִּקּוּנָא שִׁתִּין וּתְּמָנְיָא 

"וּלְכֹל הַיָּד הַחֲזָקָה" דָּא כַּמָּה תִּיקּוּנִין עִלָּאִין וְתַקִּיפִין דְּאַתְקִין מֹשֶׁה רַעֲיָא מְהֵימְנָא לְמַאי דְּאִתְחֲזֵי מִשֵּׁירוּתָא דְּעָלְמָא עַד זִמְנָא דְּפוּרְקָנָא. דְּהָכָא אִצְטְרִיךְ לְאַתְקְפָא מִילִין בְּתוּקְפָּא דְּלָא יִתְקַלְקְלוּן, בְּגִין דְּיֵיכְלוּן לְקַבְּלָא תִּיקּוּנָא לְבָתַר.

"וּלְכֹל הַמּוֹרָא הַגָּדוֹל", אִלֵּין תִּיקּוּנִין דְּאִזְדַּמְּנָן לֵיהּ לְזִמְנָא דְּאָתֵי. דְּהָא כְּדֵין פּוּרְקָנָא יְהֵא שָׁלִים וְיִתְּמַר בֵּיהּ "וְיִירְאוּ גוֹיִם אֶת שֵׁם יְהֹוָה" (תהלים קב, טז). "וּלְכֹל הַמּוֹרָא הַגָּדוֹל" (דברים לד, יב) וַדַּאי:

 

תִּקּוּנֵי זֹהַר תִּנְיָינָא - תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה

(דף קכד' עמוד א') "וּלְכֹל הַיָּד הַחֲזָקָה" דָּא תְּיוּבְתָּא דְּיִתְּעַר קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בְּלִבָּא דְּכָל יִשְׂרָאֵל בְּיוֹמָא דְּיִתְגְּלֵי עֲלַיְיהוּ מַלְכָּא מְשִׁיחָא. וְרָזָא דָּא "הֲשִׁיבֵנוּ יְהֹוָה אֵלֶיךָ וְנָשׁוּבָה" (איכה ה, כא). דְּהָא מִגּוֹ מִילִין דִּימַלֵּל עַל לִבְּהוֹן מַלְכָּא מְשִׁיחָא, תִּתְעַר אִימָּא עִלָּאָה דְּאִיהִי תְּיוּבְתָּא, לְיַחֲדָא לִבְּהוֹן לְעֵילָא וּתְיוּבְתָּא יִתְּעַר בְּגַוַּויְיהוּ. כְּדֵין אֶתְעָרוּתָא יִסְתַּלַּק מִינַּיְיהוּ לְעֵילָא, עַד דְּיִתְגְּלֵי עֲלַיְיהוּ קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ בְּכָל רְתִיכָא עִלָּאָה.

כְּדֵין "וּלְכֹל הַמּוֹרָא הַגָּדוֹל". דְּהָא בְּהַהוּא זִמְנָא תִּתְיַשַּׁב שְׁכִינְתָּא לְמִישְׁרֵי עֲלַיְיהוּ כִּדְקָא יָאוּת, וַתִּשְׁכַּח לַהּ נַיְחָא מַה דְּלָא אַשְׁכְּחַת בְּגָלוּתָא, דְּאִתְּמָר בַּהּ "וְלֹא מָצְאָה הַיּוֹנָה מָנוֹחַ לְכַף רַגְלָהּ" (בראשית ח, ט). אֲבָל בְּהַהוּא זִמְנָא תִשְׁכַּח לַהּ נַיְחָא וַדַּאי. וְדָא הַמּוֹרָא הַגָּדוֹל, מִסִּטְרָא דִּאִימָא. בְּיוֹם הַהוּא "יִתָּקַע בְּשׁוֹפָר גָּדוֹל" (ישעיהו כז, יג) כְּגַוְנָא דְּמַתָּן תּוֹרָה דְּאִתְּמָר בְּיִשְׂרָאֵל "מִי יִתֵּן וְהָיָה לְבָבָם זֶה לָהֶם לְיִרְאָה אֹתִי... כָּל הַיָּמִים" (דברים ה, כה) דְּהָא בְּהַהוּא זִמְנָא שָׁרָאת שְׁכִינְתָּא בְּלִבַּיְהוּ, אֶלָּא דְּלָא אִתְקְיָימַת. וּלְזִמְנָא דְּאָתֵי תִּשְׁרֵי וְתִתְקַיָּם לְעָלְמִין. זַכָּאָה חוּלָקֵהוֹן.

וְהָא אֵלִיָּהוּ נְבִיאָה מְהֵימְנָא אָתֵי פָּתַח וְאָמַר, ר' ר' "וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא יִתָּקַע בְּשׁוֹפָר גָּדוֹל" (ישעיהו כז, יג) וְכוּ'. (דף קכד' עמוד ב') זַכָּאָה אִיהוּ מָאן דְּזַכֵי לְמֵיהַךְ בְּאָרְחִין רָזִין עִלָּאִין סְתִימִין דְּמַלְכָּא. דְּהָא רָזִין אִלֵּין עִלָּאִין אִינוּן סְתִימִין וּטְמִירִין, דְּלָא יִתְיְהִיבוּ אֶלָּא לְאִינּוּן קַדִּישֵׁי עֶלְיוֹנִין דִּשְׁכִינְתָּא שָׁרָאת בְּלִבַּיְהוּ, וּבָהּ חָמָאן כְּמַאן דְּחָמֵי מִגּוֹ אַסְפַּקְלַרְיָא כֻּלְהוֹ דַּרְגִּין דְּנַהֲרָן עָלֵהּ תָּדִיר וְלָא פָּסְקִין. תָּא חֲזֵי, מַאי דַּרְגִּין וּמַאי סְפִירָן? אֶלָּא הָכָא רָזָא עִלָּאָה לְחַכִּימֵי לִבָּא רָזָא דְּרָזִין וַדַּאי, דְּלָא אִשְׁתְּמוֹדָע וְלָא אִתְגַּלְיָא מִכַּמָּה שְׁנִין מִכַּמָּה דָּרִין. וְהַשְׁתָּא אִצְטְרִיךְ לְגַלָּאָה לֵיהּ הָכָא קַמֵּי קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, דְּהָא עִידָּן רְעוּתָא אִיהוּ קָמַיְיהוּ וַדַּאי.

פָּתַח בִצְלוֹתָא וְאָמַר: רִבּוֹן עָלְמִין, עִלַּת עַל כָּל הָעִלּוֹת, דְּאַנְתְּ אִיהוּ לְחוֹדָךְ דְּעָבִיד כֹּלָּא וְלֵית דְּעָבִיד מִלָּה בַּר מִינָךְ. אַנְתְּ עַבְדֵת כֻּלְהוֹ עָלְמִין עִלָּאִין וְתַתָּאִין בִּרְעוּתָךְ, וְאַנְתְּ מְנַהֵג לְהוּ וְעָבִיד בְּהוּ כִּמְצַבְיָיךְ וְלֵית דְּאִשְׁנֵי. יְהֵא רַעֲוָא קָמָךְ לְמִפְתַּח לִי תַּרְעִין דְּרַעֲוָא, וּלְסַדְרָא בְּפוּמַאי מִילָךְ דְּאֵימָא הָשַׁתָּא מִילִין דִּקְשׁוֹט, מִילִין דִּבְהוּ תִּיסַק שְׁכִינְתָּא מִגָּלוּתָא וְכוּ'. וְנֶחֱדֵי בְּיקָרָךְ בַּעֲגָלָא וּבַזְּמַן קָרִיב וְכוּ' בְּרִיךְ יְהֵא שְׁמָךְ לְעָלַם וּלְעָלְמֵי עָלְמִין.

תִּקּוּנֵי זֹהַר תִּנְיָינָא - תִּקּוּנָא שִׁתִּין וּתְּמָנְיָא 

"וּלְכֹל הַיָּד הַחֲזָקָה" דָּא כַּמָּה תִּיקּוּנִין עִלָּאִין וְתַקִּיפִין דְּאַתְקִין מֹשֶׁה רַעֲיָא מְהֵימְנָא לְמַאי דְּאִתְחֲזֵי מִשֵּׁירוּתָא דְּעָלְמָא עַד זִמְנָא דְּפוּרְקָנָא. הרי, כמה תיקונים עליונים וחזקים התקין מושה רעיא מהימנא, כמו שראוי בתחילת העולם ועד לזמן הגאולה. דְּהָכָא אִצְטְרִיךְ לְאַתְקְפָא מִילִין בְּתוּקְפָּא דְּלָא יִתְקַלְקְלוּן, בְּגִין דְּיֵיכְלוּן לְקַבְּלָא תִּיקּוּנָא לְבָתַר. שכך צריכים לחזק הדברים בחוזקה שלא יתקלקלו בגלות, כדי שיוכלו לקבל אח"כ את תיקונם.

"וּלְכֹל הַמּוֹרָא הַגָּדוֹל", אִלֵּין תִּיקּוּנִין דְּאִזְדַּמְּנָן לֵיהּ לְזִמְנָא דְּאָתֵי. דְּהָא כְּדֵין פּוּרְקָנָא יְהֵא שָׁלִים וְיִתְּמַר בֵּיהּ אלו התיקונים שזמינים לו לעתיד לבא, שאז תהיה הגאולה שלמה ויאמר בה"וְיִירְאוּ גוֹיִם אֶת שֵׁם יְהֹוָה" (תהלים קב, טז). "וּלְכֹל הַמּוֹרָא הַגָּדוֹל" (דברים לד, יב) וַדַּאי:

 

תִּקּוּנֵי זֹהַר תִּנְיָינָא - תִּקּוּנָא שִׁתִּין וְתִשְׁעָה

(דף קכד' עמוד א') "וּלְכֹל הַיָּד הַחֲזָקָה" דָּא תְּיוּבְתָּא דְּיִתְּעַר קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בְּלִבָּא דְּכָל יִשְׂרָאֵל בְּיוֹמָא דְּיִתְגְּלֵי עֲלַיְיהוּ מַלְכָּא מְשִׁיחָא. וְרָזָא דָּא זו התשובה שיעורר הקב"ה בליבם של כל ישראל ביום שיתגלה עליהם מלך המשיח וזה הסוד "הֲשִׁיבֵנוּ יְהֹוָה אֵלֶיךָ וְנָשׁוּבָה" (איכה ה, כא). דְּהָא מִגּוֹ מִילִין דִּימַלֵּל עַל לִבְּהוֹן מַלְכָּא מְשִׁיחָא, תִּתְעַר אִימָּא עִלָּאָה דְּאִיהִי תְּיוּבְתָּא, לְיַחֲדָא לִבְּהוֹן לְעֵילָא וּתְיוּבְתָּא יִתְּעַר בְּגַוַּויְיהוּ. שהרי מתוך אלו הדברים ידבר שידבר על ליבם מלך המשיח תתעורר אימא עילאה / הבינה שסודה היא התשובה, לייחד לבם למעלה בלב השכינה והתשובה תתעורר בתוכם, כְּדֵין אֶתְעָרוּתָא יִסְתַּלַּק מִינַּיְיהוּ לְעֵילָא, עַד דְּיִתְגְּלֵי עֲלַיְיהוּ קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ בְּכָל רְתִיכָא עִלָּאָה. ואז התעוררותם תעלה למעלה מהם למעלה עד שהתגלה עליהם הקדוש ברוך הוא הוא ושכינתו בכל המרכבה העליונה.

כְּדֵין "וּלְכֹל הַמּוֹרָא הַגָּדוֹל". דְּהָא בְּהַהוּא זִמְנָא תִּתְיַשַּׁב שְׁכִינְתָּא לְמִישְׁרֵי עֲלַיְיהוּ כִּדְקָא יָאוּת, וַתִּשְׁכַּח לַהּ נַיְחָא מַה דְּלָא אַשְׁכְּחַת בְּגָלוּתָא, באותו הזמן תתיישב השכינה לשרות עליהם כמו שראוי וימצא לה מנוחה מה שלא נמצא בגלות, שנאמר בה, דְּאִתְּמָר בַּהּ "וְלֹא מָצְאָה הַיּוֹנָה מָנוֹחַ לְכַף רַגְלָהּ" (בראשית ח, ט). אֲבָל בְּהַהוּא זִמְנָא תִשְׁכַּח לַהּ נַיְחָא וַדַּאי. וְדָא אבל באותו הזמן ימצא לה למנוחה ודאי וזה הסוד הַמּוֹרָא הַגָּדוֹל, מִסִּטְרָא דִּאִימָא מצד אימא. בְּיוֹם הַהוּא "יִתָּקַע בְּשׁוֹפָר גָּדוֹל" (ישעיהו כז, יג) כְּגַוְנָא דְּמַתָּן תּוֹרָה דְּאִתְּמָר בְּיִשְׂרָאֵל כמו במתן תורה שנאמר בישראל "מִי יִתֵּן וְהָיָה לְבָבָם זֶה לָהֶם לְיִרְאָה אֹתִי... כָּל הַיָּמִים" (דברים ה, כה) דְּהָא בְּהַהוּא זִמְנָא שָׁרָאת שְׁכִינְתָּא בְּלִבַּיְהוּ, אֶלָּא דְּלָא אִתְקְיָימַת. וּלְזִמְנָא דְּאָתֵי תִּשְׁרֵי וְתִתְקַיָּם לְעָלְמִין. זַכָּאָה חוּלָקֵהוֹן.שהרי בזמן מתן תורה שרתה שכינה בליבם אלה שלא התקיימה שם בקביעות, ולעתיד לבוא תשרה ותתקיים בליבם לעולם. אשרי חלקם.

וְהָא אֵלִיָּהוּ נְבִיאָה מְהֵימְנָא אָתֵי פָּתַח וְאָמַר, ר' ר' והנה אליהו הנביא הנאמן בא פתח ואמר רבי רבי הרמח"ל, "וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא יִתָּקַע בְּשׁוֹפָר גָּדוֹל" (ישעיהו כז, יג) וְכוּ'. (דף קכד' עמוד ב') זַכָּאָה אִיהוּ מָאן דְּזַכֵי לְמֵיהַךְ בְּאָרְחִין רָזִין עִלָּאִין סְתִימִין דְּמַלְכָּא. אשרי הוא מי שיזכה ללכת בדרכי הסודות העליונים הסתומים של המלך, דְּהָא רָזִין אִלֵּין עִלָּאִין אִינוּן סְתִימִין וּטְמִירִין, דְּלָא יִתְיְהִיבוּ אֶלָּא לְאִינּוּן קַדִּישֵׁי עֶלְיוֹנִין דִּשְׁכִינְתָּא שָׁרָאת בְּלִבַּיְהוּ, וּבָהּ חָמָאן כְּמַאן דְּחָמֵי מִגּוֹ אַסְפַּקְלַרְיָא כֻּלְהוֹ דַּרְגִּין דְּנַהֲרָן עָלֵהּ תָּדִיר וְלָא פָּסְקִין. שהרי אלו סודות עליונים הם סתומים ונעלמים, שלא ניתנו אלה לאותם קדושי עליון שהשכינה שורה בליבם, ובה רואים כמה כמו מי שרואה מתוך מראה - כל המדריגות שמאירים עליו תמיד ולא פוסקים.

תָּא חֲזֵי, מַאי דַּרְגִּין וּמַאי סְפִירָן? בוא וראה מהן מדריגות ומהן ספירות? אֶלָּא הָכָא רָזָא עִלָּאָה לְחַכִּימֵי לִבָּא רָזָא דְּרָזִין וַדַּאי, דְּלָא אִשְׁתְּמוֹדָע וְלָא אִתְגַּלְיָא מִכַּמָּה שְׁנִין מִכַּמָּה דָּרִין. וְהַשְׁתָּא אִצְטְרִיךְ לְגַלָּאָה לֵיהּ הָכָא קַמֵּי קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, דְּהָא עִידָּן רְעוּתָא אִיהוּ קָמַיְיהוּ וַדַּאי. אלא כאן סוד העליון לחכמי הלב, סוד הסודות ודאי, שלא נודע ולא התגלה מזה הרבה שנים והרבה דורות, ועכשיו צריך לגלותו כאן לפני קודשא בריך הוא הוא ושכינתיה, שהרי עת רצון הוא לפניהם ודאי.

פָּתַח בִצְלוֹתָא וְאָמַר: רִבּוֹן עָלְמִין, עִלַּת עַל כָּל הָעִלּוֹת, דְּאַנְתְּ אִיהוּ לְחוֹדָךְ דְּעָבִיד כֹּלָּא וְלֵית דְּעָבִיד מִלָּה בַּר מִינָךְ. פתח בתפילה ואמר, רבון העולמים עילת כל העילות, אתה הוא לבדך עשית הכל, ואין מי שעשה דבר חוץ ממך. אַנְתְּ עַבְדֵת כֻּלְהוֹ עָלְמִין עִלָּאִין וְתַתָּאִין בִּרְעוּתָךְ, וְאַנְתְּ מְנַהֵג לְהוּ וְעָבִיד בְּהוּ כִּמְצַבְיָיךְ וְלֵית דְּאִשְׁנֵי. אתה עשית את כל העולמות העליונים והתחתונים ברצוניך, ואתה מנהג אותם ועושה בהם כחפצך ואין שינוי ברצונך. יְהֵא רַעֲוָא קָמָךְ לְמִפְתַּח לִי תַּרְעִין דְּרַעֲוָא, וּלְסַדְרָא בְּפוּמַאי מִילָךְ דְּאֵימָא הָשַׁתָּא מִילִין דִּקְשׁוֹט, מִילִין דִּבְהוּ תִּיסַק שְׁכִינְתָּא מִגָּלוּתָא וְכוּ'. יהי רצון מלפניך, שתפתח לי שערי רצון, ולסדר בפי המילים שאומר עתה, דברי אמת, מילים שבהן תצא השכינה מהגלות וכו'. וְנֶחֱדֵי בְּיקָרָךְ בַּעֲגָלָא וּבַזְּמַן קָרִיב וְכוּ' בְּרִיךְ יְהֵא שְׁמָךְ לְעָלַם וּלְעָלְמֵי עָלְמִין. ונשמח בכבודך במהרה ובזמן קרוב וכו', ברוך יהיה שמך לעולם ולעלמי עולמים.

קישור לדף זוהר תניינא

תפילה ת"ץ: שם מ"ה הקדוש סודו אד"ם, ובריבוי קומתו עולה מאה ושורשה אות י' המחזירה הכל ליחודו ית'.

אֵל אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד. הֲרֵי שִׁמְךָ הַקָּדוֹשׁ מִתְפַּשֵּׁט בְּאוֹתִיּוֹתָיו יו"ד ה"א וא"ו ה"א בָּם אַתָּה מְקַיֵּם אֶת הָעוֹלָם, שֶׁנִּבְרָא בַּעֲשָׂרָה מַאֲמָרוֹת, וְכֵן כְּתִיב, "וְעַתָּה יִשְׂרָאֵל מָה יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ שׁוֹאֵל מֵעִמָּךְ, כִּי אִם לְיִרְאָה", מ"ה וַדַּאי, עָלָיו אָמְרוּ, "אַל תִּקְרֵי מָה אֶלָּא מֵאָה", שֶׁכֵּן עֶשֶׂר אוֹתִיּוֹת אֵלֶּה כָּל אֶחָד כָּלוּל מֵעֲשָׂרָה וְהֵם מֵאָה, וְזֶה קוֹמָתוֹ שֶׁל אָדָם מֵאָה אַמָּה, שֶׁאָדָם הוּא מ"ה, קוֹמָה שֶׁלּוֹ מֵאָה, וְהֵם מֵאָה בְּרָכוֹת מִצַּד ד' שֵׁמוֹת עסמ"ב, שֶׁכֻּלָּם כְּלוּלִים בְּ-י' זֹאת לְהָאִיר לְכָל הָעוֹלָמוֹת בְּכָל יוֹם, וְ-י' מַרְאָה יִחוּדְךָ שֶׁהִיא אוֹת א' בְּלִי שֻׁתָּפוֹ, לְהַרְאוֹת לַיִּחוּד הָעֶלְיוֹן שֶׁמִּתְלַבֵּשׁ בְּתוֹךְ עֶשֶׂר סְפִירוֹת, וְהוּא אֶחָד שֶׁאֵין בּוֹ רִבּוּי וְשִׁנּוּי, וְזֶה י' אוֹת רִאשׁוֹנָה שֶׁל שִׁמְךָ הַקָּדוֹשׁ.

אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד, מִלִּפְנֵי יִחוּדְךָ אָנֹכִי מְבַקֵּשׁ עֶזְרָה וִישׁוּעָה שֶׁתּוֹשִׁיעֵנוּ וְתַעֲנֵנוּ בַּאֲמִתְּךָ, אֲדוֹן כָּל הָעוֹלָמִים, כְּמוֹ שֶׁיִּחוּדְךָ אֲנַחְנוּ מְקַוִּים בֶּאֱמֶת, וְלֹא נֵבוֹשׁ מִתּוֹחַלְתֵּנוּ, לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהֹוָה.