Skip to content

תיקון היחוד היומי

תיקוני זוהר קדמאה רשב"י - דא בשירותא

תקונא שתין ושבע

(דף צח ע"א) "בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹהִים" (בראשית א, א) דָּא מטטרו"ן, דְּבָרָא לֵיהּ קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא קַדְמוֹן וְרֵאשִׁית לְכָל צְבָא הַשָּׁמַיִם דִּלְתַתָּא, וְדָא אִיהוּ אָדָם הַקָּטֹן, דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא עָבַד לֵיהּ בְּדִיּוֹקְנָא וְצִיּוּרָא דִּלְעֵילָא בְּלָא עִרְבוּבְיָא, וַעֲלֵיהּ אִתְּמַר "תּוֹצֵא הָאָרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה לְמִינָהּ" (בראשית א, כד), וְאִיהוּ "עֵץ פְּרִי עֹשֶׂה פְּרִי לְמִינוֹ" (בראשית א, יא), כְּגַוְונָא דִּלְעֵילָא. וַי מָאן דְּעָבִיד עִרְבוּבְיָא לְעֵילָא וּלְתַתָּא, דְּהַאי אִילָנָא דְעִרְבוּבְיָא, עִרְבוּבְיָא מֵאִילָנָא דְמוֹתָא, בְּגִין דָּא אִתְקְרֵי מַטֶּה, דְּאִתְהַפַּךְ לְנָחָשׁ לְאַלְקָאָה בֵּיהּ לְחַיָּבַיָּא, וּמָאן אִיהוּ דְאַפִּיךְ לֵיהּ קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא דְּשַׁלִּיט עֲלֵיהּ וְהָא אוּקְמוּהָ.

אָמַר לֵיהּ רַבִּי אֶלְעָזָר, אַבָּא, כֵּיוָן דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא הֲוָה יָדַע דְּאִילָנָא דָא הֲוָה עָתִיד לְגָרְמָא מִיתָה לְאָדָם, אַמַּאי בָּרָא לֵיהּ לְאָדָם דְּעָתִיד לְמֶחֱטֵי קַמֵּיהּ? אָמַר לֵיהּ בְּרִי, דִּיּוֹקְנָא דִּלְעֵילָא לָא הֲוָה שְׁלִים עַד דְּבָרָא לְאָדָם, דְּהָכִי הֲוָה אָדָם דִּלְעֵילָא, כְּגַוְונָא דְנִשְׁמָתָא לְגַבֵּי גוּפָא, וּכְמָה דְלָא אִית עוֹבָדָא לְנִשְׁמָתָא בְלָא גוּפָא, הָכִי הֲוָה צָרִיךְ לְמֶעֱבַד דִּיּוֹקְנָא לְתַתָּא לְאַפָּקָא בֵּיהּ עוֹבָדָא, וְכֹלָּא כְּגַוְונָא דִּלְעֵילָא, אָדָ"ם אִיהוּ לְחֻשְׁבַּן זְעִיר דַּחֲנוֹ"ךְ תֵּשַׁע נְקוּדִין, פְּעוּלָה דִילֵיהּ שְׁכִינְתָּא כְּלִילָא בְּכָל אַתְוָון דְּאוֹרַיְיתָא, וְכֹלָּא כְּגַוְונָא דִּלְעֵילָא.

אָדָם דִּלְעֵילָא לָא הֲוָה שְׁלִים בְּלָא נוּקְבָא, הֲדָא הוּא דִכְתִיב "זָכָר וּנְקֵבָה בְּרָאָם וַיְבָרֶךְ אֹתָם וַיִּקְרָא אֶת שְׁמָם אָדָם" (בראשית ה, ב), אָדָם דְּכַר, וְאָדָם נוּקְבָא, וְכַד אִתְבְּרִי אָדָם דִּלְתַתָּא דְאִיהוּ נוּקְבָא, הֲדָא הוּא דִכְתִיב "וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם בְּצַלְמוֹ" (בראשית א, כז), אִשְׁתַּלִּים דִּיּוֹקְנָא דִּלְעֵילָא, וְדָא אִיהוּ רָזָא "כִּי לֹא הִמְטִיר יְהֹוָה אֱלֹהִים" (בראשית ב, ה) וְכוּ', וְאַמַּאי בְּגִין דְּאָדָם אַיִן, וּבְגִין דָּא מוּכְרַח הֲוָה אָדָם לְמִבְרֵי לֵיהּ, לְאִשְׁתַּלִּים בֵּיהּ דִּיּוֹקְנָא דִּלְעֵילָא, וְנוּקְבָא בְּהַאי אָדָם בָּהּ הֲוָה חָד, הֲדָא הוּא דִכְתִיב "כִּי אֶחָד קְרָאתִיו" (ישעיה נא, ב) וְגוֹ', וְדָא רָזָא דְנִשְׁמָתָא.

לְבָתַר אָמַר "לֹא טוֹב הֱיוֹת הָאָדָם לְבַדּוֹ אֶעֱשֶׂהּ לּוֹ עֵזֶר כְּנֶגְדּוֹ" (בראשית ב, יח), דָּא גוּפָא דְּאִיהוּ עֵבֶד שִׁפְחָה כְּלִיל מִטּוֹב וָרָע, בְּגִין לְמֶהֱוֵי לֵיהּ אַגְרָא וְעוּנְשָׁא, וּבְגִינָהּ אָמַר "רְאֵה נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַיּוֹם אֶת הַחַיִּים וְאֶת הַטּוֹב וְאֶת הַמָּוֶת וְאֶת הָרָע" (דברים ל, טו), וְאָמַר לֵיהּ "וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים" (דברים ל, יט), דְּאִם לָא יַהֲבָה בִּידֵיהּ, לָא הֲוָה לֵיהּ אַגְרָא וְעוּנְשָׁא, וַהֲוָה כִּבְעִירָא, וְעִם כָּל דָּא אַחֲזֵי קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא לֵיהּ, כָּל מַה דְּאִירַע לֵיהּ, אִם הֲוָה מַטֶּה כְּלַפֵּי חֶסֶד דְּהוּא כְלַפֵּי זְכוּ, אוֹ אִם הֲוָה מַטֶּה בָּהּ כְּלַפֵּי חוֹבָא, דְּאִי קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בָּעָא בְמִיתָתֵיהּ לָא הֲוָה אַחֲזֵי לֵיהּ תְּרֵין אוֹרְחִין דִּילֵיהּ, דְּאִינוּן "מָוֶת וְחַיִּים בְּיַד לָשׁוֹן" (משלי יח, כא).


תקונא שתין ושבע

(דף צח ע"א) "בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹהִים" (בראשית א, א) דָּא מטטרו"ן, דְּבָרָא לֵיהּ קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא קַדְמוֹן וְרֵאשִׁית לְכָל צְבָא הַשָּׁמַיִם דִּלְתַתָּא, בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹהִי"ם, זֶה מטטרו"ן, שֶׁבָּרָא אוֹתוֹ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא קַדְמוֹן וְרֵאשִׁית לְכָל צְבָא הַשָּׁמַיִם שֶׁלְּמַטָּה, וְדָא אִיהוּ אָדָם הַקָּטֹן, דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא עָבַד לֵיהּ בְּדִיּוֹקְנָא וְצִיּוּרָא דִּלְעֵילָא בְּלָא עִרְבוּבְיָא, וְזֶהוּ אָדָם הַקָּטֹן, שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עָשָׂה אוֹתוֹ בִדְמוּת וְצִיּוּר שֶׁל מַעְלָה בְּלִי עִרְבּוּבְיָה וַעֲלֵיהּ אִתְּמַר "תּוֹצֵא הָאָרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה לְמִינָהּ" (בראשית א, כד), וְאִיהוּ "עֵץ פְּרִי עֹשֶׂה פְּרִי לְמִינוֹ" (בראשית א, יא), כְּגַוְונָא דִּלְעֵילָא וְעָלָיו נֶאֱמַר תּוֹצֵא הָאָרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה לְמִינָהּ, וְהוּא עֵץ פְּרִי עֹשֶׂה פְּרִי לְמִינוֹ, כְּמוֹ שֶׁלְּמַעְלָה וַי מָאן דְּעָבִיד עִרְבוּבְיָא לְעֵילָא וּלְתַתָּא, דְּהַאי אִילָנָא דְעִרְבוּבְיָא, עִרְבוּבְיָא מֵאִילָנָא דְמוֹתָא, אוֹי לְמִי שֶׁעוֹשֶׂה עִרְבּוּבְיָה לְמַעְלָה וּלְמַטָּה, שֶׁזֶּהוּ אִילָן שֶׁל עִרְבּוּבְיָה, עִרְבּוּבְיָה מֵעֵץ הַמָּוֶת,  בְּגִין דָּא אִתְקְרֵי מַטֶּה, דְּאִתְהַפַּךְ לְנָחָשׁ לְאַלְקָאָה בֵּיהּ לְחַיָּבַיָּא, וּמָאן אִיהוּ דְאַפִּיךְ לֵיהּ קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא דְּשַׁלִּיט עֲלֵיהּ וְהָא אוּקְמוּהָ בִּגְלַל זֶה נִקְרָא מַטֶּה, שֶׁמִּתְהַפֵּךְ לְנָחָשׁ לְהַלְקוֹת בּוֹ אֶת הָרְשָׁעִים, וּמִיהוּ שֶׁהוֹפֵךְ אוֹתוֹ? הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא שֶׁשּׁוֹלֵט עָלָיו, וַהֲרֵי פֵּרְשׁוּהָ.
 
אָמַר לֵיהּ רַבִּי אֶלְעָזָר, אַבָּא, כֵּיוָן דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא הֲוָה יָדַע דְּאִילָנָא דָא הֲוָה עָתִיד לְגָרְמָא מִיתָה לְאָדָם, אַמַּאי בָּרָא לֵיהּ לְאָדָם דְּעָתִיד לְמֶחֱטֵי קַמֵּיהּ? אָמַר לוֹ רַבִּי אֶלְעָזָר: אַבָּא, כֵּיוָן שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא הָיָה יוֹדֵעַ שֶׁהָאִילָן הַזֶּה הָיָה עָתִיד לִגְרֹם מִיתָה לָאָדָם (וּלְכָל הַבְּרִיּוֹת שֶׁעֲתִידוֹת לִהְיוֹת אַחֲרָיו), לָמָּה בָּרָא אֶת הָאָדָם שֶׁעָתִיד לַחֲטֹא לְפָנָיו?  אָמַר לֵיהּ בְּרִי, דִּיּוֹקְנָא דִּלְעֵילָא לָא הֲוָה שְׁלִים עַד דְּבָרָא לְאָדָם, אָמַר לוֹ: בְּנִי, הַדְּמוּת שֶׁלְּמַעְלָה לֹא הָיְתָה שְׁלֵמָה עַד שֶׁבָּרָא אֶת הָאָדָם,  דְּהָכִי הֲוָה אָדָם דִּלְעֵילָא, כְּגַוְונָא דְנִשְׁמָתָא לְגַבֵּי גוּפָא, וּכְמָה דְלָא אִית עוֹבָדָא לְנִשְׁמָתָא בְלָא גוּפָא, שֶׁכָּךְ הָיָה הָאָדָם שֶׁלְּמַעְלָה (כְּלַפֵּי הָאָדָם שֶׁלְּמַטָּה), כְּמוֹ שֶׁהַנְּשָׁמָה כְּלַפֵּי הַגּוּף.  הָכִי הֲוָה צָרִיךְ לְמֶעֱבַד דִּיּוֹקְנָא לְתַתָּא לְאַפָּקָא בֵּיהּ עוֹבָדָא, וּכְמוֹ שֶׁאֵין מַעֲשֶׂה לַנְּשָׁמָה לְלֹא הַגּוּף, כָּךְ הָיָה צָרִיךְ לַעֲשׂוֹת דְּמוּת לְמַטָּה לְהוֹצִיא בוֹ מַעֲשֶׂה,  וְכֹלָּא כְּגַוְונָא דִּלְעֵילָא, אָדָ"ם אִיהוּ לְחֻשְׁבַּן זְעִיר דַּחֲנוֹ"ךְ תֵּשַׁע נְקוּדִין, וְהַכֹּל כְּמוֹ (כְּמַעֲשֶׂה) שֶׁלְּמַעְלָה, אָדָ"ם הוּא לְחֶשְׁבּוֹן קָטָן שֶׁל חֲנוֹ"ךְ תֵּשַׁע נְקֻדּוֹת, הַפְּעֻלָּה שֶׁלּוֹ,  פְּעוּלָה דִילֵיהּ שְׁכִינְתָּא כְּלִילָא בְּכָל אַתְוָון דְּאוֹרַיְיתָא, וְכֹלָּא כְּגַוְונָא דִּלְעֵילָא, הַשְּׁכִינָה כְּלוּלָה בְּכָל (מִכָּל) אוֹתִיּוֹת הַתּוֹרָה, וְהַכֹּל כְּמוֹ שֶׁלְּמַעְלָה.
 
אָדָם דִּלְעֵילָא לָא הֲוָה שְׁלִים בְּלָא נוּקְבָא, הָאָדָם שֶׁלְּמַעְלָה לֹא הָיָה שָׁלֵם בְּלִי נְקֵבָה הֲדָא הוּא דִכְתִיב "זָכָר וּנְקֵבָה בְּרָאָם וַיְבָרֶךְ אֹתָם וַיִּקְרָא אֶת שְׁמָם אָדָם" (בראשית ה, ב), אָדָם דְּכַר, וְאָדָם נוּקְבָא, זֶהוּ שֶׁכָּתוּב זָכָר וּנְקֵבָה בְּרָאָם וַיִּקְרָא אֶת שְׁמָם אָדָם, אָדָם זָכָר וְאָדָם נְקֵבָה,וְכַד אִתְבְּרִי אָדָם דִּלְתַתָּא דְאִיהוּ נוּקְבָא, וּכְשֶׁנִּבְרָא הָאָדָם שֶׁלְּמַטָּה שֶׁהוּא נְקֵבָה,  הֲדָא הוּא דִכְתִיב "וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם בְּצַלְמוֹ" (בראשית א, כז), אִשְׁתַּלִּים דִּיּוֹקְנָא דִּלְעֵילָא, זֶהוּ שֶׁכָּתוּב וַיִּבְרָא אֱלֹהִי"ם אֶת הָאָדָם בְּצַלְמוֹ, הִשְׁתַּלֵּם הַדְּמוּת שֶׁלְּמַעְלָה,  וְדָא אִיהוּ רָזָא "כִּי לֹא הִמְטִיר יְהֹוָה אֱלֹהִים" (בראשית ב, ה) וְכוּ', וְזֶהוּ סוֹד כִּי לֹא הִמְטִיר יהו"ה אֱלֹהִי"ם וְכוּ',  וְאַמַּאי בְּגִין דְּאָדָם אַיִן, וּבְגִין דָּא מוּכְרַח הֲוָה אָדָם לְמִבְרֵי לֵיהּ, לְאִשְׁתַּלִּים בֵּיהּ דִּיּוֹקְנָא דִּלְעֵילָא, וְלָמָּה? מִשּׁוּם שֶׁאָדָם אַיִן, וּמִשּׁוּם זֶה מֻכְרָח הָיָה אָדָם לִבְרֹא אוֹתוֹ, לְהַשְׁלִים בּוֹ אֶת הַדְּמוּת שֶׁלְּמַעְלָה,  וְנוּקְבָא בְּהַאי אָדָם בָּהּ הֲוָה חָד, הֲדָא הוּא דִכְתִיב "כִּי אֶחָד קְרָאתִיו" (ישעיה נא, ב) וְגוֹ', וְדָא רָזָא דְנִשְׁמָתָא וְהַנְּקֵבָה בָּאָדָם הַזֶּה הָיְתָה אַחַת, זֶהוּ שֶׁכָּתוּב כִּי אֶחָד קְרָאתִיו וְגוֹמֵר, וְזֶה סוֹד הַנְּשָׁמָה.
 
 
לְבָתַר אָמַר "לֹא טוֹב הֱיוֹת הָאָדָם לְבַדּוֹ אֶעֱשֶׂהּ לּוֹ עֵזֶר כְּנֶגְדּוֹ" (בראשית ב, יח)אַחַר כָּךְ אָמַר לֹא טוֹב הֱיוֹת הָאָדָם לְבַדּוֹ אֶעֱשֶׂה לּוֹ עֵזֶר כְּנֶגְדּוֹ, דָּא גוּפָא דְּאִיהוּ עֵבֶד שִׁפְחָה כְּלִיל מִטּוֹב וָרָע, בְּגִין לְמֶהֱוֵי לֵיהּ אַגְרָא וְעוּנְשָׁא, זֶה הַגּוּף, שֶׁהוּא עֶבֶד שִׁפְחָה כָּלוּל מִטּוֹב וָרָע, כְּדֵי שֶׁיִּהְיֶה לוֹ שָׂכָר וָעֹנֶשׁ,וּבְגִינָהּ אָמַר "רְאֵה נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַיּוֹם אֶת הַחַיִּים וְאֶת הַטּוֹב וְאֶת הַמָּוֶת וְאֶת הָרָע" (דברים ל, טו), וּבִשְׁבִילוֹ אָמַר רְאֵה נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַיּוֹם אֶת הַחַיִּים וְאֶת הַטּוֹב אֶת הַמָּוֶת וְאֶת הָרָע,  וְאָמַר לֵיהּ "וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים" (דברים ל, יט), וְאָמַר לוֹ וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים,  דְּאִם לָא יַהֲבָה בִּידֵיהּ, לָא הֲוָה לֵיהּ אַגְרָא וְעוּנְשָׁא, וַהֲוָה כִּבְעִירָא, שֶׁאִם לֹא נְתָנָהּ בְּיָדוֹ, לֹא הָיָה לוֹ שָׂכָר וָעֹנֶשׁ וְהָיָה כִּבְהֵמָה,  וְעִם כָּל דָּא אַחֲזֵי קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא לֵיהּ, כָּל מַה דְּאִירַע לֵיהּ, וְעִם כָּל זֶה הֶרְאָה לוֹ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא כָּל מַה שֶּׁאֵרַע לוֹ,  אִם הֲוָה מַטֶּה כְּלַפֵּי חֶסֶד דְּהוּא כְלַפֵּי זְכוּ, אוֹ אִם הֲוָה מַטֶּה בָּהּ כְּלַפֵּי חוֹבָא, אִם הָיָה מַטֶּה כְּלַפֵּי חֶסֶד, שֶׁהוּא כְּלַפֵּי זְכוּת, אוֹ אִם הָיָה מַטֶּה בָּהּ כְּלַפֵּי חוֹבָה,  דְּאִי קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בָּעָא בְמִיתָתֵיהּ לָא הֲוָה אַחֲזֵי לֵיהּ תְּרֵין אוֹרְחִין דִּילֵיהּ, דְּאִינוּן "מָוֶת וְחַיִּים בְּיַד לָשׁוֹן" (משלי יח, כא) שֶׁאִם הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא רָצָה בְמִיתָתוֹ, לֹא הָיָה מַרְאֶה לוֹ שְׁנֵי הַדְּרָכִים שֶׁלּוֹ, שֶׁהֵם מָוֶת וְחַיִּים בְּיַד לָשׁוֹן.

 

תיקוני זוהר תניינא רמח"ל - דא בסיומא

וְיִשְׂרָאֵל בְּזִמְנָא דְּנָפְקוּ מִמִּצְרַיִם כֹּלָּא אַחֲזֵי לְהוּ קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בְּרָזָא עִלָּאָה. דְּעַד הַהוּא זִמְנָא שְׁכִינְתָּא לִסְתִימוּ קַיְימַת, לְאַסְתָּרָא נְהוֹרָא דְּמַלְכָּא. וְכַד אִתְגַּלֵּי מַלְכָּא עֲלַהּ, אִתְבְּזַע יַמָּא לְקִבְלֵיהּ. כְּדֵין "וַיָּשֶׂם אֶת הַיָּם לֶחָרָבָה" (שמות יד, כא), בְּגִין לְנַטְּלָא יְנִיקָה מִכַּמָּה רְתִיכִין אָחֲרָנִין דְּבָעָאן לְנַטְּלָא מִתַּמָּן. "וַיִּבָּקְעוּ הַמָּיִם" (שמות יד, כא). כְּדֵין זָעֲפָא אִשְׁתְּכִיךְ מִקַּמֵּי מַלְכָּא. לְבָתַר תָּב כָּל הַהוּא סְעָרָה כָּל הַהוּא זָעֲפָא, וְנָחַת עַל רֵישֵׁיהוֹן דְּחַיָּבַיָּא. וְרָזָא דָּא "עַל רֹאשׁ רְשָׁעִים יָחוּל" (ירמיהו כג, יט). כְּדֵין מַיִין אִתְנְהִירוּ מֵהַהוּא חֲשׁוּכָא, וּשְׁכִינְתָּא אִתְהַדְּרַת מַרְאָה, לְאַחֲזָאָה לְיִשְׂרָאֵל כַּמָּה רָזִין עִלָּאִין דְּאִתְּמָר בְּהוּ 'רָאֲתָה שִׁפְחָה עַל הַיָּם' (מכילתא בשלח צ') וְכוּ'. וּכְדֵין רוּחָא קַדִּישָׁא שָׁארֵי עֲלַיְיהוּ וְאָמְרוּ שִׁירָה. וְדָא הַחֲזָקָה.

וּלְכֹל הַמּוֹרָא הַגָּדוֹל לְזִמְנָא דְּאָתֵי, בְּזִמְנָא דִּכְתִיב "וְנִבְּאוּ בְּנֵיכֶם" (יואל ג, א) וְכוּ'. (דף מה' עמוד ב')  דִּבְהַהוּא זִמְנָא "וְיִירְאוּ גוֹיִם אֶת שֵׁם יְהֹוָה" (תהלים קב, טז) מִגּוֹ גִּילּוּיָא דִּנְהוֹרִין דְּאִתְגַּלְּיָא לְאַנְהָרָא לְכָל סְטַר. וְכַמָּה דְּכָל נְבוּאָה דְּאִתְנַבִּיאוּ כֻּלְהוֹ נְבִיאֵי מֵחֵילָא דְּמֹשֶׁה אִתְנַבִּיאוּ, הָכִי גִּילּוּיָא דָּא לְזִמְנָא דְּאָתֵי לָא יְהֵא אֶלָּא עַל יְדוֹי דְּמֹשֶׁה, דְּאִיהוּ יֵיקוּם בַּהֲדֵי תְּרֵין מְשִׁיחִין לְאַתְקָנָא לֵיהּ לְעָלְמָא תִּיקּוּנָא שְׁלִים:

וְיִשְׂרָאֵל בְּזִמְנָא דְּנָפְקוּ מִמִּצְרַיִם כֹּלָּא אַחֲזֵי לְהוּ קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בְּרָזָא עִלָּאָה, בזמן שיצאו ישראל ממצרים, הראה להם הקב"ה את הכל בסוד העליון. דְּעַד הַהוּא זִמְנָא שְׁכִינְתָּא לִסְתִימוּ קַיְימַת, לְאַסְתָּרָא נְהוֹרָא דְּמַלְכָּא שעד לאותו הזמן, השכינה עמדה בסיתום, כדי להסתיר את אורות המלך – אורות ז"א. וְכַד אִתְגַּלֵּי מַלְכָּא עֲלַהּ, אִתְבְּזַע יַמָּא לְקִבְלֵיהּ וכאשר התגלו אורות המלך עליה, נבקע ים המלכות כנגדו והוסרו הסתימות. כְּדֵין "וַיָּשֶׂם אֶת הַיָּם לֶחָרָבָה" (שמות יד, כא), בְּגִין לְנַטְּלָא יְנִיקָה מִכַּמָּה רְתִיכִין אָחֲרָנִין דְּבָעָאן לְנַטְּלָא מִתַּמָּן כדי לקחת את היניקה מכמה מרכבות אחרות שאינם מהקדושה שרוצות לינוק מהשכינה, וזהו "וַיִּבָּקְעוּ הַמָּיִם" (שמות יד, כא). כְּדֵין זָעֲפָא אִשְׁתְּכִיךְ מִקַּמֵּי מַלְכָּא ואז כל הזעף שהיה לפני השכינה נמצא לפני המלך. לְבָתַר תָּב כָּל הַהוּא סְעָרָה, כָּל הַהוּא זָעֲפָא, וְנָחַת עַל רֵישֵׁיהוֹן דְּחַיָּבַיָּא ואחר כך, חוזרת כל אותה הסערה, כל אותו הזעף על ראשיהם של הרשעים וזה סוד, וְרָזָא דָּא "עַל רֹאשׁ רְשָׁעִים יָחוּל" (ירמיהו כג, יט). כְּדֵין מַיִין אִתְנְהִירוּ מֵהַהוּא חֲשׁוּכָא, וּשְׁכִינְתָּא אִתְהַדְּרַת מַרְאָה ואז מים טהורים מאירים מתוך החושך, והשכינה חוזרת להיות מראה של הספירות שעליהלְאַחֲזָאָה לְיִשְׂרָאֵל כַּמָּה רָזִין עִלָּאִין דְּאִתְּמָר בְּהוּ להראות לישראל כמה סודות עליונים שנאמר בהם 'רָאֲתָה שִׁפְחָה עַל הַיָּם' (מכילתא בשלח צ') וְכוּ'. וּכְדֵין רוּחָא קַדִּישָׁא שָׁארֵי עֲלַיְיהוּ ואז שרתה עליהם רוח הקודש וְאָמְרוּ שִׁירָה. וְדָא הַחֲזָקָה.

וּלְכֹל הַמּוֹרָא הַגָּדוֹל לְזִמְנָא דְּאָתֵי לעתיד לבא, בְּזִמְנָא דִּכְתִיב "וְנִבְּאוּ בְּנֵיכֶם" (יואל ג, א) וְכוּ'. (דף מה' עמוד ב')  דִּבְהַהוּא זִמְנָא "וְיִירְאוּ גוֹיִם אֶת שֵׁם יְהֹוָה" (תהלים קב, טז) מִגּוֹ גִּילּוּיָא דִּנְהוֹרִין דְּאִתְגַּלְּיָא לְאַנְהָרָא לְכָל סְטַר מתוך הגילוים של האורות שיתגלו להאיר לכל צד תימשך הנבואה. וְכַמָּה דְּכָל נְבוּאָה דְּאִתְנַבִּיאוּ כֻּלְהוֹ נְבִיאֵי מֵחֵילָא דְּמֹשֶׁה אִתְנַבִּיאוּ, הָכִי גִּילּוּיָא דָּא לְזִמְנָא דְּאָתֵי לָא יְהֵא אֶלָּא עַל יְדוֹי דְּמֹשֶׁה, וכמו שכל הנבואות שהתנבאו כל הנביאים היו מכוחו של משה, כך יהיו גם הגילוים לעתיד לבוא, שלא יהיו הנבואות אלה על ידי משה דְּאִיהוּ יֵיקוּם בַּהֲדֵי תְּרֵין מְשִׁיחִין לְאַתְקָנָא לֵיהּ לְעָלְמָא תִּיקּוּנָא שְׁלִים, שהוא יקום עם שני המשיחים לתקן את העולם בתיקון שלם.

קישור לדף בזוהר תניינא

תפילה ת"ז מתוך "תקט"ו תפילות"

תפילה ת"ז: בכח בטחוננו ביחודו יתב', בחסדיו הרבים יבנה את בית מקדשנו ותתחבר תורה שבכתב עם שבעל פה לקשר כל המאורות כאחד.

אֵל אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד. שְׁתֵּי תּוֹרוֹת נָתַתָּ לְיִשְׂרָאֵל שֶׁהֵם תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וְתוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה לְקַשֵּׁר אוֹרוֹת בְּקֶשֶׁר אֶחָד, וְכֵן מִתְקַשְּׁרִים עֶלְיוֹנִים וְתַחְתּוֹנִים בְּבֵית הַמִּקְדָּשׁ שֶׁנֶּאֱמַר בּוֹ, "מִקְדָשׁ אֲדֹנָי כּוֹנֲנוּ יָדֶיךָ", שֶׁהֵם שְׁנֵי יָדַיִם יָד יָמִין וְיָד שְׂמֹאל, תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב יָד יָמִין, וְיָד שְׂמֹאל כְּלוּלָה בָּהּ תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, דִּכְתִיב, "מִימִינוֹ אֵשׁ דָּת לָמוֹ". הֲרֵי אָנוּ עוֹסְקִים בְּתוֹרָתֶךָ, וְעִם כָֹּל זֶה בֵּיתְךָ חָרֵב, וְאִם תֹאמַר שֶׁאֵינָם מִתְקַשְּׁרִים כְּאֶחָד בַּעֲבוּר יִשְׂרָאֵל שֶׁהִפְרִידוּ אוֹתָם שֶׁנֶּאֱמַר בָּהֶם, "עֵת לַעֲשׂוֹת לַיְהֹוָה הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ"? הֲרֵי יִחוּדְךָ שֶׁבּוֹ אָנוּ בּוֹטְחִים יִהְיֶה מְחַבֵּר אוֹתָם בְּחִבּוּר אֶחָד, מִיָּד יֵאָמֵר בְּבֵית הַמִּקְדָּשׁ "כִּי מִצִּיּוֹן תֵּצֵא תּוֹרָה וּדְבַר יְהֹוָה מִירוּשָׁלַיִם".
רִבּוֹן כָּל הָעוֹלָמִים
כְּמוֹ שֶׁאָנוּ בּוֹטְחִים בְּיִחוּדְךָ, וּמְקַוִּים לְךָ בֶּאֱמֶת, כֵּן תִּבְנֶה לָנוּ בֵּית מִקְדָּשׁ בִּנְיָן עוֹלָם שֶׁיֵּאָמֵר בּוֹ "הַשּׁוֹמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם" שֶׁהוּא כִּסֵּא שֶׁנֶּאֱמַר בּוֹ "וְהוּכַן בַּחֶסֶד כִּסֵּא וְיָשַׁב עָלָיו בֶּאֱמֶת", וְזֶה "יְרוּשָׁלַיִם כִּסֵּא יְהֹוָה", שֶׁנֶּאֱמַר בּוֹ "נָכוֹן כִּסְאֲךָ מֵאָז" יאהדונהי, בּוֹ "וּבְרִית שְׁלוֹמִי לֹא תִמֹט", שֶׁהֲרֵי בַּיִּחוּד שֶׁלְּךָ אח' לֹא יִתְפָּרֵשׁ מִ-ד' לְעוֹלָם, אֶלָּא "יִמְלוֹךְ יְהֹוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדוֹר וָדוֹר הַלְלוּיָהּ". יְהֹוָה אַל תְּאַחַר, לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהֹוָה.