Skip to content

תיקון גילוי היחוד – הדף היומי כ"ח בסיון

תיקון גילוי היחוד – הדף היומי כ"ח בסיון

תיקוני זוהר רשב"י  – רישא.

לָקֳבֵל בִּינָה דְאִתְּמַר בָּהּ אַלֵּף בִּינָה, אִלֵּין אַלּוּפֵי עֵשָׂו, לָקֳבֵל חָכְמָה אָדָם בְּלִיַּעַל אִישׁ אָוֶן. לְעֵילָא כתריא"ל לָקֳבֵל כֶּתֶר עֶלְיוֹן, וּמִתַּמָּן כָּרֵת לְכָל אִלֵּין דְּעָבְרִין עַל אוֹרַיְיתָא. וְאִינוּן כִּתְרִין תַּתָּאִין אִינוּן קְלִיפִין לַעֲשַׂר סְפִירָן, וַעֲשַׂר סְפִירָן מוֹחָא בְּגַוַּיְיהוּ, וְאִלֵּין קְלִיפִין אִינוּן מְחִיצָה בֵּין יִשְׂרָאֵל לַאֲבִיהֶם שֶׁבַּשָּׁמַיִם, בְּאִלֵּין קְלִיפִין מִתְלַבֵּשׁ קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, לְקַיְימָא בִשְׁכִינְתֵּיהּ "וּמַלְכוּתוֹ בַּכֹּל מָשָׁלָה" (תהלים קג, יט), וּלְקַיְימָא בֵיהּ "כִּי מֶלֶךְ כָּל הָאָרֶץ אֱלֹהִים" (תהלים מז, ח).

אֲבָל לְעֵילָא בְּאַתְרֵיהּ אִתְּמַר "לֹא יְגֻרְךָ רָע" (תהלים ה, ה), אֶלָּא קְלִיפִין דִּילֵיהּ לְעֵילָא אִינוּן לְבוּשִׁין מִכַּמָּה גַוָּונִין שַׁפִּירִין דִּנְהוֹרָא, דְּמִנְּהוֹן אִתְפַּשַּׁט קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בְּגָלוּתָא, וְאִתְלַבַּשׁ בְּאִלֵּין אָחֳרָנִין, בְּגִין לְנַטְרָא לְיִשְׂרָאֵל, דְּאִינוּן מִתְלַבְּשִׁין בְּאִלֵּין קְלִיפִין, וְדָא אִיהוּ "בְּכָל צָרָתָם לוֹ צָר" (ישעיהו סג, ט)

(דף קט ע"א) וְכוּ', בְּקַדְמֵיתָא יְהַב לוֹן בִּידָא דְשָׁלִיחַ דְּאִיהוּ גַבְרִיאֵל, וְלָא הֲוָה מְזוֹנָא לסמא"ל וּלְמַשִּׁרְיָין דִּילֵיהּ אֶלָּא עַל יְדֵי שְׁלִיחָא, בְּגִין חוֹבִין דְּיִשְׂרָאֵל אִתְלַבַּשׁ הוּא בְּהוֹן, וְכַבְיָכוֹל אָתֵי לֵיהּ עַל יְדֵי דְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, לְהַאי אִם יִשְׂרָאֵל אָזְלִין בְּאֹרַח מֵישַׁר וּמְקַיְּימִין אוֹרַיְיתָא וּפִקּוּדִין דִּילֵיהּ, וְאִם חַס וְשָׁלוֹם לָא מְקַיְּימִין אוֹרַיְיתָא וּפִקּוּדִין דִּילֵיהּ, יָהֵיב עֲשַׂר כִּתְרִין בִּידוֹי דְסמא"ל, וְלָא צָרִיךְ מְזוֹנָא לָא מִידָא דְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, כָּל שֶׁכֵּן מִשְּׁלִיחָא דִילֵיהּ. וְדָא לְפַרְעֹה דְאָמַר "לִי יְאֹרִי וַאֲנִי עֲשִׂיתִנִי" (יחזקאל כט, ג), בְּגִין דְּחָזָא כִּתְרִין נוּכְרָאִין בִּידָא דְסמא"ל, דִּבְקַדְמֵיתָא כַּד הֲווֹ כִּתְרִין תַּתָּאִין בִּידָא דְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, מַה כְּתִיב בְּיִשְׂרָאֵל "וְרָאוּ כָּל עַמֵּי הָאָרֶץ כִּי שֵׁם יְהֹוָה נִקְרָא עָלֶיךָ" (דברים כח, י), וּבְזִמְנָא דְאִינוּן כִּתְרִין נוּכְרָאִין בִּידָא דְסמא"ל, לָא דָחֲלִין אוּמִין דְּעָלְמָא מִיִּשְׂרָאֵל, וְעָבְדִין בְּהוּ כִּרְעוּתַיְיהוּ, עַד שַׁעְתָּא דְפוּרְקָנָא דְיִתְקַיַּים בְּהוּ "וְאֶת רוּחַ הַטֻּמְאָה אַעֲבִיר" (זכריה יג, ב) וְכוּ', דְּאִלֵּין קְלִיפִין גָּרְמִין אַפְרָשׁוּתָא בֵּין קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּבֵין יִשְׂרָאֵל, וְדָא אִיהוּ רָזָא "כִּי אִם עֲוֹנֹתֵיכֶם הָיוּ מַבְדִּלִים בֵּינֵכֶם לְבֵין אֱלֹהֵיכֶם" (ישעיהו נט, ב), וְעָתִיד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא לְאַעֲבָרָא אִלֵּין קְלִיפִין, וּלְאִתְחַזָּאָה לְיִשְׂרָאֵל בְּמוֹחָא מִלְּגָאו, הֲדָא הוּא דִכְתִיב "וְלֹא יִכָּנֵף עוֹד מוֹרֶיךָ וְהָיוּ עֵינֶיךָ רֹאוֹת אֶת מוֹרֶיךָ" (ישעיהו ל, כ), וְלֹא יִהְיֶה מְחִיצָה בֵּין קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ וּבֵין יִשְׂרָאֵל.

וּבְזִמְנָא דַעֲשַׂר סְפִירָן מִתְלַבְּשָׁן בְּאִלֵּין קְלִיפִין, אִלֵּין דְּיָדְעִין בִּקְלִיפִין – עָבְדִין אוֹמָאָה בִּשְׁמָהָן וּבַהֲוַיּוֹת דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא לְאִלֵּין קְלִיפִין – וּבָטְלִין גְּזֵרָה, וְעַל אִלֵּין קְלִיפִין אָמְרוּ דְצָרִיךְ הַבְדָּלָה, דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא אִתְלַבַּשׁ בְּהוֹן בְּיוֹמִין דְּחוֹל, וּבְשַׁבָּת אִתְפַּשַּׁט מִנְּהוֹן וְאִתְלַבַּשׁ בִּלְבוּשִׁין דְּקֹדֶשׁ, וַעֲשָׂרָה לְבוּשִׁין אִינוּן דְּקֹדֶשׁ, דְּאִתְּמַר בְּהוֹן "יְהֹוָה בָּדָד יַנְחֶנּוּ וְאֵין עִמּוֹ אֵל נֵכָר" (דברים לב, יב), בָּדָ"ד עֶשֶׂר, כְּחוּשְׁבַּן עֲשַׂר קְלִיפוֹת דְּחוֹל, כַּד אִתְלַבַּשׁ בְּהוֹן אִתְּמַר "בָּדָד יֵשֵׁב מִחוּץ לַמַּחֲנֶה מוֹשָׁבוֹ" (ויקרא יג, מו), בְּהַהִיא קְלִיפָה דְגָרִים בַּר נַשׁ לְאִתְלַבְּשָׁא שֵׁם ה' בֵּיהּ נָטִיל נוּקְמָא, וּבְגִין דָּא "לֹא תִשָּׂא אֶת שֵׁם יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ לַשָּׁוְא" (שמות כ, ו), וּבְגִין דָּא תַּקִּינוּ בְהַבְדָּלָה 'הַמַּבְדִּיל בֵּין קֹדֶשׁ לְחוֹל וּבֵין אוֹר לְחשֶׁךְ', דְּלָא יְחַבֵּר קְלִיפִין דְּחוֹל לִקְלִיפִין דְּקֹדֶשׁ, וְלָא יַעֲבִיד לוֹן תַּעֲרוֹבֶת.

תיקוני זוהר תניינא רמח"ל  – סופא.

תִּקּוּנֵי זֹהַר תִּנְיָינָא – תִּקּוּנָא תְּלָתִין וְאַרְבַּע

“וּלְכֹל הַיָּד הַחֲזָקָה” דָּא תּוּקְפָּא דְּאוֹרַיְתָא פִּלְפּוּלָא דִּילַהּ. “וּלְכֹל הַמּוֹרָא הַגָּדוֹל” (דברים לד, יב) דָּא בְּקִיאוּת. וְדָא חֲמוֹר דְּאוֹרַיְתָא. דְּבֵיהּ “יִשָּׂשכָר חֲמֹר גָּרֶם” (בראשית מט, יד). וְדָא סִינַי דְּכָלִיל כֹּלָּא. ‘וְהַכֹּל צְרִיכִין לְמָארֵי חִיטַּיָּא’ (הוריות יד). וְהָכִי מָּשִׁיחַ בֶּן יוֹסֵף אִצְטְרִיךְ לֵיהּ לְנַטְּלָא חֵילָא מִמָּשִׁיחַ בֶּן דָּוִד, וּבֵיהּ “עָנִי וְרֹכֵב עַל חֲמוֹר” (זכריה ט, ט). אֲבָל מִסִּטְרָא דְּמָשִׁיחַ בֶּן יוֹסֵף “בְּכוֹר שׁוֹרוֹ הָדָר לוֹ” (דברים לג, יז). וְדָא עוֹקֵר הָרִים, אִלֵּין טוּרִין רַמָּאִין מִסְּטַר אַחֲרָא, דְּאִצְטְרִיךְ לְאַעַקְרָא לוֹן וּלְטַחֲנָא לוֹן עַד דְּיִפּוֹק מִינַּיְיהוּ מָאן דְּאִתְחֲזֵי.

וְאִית “וְרוּחַ גְּדוֹלָה וְחָזָק מְפָרֵק הָרִים” (מלכים א’ יט, יא) דְּאִתְּמָר בֵּיהּ “לֹא בָרוּחַ יְהֹוָה” (שם), בְּגִין דְּאִיהוּ מְפָרֵק הָרִים דְּאִינוּן הָרִים קַדִּישִׁין. בְּגִין דָּא הָכָא “מְפָרֵק” כְּתִיב וְלָא עוֹקֵר, “מַשְׁבֵּר” וְלָא עוֹקֵר. אֲבָל הָכָא עוֹקֵר הָרִים, דְּהָכִי אִצְטְרִיךְ לְאַעַקְרָא לוֹן מִסְּטַר קַדִּישָׁא דְּבַעְיָין לְאִתְאַחֲדָא בֵּיהּ. עֲלַיְיהוּ כְּתִיב “כִּי הֶהָרִים יָמוּשׁוּ וְהַגְּבָעוֹת תְּמוּטֶינָה”(ישעיהו נד, י). כְּדֵין “וְחַסְדִּי מֵאִתֵּךְ לֹא יָמוּשׁ” (ישעיהו נד, י). דִּבְזִמְנָא אַחֲרָא “הֵשִׁיב אָחוֹר יְמִינוֹ מִפְּנֵי אוֹיֵב” (איכה ב, ג). אֲבָל הָשַׁתָּא “וְחַסְדִּי מֵאִתֵּךְ לֹא יָמוּשׁ” (ישעיהו נד, י). וְצַדִּיק דְּאִתְּמָר בֵּיהּ “מִפְּנֵי הָרָעָה נֶאֱסַף הַצַּדִּיק” (ישעיהו נז, א) הָשַׁתָּא “וּבְרִית שְׁלוֹמִי לֹא תָמוּט” (ישעיהו נד, י). בְּגִין כָּךְ לְמָשִׁיחַ בֶּן יוֹסֵף אִתְחָזֵי דָּא לְאַהַדְרָא בְּרִית שְׁלָמָא דָּא לְאַתְרֵיהּ: