Skip to content

תיקון היחוד היומי

תיקוני זוהר קדמאה רשב"י - דא בשירותא

וְעוֹד "וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ" (דניאל יב, ג), אִלֵּין שִׁיתִּין רִבּוֹא מָארֵי מַתְנִיתִין דִּלְעֵלָּא. וְאִלֵּין שִׁיתִּין רִבּוֹא מָארֵי מַתְנִיתִין דִּלְתַתָּא. וְאִלֵּין שִׁיתִּין רִבּוֹא דְּמַלְאָכִין. וְאִלֵּין שִׁיתִּין רִבּוֹא כוֹכְבַיָּא. כֻּלְּהוּ יַזְהִרוּ כְּהַהוּא דְּאִתְּמַר פְּנֵי מֹשֶׁה כִּפְנֵי חַמָּה. כֻּלְּהוּ יַזְהִרוּ בְּחִבּוּרָא דָּא. בֵּיהּ יַזְהִרוּ בְּמִלּוּלֵהּ. כֻּלְּהוּ יַזְהִרוּ בִּכְתִיבָתֵהּ. בְּהַאי סִפְרָא כְּזֹהַר הָרָקִיעַ. וְעַל שְׁמֵהּ אִתְקְרֵי סֵפֶר הַזֹּהַר בְּדִיּוֹקְנָא דְּעַמּוּדָא דְּאֶמְצָעִיתָא, דְּאִיהוּ סֵפֶר דְּזֹהַר דִּילֵהּ מֵאִמָּא עִלָּאָה דְּאִיהוּ זֹהַר. וּבֵהּ אוֹקְמוּהָ רַבָּנָן אֵיזֶהוּ חָכָם הַמֵּבִין דָּבָר מִתּוֹךְ דָּבָר. וְאִיהוּ זֹהַר דְּנַהֲרָא בְּלֵב דְּרָעֲיָא מְהֵימְנָא, זָהֳרָא בְּל"ב אֱלֹהִים דְּעוֹבָדָא דִּבְרֵאשִׁית.
וְעַמּוּדָא דְּאֶמְצָעִיתָא אִתְקְרֵי עִלָּאָה עַל שִׁית רְקִיעִין, תְּלָת מִכָּאן וּתְלָת מִכָּאן, וְאִיהוּ בְּאֶמְצָעִיתָא, רְבִיעָאָה לְכָל תְּלָת וּשְׁבִיעָאָה לְכָל שִׁית. וְעָלֵהּ אִתְּמַר "וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָרָקִיעַ שָׁמָיִם" (בראשית א, ח), כָּלִיל אֵשׁ וּמַיִם, מַה דְּלָא קָרָא הָכִי לִשְׁאָר רְקִיעִים אֶלָּא לֵיהּ מַמָּשׁ וְרָעֲיָא מְהֵימְנָא בְּדִיּוֹקְנֵהּ.
פָּתַח וְאָמַר רִבּוֹן עָלְמִין יְהֵא רַעֲוָא דִּילָךְ לְאַכְלְלָא עִלָּאִין וְתַתָּאִין בְּסִפְרָא דָּא. וּלְאִשְׁתַּכְּחָא כָּל חַד וְחַד בֵּיהּ בֵּין בִּכְתִיבָה בֵּין בְּדִבּוּרָא, בְּחֵילָא דִּשְׁמָךְ יְהֹוָ"ה וּבְכָל הַוְיָן דְּנָהֲרִין מִנֵּהּ, וּבְכָל שְׁמָהָן וְכִנּוּיִין דִּילֵהּ דְּכֻלְּהוּ יַזְהִרוּ מִנֵּהּ.
הָכִי יְהוֹן כֻּלְּהוֹן עִלָּאִין וְתַתָּאִין דְּאִדְכְּרוּן בְּהַאי חִבּוּרָא, זְהִירִין מִשְּׁמָךְ וּמְהַוַויָ"ן דִּילֵהּ כְּזֹהַר דְּנָהִיר בִּרְקִיעָא. וְהָב רְשׁוּ לְכָל מָאן דְּאַדְכִּיר בְּסִפְרָא דָּא בְּחֵילָא דִּשְׁמָךְ, לְאִזְדַּמְּנָא מִיָּד בֵּיהּ כְּהֶרֶף עַיִן לְגַלָּאָה בֵּיהּ כָּל חַד וְחַד מִלִּין יַקִּירִין וְרָזִין גְּנִיזִין, קַמֵּי שְׁכִינְתָּא דְּאִיהִי יְחִידָה בְּגָלוּתָא, לְאַנְהָרָא מִשְּׁמָךְ בְּהַאי חִבּוּרָא וּלְאִתְחַבְּרָא עִמָּךְ בְּהַאי חִבּוּרָא, לְאִתְקַשְּׁטָא בֵּיהּ לְגַבָּךְ בְּכַמָּה קִשּׁוּטִין, לְקַיֵּם בֵּיהּ "וּרְאִיתִיהָ לִזְכֹּר בְּרִית עוֹלָם" (בראשית ט, טז).
קָם רָעֲיָא מְהֵימְנָא עַל רַגְלוֹי וְאָמַר רַעְיָן קַדִּישִׁין אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב וְאָדָם קַדְמָאָה וְאַהֲרֹן וְדָוִד וּשְׁלֹמֹה. לָמָּה אַתּוּן דְּמִיכִין אִתְּעָרוּ לְגַבֵּי שְׁכִינְתָּא דְּאִתְּמַר בָּהּ, "אֲנִי יְשֵׁנָה" (שיר השירים ה, ב) בְּגָלוּתָא בְּאִלֵּין דְּעַבְרִין עַל שְסָ"ה פִּקּוּדִין כְּחֻשְׁבַּן יְשֵׁנָ"ה. דְּהָא חֵיוָן בִּישִׁין וְדֻבִּין קָא אַתְיָן לְמֵיכַל עָאנָא דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא דְּאִתְּמַר בְּהוֹן "וְאַתֵּן צֹאנִי צֹאן מַרְעִיתִי" (יחזקאל לד, לא). דִּכְעָן מָטָא זִמְנָא דְּאִתְּמַר בְּהוֹן "וַיֹּאכְלוּ אֶת יִשְׂרָאֵל בְּכָל פֶּה" (ישעיהו ט, יא). דְּהָא בְּכָל דָּרָא וְדָרָא אַתּוּן סַבְלִין כַּמָּה דַּחֲקִין בְּגִינַיְהוּ בְּאֹרַח נִסְתָּר.
וּבְחֵילָא דְּשֵׁם יְהֹוָ"ה וּבְכָל הַוְיָן דִּילֵהּ, וּבְכָל כִּנּוּיִין קַדִּישִׁין וְדַּכְיָין דִּילֵהּ, יִתְעֲרוּן עִמְּכוֹן שִׁיתִּין רִבּוֹא מָארֵי מַתְנִיתִין וְשִׁיתִּין רִבּוֹא דְּמַלְאָכִין עִלָּאִין וְתַתָּאִין. וְשִׁיתִּין רִבּוֹא נְבִיאִים. לְמֶהֱוֵי כֻּלְּהוֹן אוֹלְפִין זָכוּ עַל יִשְׂרָאֵל, לְשֵׁיזָבָא לוֹן מֵאִלֵּין חֵיוָן בִּישִׁין, לְמֶהֱוֵי מָחִיל לְהוֹן כָּל חוֹבֵיהוֹן, וּלְמִפְרָק לוֹן וּלְקַיֵּם בְּהוֹן "מְדַלֵּג עַל הֶהָרִים" (שיר השירים ב, ח) דְּאִנּוּן קִצִּים. "וְאַל תִּתְּנוּ דֳמִי לוֹ עַד" (ישעיהו סב, ז) יַעְרֶה לְגַבַּיְהוּ קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בְּרַחֲמֵי.
קוּם אֵלִיָּהוּ דְּאַנְתְּ דָּלִיג עָלְמָא בְּאַרְבַּע טָסִין לְאִשְׁתַּכְּחָא בְּכָל חַד וְחַד מִיִּשְׂרָאֵל דִּמְקַיְּמִין אוֹת בְּרִית מִילָה. בְּחֵילָא דִּשְׁמָא דיהו"ה וְכָל הַוְיָן וְכִנּוּיִין דִּילֵהּ, לָא תִּתְעַכֵּב לְנַטְלָא רְשׁוּ מִקּוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא לְנַחְתָּא לְנַטְרָא עָאנָא. וְתִתְעַטַּר בְּכָל שְׁמָהָן דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא לְאַגָּנָא בְּהוֹן עָלַיְהוּ, וּלְנַחְתָּא בְּהַאי חִבּוּרָא לְגַלָּאָה בֵּיהּ רָזִין טְמִירִין קַמֵּי שְׁכִינְתָּא, לְאַנְהָרָא לָהּ בְּרָזָא דְּאוֹרַיְתָא, דְּאִיהוּ כְּחֻשְׁבָּן ר"ז, דְּבֵהּ "וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ" (דניאל יב, ג), כְּזֹהַר דְּבֵהּ כ'ו ר'ז כ'ה אַתְוָן דְּיִחוּדָא. וּבֵהּ ז'ו דְּאִיהוּ אֶחָד.
וִיקוּמוּן עִמָּךְ בּוּצִינָא קַדִּישָׁא וְשִׁית חַבְרוֹי דְּאִתְכְּנָשׁוּ בְּקַדְמִיתָא בְּהַאי זֹהַר, לְחַדְּשָׁא בֵּיהּ מִלִּין כְּדֵבְּקַדְמִיתָא דְּעָלַיְהוּ שְׁכִינְתָּא נַהֲרָא מִשִׁבְעָה רְקִיעִין, וּבְהוֹן נַהֲרָא מִשִׁבְעָה אַרְעִין דְּאָמַר עָלַיְהוּ דָּוִד "אֶתְהַלֵּךְ לִפְנֵי יְהֹוָה בְּאַרְצוֹת הַחַיִּים" (תהלים קטז, ט).
קוּם רִבִּי שִׁמְעוֹן אַפְתַּח מִלִּין קַמֵּי שְׁכִינְתָּא. פָּתַח וְאָמַר "וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ וּמַצְדִּיקֵי הָרַבִּים כַּכּוֹכָבִים לְעוֹלָם וָעֶד" (דניאל יב, ג). "וְהַמַּשְׂכִּלִים" אִלֵּין רִבִּי שִׁמְעוֹן וְכוּ'.

במידה ויש שמות שמופיעים בצבע אדום, או שמות שמכילים גרשיים כדוגמת יאהדונה"י -> אין להוציא אותם בפה – אלא רק לקרא בעינים

וְעוֹד "וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ" (דניאל יב, ג), אִלֵּין שִׁיתִּין רִבּוֹא מָארֵי מַתְנִיתִין דִּלְעֵלָּא וְעוֹד, וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ, אֵלּוּ שִׁשִּׁים רִבּוֹא בַּעֲלֵי הַמִּשְׁנָה שֶׁלְּמַעְלָה,. וְאִלֵּין שִׁיתִּין רִבּוֹא מָארֵי מַתְנִיתִין דִּלְתַתָּא וְאֵלּוּ שִׁשִּׁים רִבּוֹא בַּעֲלֵי הַמִּשְׁנָה שֶׁלְּמַטָּה. וְאִלֵּין שִׁיתִּין רִבּוֹא דְּמַלְאָכִין, וְאִלֵּין שִׁיתִּין רִבּוֹא כוֹכְבַיָּא. כֻּלְּהוּ יַזְהִרוּ כְּהַהוּא דְּאִתְּמַר פְּנֵי מֹשֶׁה כִּפְנֵי חַמָּה וְאֵלּוּ שִׁשִּׁים רִבּוֹא שֶׁל מַלְאָכִים, וְאֵלּו שִׁשִּׁים רִבּוֹא שֶׁל כּוֹכָבִים, כֻּלָּם יַזְהִירוּ כְּאוֹתוֹ שֶׁנֶּאֱמַר פְּנֵי מֹשֶׁה כִּפְנֵי חַמָּה. כֻּלְּהוּ יַזְהִרוּ בְּחִבּוּרָא דָּא בֵּיהּ יַזְהִרוּ בְּמִלּוּלֵהּ כֻּלָּם יַזְהִירוּ בַּחִבּוּר הַזֶּה. בּוֹ יַזְהִירוּ בְּדִבּוּרוֹ, כֻּלְּהוּ יַזְהִרוּ בִּכְתִיבָתֵהּ בְּהַאי סִפְרָא כְּזֹהַר הָרָקִיעַ כֻּלָּם יַזְהִירוּ בִּכְתִיבָתוֹ בַּסֵּפֶר הַזֶּה כְּזֹּהַר הָרָקִיעַ. וְעַל שְׁמֵהּ אִתְקְרֵי סֵפֶר הַזֹּהַר בְּדִיּוֹקְנָא דְּעַמּוּדָא דְּאֶמְצָעִיתָא, דְּאִיהוּ סֵפֶר דְּזֹהַר דִּילֵהּ מֵאִמָּא עִלָּאָה דְּאִיהוּ זֹהַר וְעַל שְׁמוֹ נִקְרָא סֵפֶר הַזֹּהַר בַּדְּיוֹקָן שֶׁל הָעַמּוּד הָאֶמְצָעִי, שֶׁהוּא סֵפֶר הַזֹּהַר שֶׁלּוֹ מֵהָאֵם הָעֶלְיוֹנָה שֶׁהִיא זֹּהַר, וּבֵהּ אוֹקְמוּהָ רַבָּנָן אֵיזֶהוּ חָכָם הַמֵּבִין דָּבָר מִתּוֹךְ דָּבָר וּבוֹ בֵּאֲרוּ חֲכָמִים, אֵיזֶהוּ חָכָם? הַמֵּבִין דָּבָר מִתּוֹךְ דָּבָר.  וְאִיהוּ זֹהַר דְּנַהֲרָא בְּלֵב דְּרָעֲיָא מְהֵימְנָא, זָהֳרָא בְּל"ב אֱלֹהִים דְּעוֹבָדָא דִּבְרֵאשִׁית, וְהוּא הַזֹּהַר שֶׁמֵּאִיר בְּלֵב הָרוֹעֶה הַנֶּאֱמָן, זוֹהֵר בְּל"ב אֱלֹהִים שֶׁל מַעֲשֵׂה בְרֵאשִׁית.
 
וְעַמּוּדָא דְּאֶמְצָעִיתָא אִתְקְרֵי עִלָּאָה עַל שִׁית רְקִיעִין, תְּלָת מִכָּאן וּתְלָת מִכָּאן, .  וְהָעַמּוּד הָאֶמְצָעִי נִקְרָא עֶלְיוֹן עַל שֵׁשֶׁת הָרְקִיעִים, שְׁלֹשָׁה מִכָּאן וּשְׁלֹשָׁה מִכָּאן,  וְאִיהוּ בְּאֶמְצָעִיתָא, רְבִיעָאָה לְכָל תְּלָת וּשְׁבִיעָאָה לְכָל שִׁית. וְעָלֵהּ אִתְּמַר "וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָרָקִיעַ שָׁמָיִם" (בראשית א, ח), וְהוּא בָּאֶמְצַע, רְבִיעִי לְכָל הַשְּׁלֹשָׁה, וּשְׁבִיעִי לְכָל הַשִּׁשָּׁה, וְעָלָיו נֶאֱמַר וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָרָקִיעַ שָׁמָיִם,  כָּלִיל אֵשׁ וּמַיִם, מַה דְּלָא קָרָא הָכִי לִשְׁאָר רְקִיעִים אֶלָּא לֵיהּ מַמָּשׁ וְרָעֲיָא מְהֵימְנָא בְּדִיּוֹקְנֵהּ כּוֹלֵל אֵשׁ וּמַיִם, מַה שֶּׁלֹּא קָרָא כָּךְ לִשְׁאָר הָרְקִיעִים, אֶלָּא לוֹ מַמָּשׁ, וְהָרוֹעֶה הַנֶּאֱמָן בִּדְיוֹקְנוֹ.
 
פָּתַח וְאָמַר רִבּוֹן עָלְמִין יְהֵא רַעֲוָא דִּילָךְ לְאַכְלְלָא עִלָּאִין וְתַתָּאִין בְּסִפְרָא דָּא. וּלְאִשְׁתַּכְּחָא כָּל חַד וְחַד בֵּיהּ  פָּתַח וְאָמַר, רִבּוֹן הָעוֹלָמִים, יְהִי רְצוֹנְךְ לְהַכְלִיל עֶלְיוֹנִים וְתַחְתּוֹנִים בַּסֵּפֶר הַזֶּה וּלְהַמְצִיא כָּל אֶחָד וְאֶחָד בּוֹ, בֵּין בִּכְתִיבָה בֵּין בְּדִבּוּרָא, בְּחֵילָא דִּשְׁמָךְ יְהֹוָ"ה וּבְכָל הַוְיָן דְּנָהֲרִין מִנֵּהּ, בֵּין בִּכְתִיבָה, בֵּין בְּדִבּוּר, בַּכֹּחַ שֶׁל שִׁמְךְ יהו"ה וּבְכָל הַהֲוָיוֹת שֶׁמְּאִירוֹת מִמֶּנּוּ, וּבְכָל שְׁמָהָן וְכִנּוּיִין דִּילֵהּ דְּכֻלְּהוּ יַזְהִרוּ מִנֵּהּ וּבְכָל הַשֵּׁמוֹת וְהַכִּנּוּיִים שֶׁלּוֹ, שֶׁכֻּלָּם יַזְהִירוּ מִמֶּנּוּ.
 
הָכִי יְהוֹן כֻּלְּהוֹן עִלָּאִין וְתַתָּאִין דְּאִדְכְּרוּן בְּהַאי חִבּוּרָא, זְהִירִין מִשְּׁמָךְ וּמְהַוַויָ"ן דִּילֵהּ כְּזֹהַר דְּנָהִיר בִּרְקִיעָא, יִהְיוּ כָּל הָעֶלְיוֹנִים וְהַתַּחְתּוֹנִים שֶׁנִּזְכְּרוּ בַּחִבּוּר הַזֶּה זוֹהֲרִים מִשִּׁמְךְ וּמֵהַהֲוָיוֹת שֶׁלּוֹ כְּזֹהַר שֶׁמֵּאִיר בָּרָקִיעַ. וְהָב רְשׁוּ לְכָל מָאן דְּאַדְכִּיר בְּסִפְרָא דָּא בְּחֵילָא דִּשְׁמָךְ, לְאִזְדַּמְּנָא מִיָּד בֵּיהּ כְּהֶרֶף עַיִן, וְתֵן רְשׁוּת לְכָל מִי שֶׁאַזְכִּיר בַּסֵּפֶר הַזֶּה בַּכֹּחַ שֶׁל שִׁמְךְ, לְהִזְדַּמֵּן מִיָּד בּוֹ כְּהֶרֶף עַיִן, לְגַלָּאָה בֵּיהּ כָּל חַד וְחַד מִלִּין יַקִּירִין וְרָזִין גְּנִיזִין, קַמֵּי שְׁכִינְתָּא דְּאִיהִי יְחִידָה בְּגָלוּתָא, לְגַלּוֹת בּוֹ כָּל אֶחָד וְאֶחָד דְּבָרִים נִכְבָּדִים וְסוֹדוֹת גְּנוּזִים לִפְנֵי הַשְּׁכִינָה, שֶׁהִיא יְחִידָה בַּגָּלוּת,  לְאַנְהָרָא מִשְּׁמָךְ בְּהַאי חִבּוּרָא וּלְאִתְחַבְּרָא עִמָּךְ בְּהַאי חִבּוּרָא, לְהָאִיר מִשִּׁמְךְ בַּחִבּוּר הַזֶּה וּלְהִתְחַבֵּר עִמְּךְ בַּחִבּוּר הַזֶּה,  לְאִתְקַשְּׁטָא בֵּיהּ לְגַבָּךְ בְּכַמָּה קִשּׁוּטִין, לְקַיֵּם בֵּיהּ "וּרְאִיתִיהָ לִזְכֹּר בְּרִית עוֹלָם" (בראשית ט, טז), לְהִתְקַשֵּׁר בּוֹ אֵלֶיךְ בְּכַמָּה קִשּׁוּטִים, לְקַיֵּם בּוֹ  וּרְאִיתִיהָ לִזְכֹּר בְּרִית עוֹלָם.
 
קָם רָעֲיָא מְהֵימְנָא עַל רַגְלוֹי וְאָמַר רַעְיָן קַדִּישִׁין אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב וְאָדָם קַדְמָאָה וְאַהֲרֹן וְדָוִד וּשְׁלֹמֹה קָם הָרוֹעֶה הַנֶּאֱמָן עַל רַגְלָיו וְאָמַר, רוֹעִים קְדוֹשִׁים, אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב וְאָדָם הָרִאשׁוֹן וְאַהֲרֹן וְדָוִד וּשְׁלֹמֹה.  לָמָּה אַתּוּן דְּמִיכִין אִתְּעָרוּ לְגַבֵּי שְׁכִינְתָּא דְּאִתְּמַר בָּהּ, "אֲנִי יְשֵׁנָה" בְּגָלוּתָא לָמָּה אַתֶּם יְשֵׁנִים? הִתְעוֹרְרוּ לַשְּׁכִינָה שֶׁנֶּאֱמַר בָּהּ אֲנִי יְשֵׁנָה בַּגָּלוּת,  בְּאִלֵּין דְּעַבְרִין עַל שְסָ"ה פִּקּוּדִין כְּחֻשְׁבַּן יְשֵׁנָ"ה בְּאֵלּוּ שֶׁעוֹבְרִים עַל שְׁלֹשׁ מֵאוֹת שִׁשִּׁים וְחָמֵשׁ מִצְווֹת כְּחֶשְׁבּוֹן יְשֵׁנָ"ה.  דְּהָא חֵיוָן בִּישִׁין וְדֻבִּין קָא אַתְיָן לְמֵיכַל עָאנָא דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא דְּאִתְּמַר בְּהוֹן "וְאַתֵּן צֹאנִי צֹאן מַרְעִיתִי" (יחזקאל לד, לא). דִּכְעָן מָטָא זִמְנָא דְּאִתְּמַר בְּהוֹן "וַיֹּאכְלוּ אֶת יִשְׂרָאֵל בְּכָל פֶּה" (ישעיהו ט, יא) שֶׁהֲרֵי חַיּוֹת רָעוֹת וְדֻבִּים בָּאִים לֶאֱכֹל אֶת צֹאנוֹ שֶׁל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, שֶׁנֶּאֱמַר בָּהֶם וְאַתֵּן צֹאנִי צֹאן מַרְעִיתִי, שֶׁכָּעֵת הִגִּיעַ זְמַן שֶׁנֶּאֱמַר בָּהֶם  וַיֹּאכְלוּ אֶת יִשְׂרָאֵל בְּכָל פֶּה. דְּהָא בְּכָל דָּרָא וְדָרָא אַתּוּן סַבְלִין כַּמָּה דַּחֲקִין בְּגִינַיְהוּ בְּאֹרַח נִסְתָּר שֶׁהֲרֵי בְּכָל דּוֹר וָדוֹר אַתֶּם סוֹבְלִים כַּמָּה דְחָקִים בִּשְׁבִילָם בְּדֶרֶךְ נִסְתָּר.
 
וּבְחֵילָא דְּשֵׁם יְהֹוָ"ה וּבְכָל הַוְיָן דִּילֵהּ, וּבְכָל כִּנּוּיִין קַדִּישִׁין וְדַּכְיָין דִּילֵהּ, וּבַכֹּחַ שֶׁל הַשֵּׁם יהו"ה וּבְכָל הַהֲוָיוֹת שֶׁלּוֹ, וּבְכָל הַכִּנּוּיִים הַקְּדוֹשִׁים וְהַטְּהוֹרִים שֶׁלּוֹ,  יִתְעֲרוּן עִמְּכוֹן שִׁיתִּין רִבּוֹא מָארֵי מַתְנִיתִין וְשִׁיתִּין רִבּוֹא דְּמַלְאָכִין עִלָּאִין וְתַתָּאִין. וְשִׁיתִּין רִבּוֹא נְבִיאִים, יִתְעוֹרְרוּ עִמָּכֶם שִׁשִּׁים רִבּוֹא בַּעֲלֵי הַמִּשְׁנָה, שִׁשִּׁים רִבּוֹא מַלְאָכִים עֶלְיוֹנִים וְתַחְתּוֹנִים, וְשִׁשִּׁים רִבּוֹא נְבִיאִים,  לְמֶהֱוֵי כֻּלְּהוֹן אוֹלְפִין זָכוּ עַל יִשְׂרָאֵל, לְשֵׁיזָבָא לוֹן מֵאִלֵּין חֵיוָן בִּישִׁין, שֶׁכֻּלָּם יִהְיוּ מְלַמְּדִים זְכוּת עַל יִשְׂרָאֵל לְהַצִּילָם מִן הַחַיּוֹת הָרָעוֹת הַלָּלוּ,  לְמֶהֱוֵי מָחִיל לְהוֹן כָּל חוֹבֵיהוֹן, וּלְמִפְרָק לוֹן וּלְקַיֵּם בְּהוֹן "מְדַלֵּג עַל הֶהָרִים" (שיר השירים ב, ח) דְּאִנּוּן קִצִּים שֶׁיִּמְחַל לָהֶם אֶת כָּל חֲטָאֵיהֶם, וְלִגְאֹל אוֹתָם וּלְקַיֵּם בָּהֶם מְדַלֵּג עַל הֶהָרִים, שֶׁהֵם הַקִּצִּים. "וְאַל תִּתְּנוּ דֳמִי לוֹ עַד" (ישעיהו סב, ז) יַעְרֶה לְגַבַּיְהוּ קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בְּרַחֲמֵי אַל תִּתְּנוּ דֳמִי לוֹ עַד שֶׁיִּתְעוֹרֵר אֲלֵיהֶם הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בְּרַחֲמִים.
 
קוּם אֵלִיָּהוּ דְּאַנְתְּ דָּלִיג עָלְמָא בְּאַרְבַּע טָסִין לְאִשְׁתַּכְּחָא בְּכָל חַד וְחַד מִיִּשְׂרָאֵל דִּמְקַיְּמִין אוֹת בְּרִית מִילָה קוּם אֵלִיָּהוּ, שֶׁאַתָּה מְדַלֵּג אֶת הָעוֹלָם בְּאַרְבַּע טִיסוֹת לְהִמָּצֵא עִם כָּל אֶחָד וְאֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל שֶׁמְּקַיְּמִים אוֹת בְּרִית מִילָה.  בְּחֵילָא דִּשְׁמָא דיהו"ה וְכָל הַוְיָן וְכִנּוּיִין דִּילֵהּ, לָא תִּתְעַכֵּב לְנַטְלָא רְשׁוּ מִקּוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא לְנַחְתָּא לְנַטְרָא עָאנָא בְּכֹחַ הַשֵּׁם יהו"ה וְכָל הַהֲוָיוֹת וְהַכִּנּוּיִים שֶׁלּוֹ, אַל תִּתְעַכֵּב לִטֹּל רְשׁוּת מֵהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לָרֶדֶת וְלִשְׁמֹר אֶת הַצֹּאן. וְתִתְעַטַּר בְּכָל שְׁמָהָן דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא לְאַגָּנָא בְּהוֹן עָלַיְהוּ, וְתִתְעַטֵּר בְּכָל הַשֵּׁמוֹת שֶׁל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְהָגֵן בָּהֶם עֲלֵיהֶם,  וּלְנַחְתָּא בְּהַאי חִבּוּרָא לְגַלָּאָה בֵּיהּ רָזִין טְמִירִין קַמֵּי שְׁכִינְתָּא, לְאַנְהָרָא לָהּ בְּרָזָא דְּאוֹרַיְתָא, דְּאִיהוּ כְּחֻשְׁבָּן ר"ז, וְלָרֶדֶת בַּחִבּוּר הַזֶּה לְגַלּוֹת בּוֹ סוֹדוֹת נִסְתָּרִים לִפְנֵי הַשְּׁכִינָה, לְהָאִיר לָהּ בְּסוֹד הַתּוֹרָה, שֶׁהוּא כְּחֶשְׁבּוֹן רָ"ז,  דְּבֵהּ "וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ" (דניאל יב, ג), כְּזֹהַר דְּבֵהּ כ'ו ר'ז כ'ה אַתְוָן דְּיִחוּדָא. וּבֵהּ ז'ו דְּאִיהוּ אֶחָד שֶׁבּוֹ וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹּהַר הָרָקִיעַ, כַּזֹּהַר שֶׁבּוֹ כ"ו ר"ז כ"ה אוֹתִיּוֹת הַיִּחוּד, וּבוֹ ז"ו שֶׁהוּא אֶחָד.
 
וִיקוּמוּן עִמָּךְ בּוּצִינָא קַדִּישָׁא וְשִׁית חַבְרוֹי דְּאִתְכְּנָשׁוּ בְּקַדְמִיתָא בְּהַאי זֹהַר, לְחַדְּשָׁא בֵּיהּ מִלִּין כְּדֵבְּקַדְמִיתָא וְיָקוּמוּ עִמְּךְ הַמְּנוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה וְשֵׁשֶׁת חֲבֵרָיו שֶׁנִּשְׁכְּחוּ בָּרִאשׁוֹנָה בַּזֹּהַר הַזֶּה, לְחַדֵּשׁ בּוֹ דְּבָרִים כְּבָרִאשׁוֹנָה, דְּעָלַיְהוּ שְׁכִינְתָּא נַהֲרָא מִשִׁבְעָה רְקִיעִין, וּבְהוֹן נַהֲרָא מִשִׁבְעָה אַרְעִין דְּאָמַר עָלַיְהוּ דָּוִד "אֶתְהַלֵּךְ לִפְנֵי יְהֹוָה בְּאַרְצוֹת הַחַיִּים" (תהלים קטז, ט) שֶׁעֲלֵיהֶם הַשְּׁכִינָה מְאִירָה מִשִּׁבְעָה רְקִיעִים, וּבָהֶם מְאִירָה מִשֶּׁבַע אֲרָצוֹת שֶׁאָמַר עֲלֵיהֶם דָּוִד אֶתְהַלֵּךְ לִפְנֵי ה' בְּאַרְצוֹת הַחַיִּים.
 
קוּם רִבִּי שִׁמְעוֹן אַפְתַּח מִלִּין קַמֵּי שְׁכִינְתָּא. פָּתַח וְאָמַר "וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ וּמַצְדִּיקֵי הָרַבִּים כַּכּוֹכָבִים לְעוֹלָם וָעֶד" (דניאל יב, ג). "וְהַמַּשְׂכִּלִים" אִלֵּין רִבִּי שִׁמְעוֹן וְכוּ', פתח ואמר, והמשכלים יזהרו כזהר הרקיע ומצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד. והמשכלים, אלו רבי שמעון וכו',

תיקוני זוהר תניינא רמח"ל - דא בסיומא

וְעוֹד הַמַּשְׂכִּילִים אִלֵּין תְּרֵין מְשִׂיחִין כְּמָה דְּאִתְּמַר. וְהַמַּשְׂכִּילִים, אִלֵּין כֻּלְהוֹ רָאשֵׁי סַנְהֶדְרָאִין, דְּכֻלְּהוּ קָיְימִין הָכִי בְּרָזָא דְּמַשְׂכִּילִים לְאַפָּקָא נַהִירוּ לְיִשְׂרָאֵל, וְאִלֵּין בְּנֵי מְתִיבְתָא דִּתְרֵין מְשִׂיחִין, וְאִלֵּין וְאִלֵּין יְקוּמוּן בְּתוּקְפַּיְיהוּ לְאַפָּקָא נַהִירוּ לְיִשְׂרָאֵל. וְכַמָּה מִנְּהוֹן יִתְפָּרְשׁוּן כָּל חַד לְסִטְרֵיהּ. וְרָזָא דָּא "שָׂרֵי אֲלָפִים שָׂרֵי מֵאוֹת שָׂרֵי חֲמִשִּׁים" (שמות יח, כא) וְכוּ' דְּכֻלְּהוּ קָיְימִין לְאַנְהָרָא מִינַּיְיהוּ מַאן דְּאִתְחֲזֵי לְהוּ.
וּמַצְדִּיקֵי הָרַבִּים כַּכּוֹכָבִים, אִלֵּין דְּקָיְימוּ לְאַגָּנָא עַל דָּרָא בְּעוֹבְדִין דִּלְהוֹן. וְאִינּוּן קַדְמָאִין יְקוּמוּן לְגַלָּאָה נַהִירוּ. אִלֵּין, לְיַשְּׁבָא נַהִירוּ בְּאַתְרֵיהּ לְכָל יִשְׂרָאֵל. וְאִלֵּין וְאִלֵּין צְרִיכִין כָּל חַד לְפוּם דַּרְגֵּיהּ, "וּמַצְדִּיקֵי הָרַבִּים כַּכּוֹכָבִים לְעוֹלָם וָעֶד" (דניאל יב, ג). וְכָל הַאי נַהִירוּ בְּמַאי יִפּוֹק? אֶלָּא בְּזֹהַר דָּא וַדַּאי, כְּלָלָא דְּכָל נְהוֹרִין דְּכֻלְּהוּ דַּרְגִּין בּוּצִינִין עִלָּאִין.

וּבְזִמְנָא דְּאִתְעֲבִידוּ שִׁבְעִין תִּיקּוּנִין עַל יָדָא דְּרַשְׁבִּ"י בּוֹצִינָא קַדִּישָׁא, שָׁרָא תִּיקּוּנָא לְאִתְתַּקְּנָא מֵעֵילָּא לְתַתָּא, מִשֵּׁירוּתָא דְּכֹלָּא עַד שְׁכִינְתָּא קַדִּישְׁתָּא, וְדָא בְּרֵאשִׁית. וְהַשְׁתָּא אִשְׁתְּלִים תִּיקּוּנָא דְּאִתְהַדַּר מִתַּתָּא לְעֵילָא בְּרָזָא דָּא, דְּכֹלָּא הָכִי אִצְטְרִיךְ. וּתְלָת אֲבָהָן אִינוּן שָׁרָשִׁין דְּיִשְׂרָאֵל מֵעֵילָּא לְתַתָּא. מֹשֶׁה וּתְרֵין מְשִׂיחִין לְקַשְּׁרָא מִילִין מִתַּתָּא לְעֵילָא. הָא שְׁלִימוּ דְּתִיקּוּנָא אָדָם, אָדָם דָּוִד מָּשִׁיחַ. דְּאָדָם אִיהוּ כְּלָלָא דְּכֹלָּא. וְאִתְתְּקַן לְבָתַר בִּתְלָת אֲבָהָן וְאִינּוּן יוי וְדָא א' דְּאָדָם. וּבְדָוִד אִשְׁתְּלִים רְתִיכָא וְדָא ד'. וְכֹלָּא מֵעֵילָּא לְתַתָּא, לְבָתַר כֹּלָּא אִשְׁתְּלִים בְּמָשִׁיחַ וְדָא מ'. כְּלָלָא דְּד' מִתַּתָּא לְעֵילָא. וּמ' דָּא רָזָא דְּמָשִׁיחַ. וּמ' דָּא מֹשֶׁה. אִתְפַּשְׁטַת כְּגַוְנָא דָּא מ"ם וְדָא מָּשִׁיחַ מָּשִׁיחַ:

ראשי הסנהדראות יקבלו את אורם מהמשיחין וכל הצדיקים וימשיכו אותם בכל צד לכלל ישראל.

וְעוֹד הַמַּשְׂכִּילִים אִלֵּין תְּרֵין מְשִׁיחִין כְּמָה דְּאִתְּמָר. ועוד המשכילים אלו השני משיחין כמו שנאמר. וְהַמַּשְׂכִּילִים, אִלֵּין כֻּלְהוֹ רָאשֵׁי סַנְהֶדְרָאִין, והמשכילים אלו כולם ראשי סנהדראות(דף ז' עמוד א') דְּכֻלְּהוּ קָיְימִין הָכִי בְּרָזָא דְּמַשְׂכִּילִים לְאַפָּקָא נַהִירוּ לְיִשְׂרָאֵל, שכולם עומדים כך בסוד המשכילים להוציא הארות לישראל, וְאִלֵּין בְּנֵי מְתִיבְתָא דִּתְרֵין מְשִׁיחִין, וְאִלֵּין וְאִלֵּין יְקוּמוּן בְּתוּקְפַּיְיהוּ לְאַפָּקָא נַהִירוּ לְיִשְׂרָאֵל. והם בני המתיבתא של שני המשיחין, ואלו ואלו יקומו בתוקפם להוציא הארות לישראל, וְכַמָּה מִנְּהוֹן יִתְפָּרְשׁוּן כָּל חַד לְסִטְרֵיהּ, וכמה מהם יתחלקו כל אחד לצד שלו, וזה סוד וְרָזָא דָּא "שָׂרֵי אֲלָפִים שָׂרֵי מֵאוֹת שָׂרֵי חֲמִשִּׁים" (שמות יח, כא) וְכוּ' דְּכֻלְּהוּ קָיְימִין לְאַנְהָרָא מִינַּיְיהוּ מַאן דְּאִתְחֲזֵי לְהוּ. שכולם עומדים  להאיר מהם – כמה שראוי להם.

"וּמַצְדִּיקֵי הָרַבִּים כַּכּוֹכָבִים", אִלֵּין דְּקָיְימוּ לְאַגָּנָא עַל דָּרָא בְּעוֹבְדִין דִּלְהוֹן. הם אלו שעמדו להגן על הדור במעשיהם, וְאִינּוּן קַדְמָאִין יְקוּמוּן לְגַלָּאָה נַהִירוּ. והם שיקומו בראשונה לגלות האור. אִלֵּין, לְיַשְּׁבָא נַהִירוּ בְּאַתְרֵיהּ לְכָל יִשְׂרָאֵל. ואלו שפנו כל אחד לצד שלו, יביאו כל אור למקומו לכל ישראל. וְאִלֵּין וְאִלֵּין צְרִיכִין כָּל חַד לְפוּם דַּרְגֵּיהּ, ואלו ואלו נצרכים לכלל ישראל, כל אחד כפי מדריגתו. "וּמַצְדִּיקֵי הָרַבִּים כַּכּוֹכָבִים לְעוֹלָם וָעֶד" (דניאל יב, ג). וְכָל הַאי נַהִירוּ בְּמַאי יִפּוֹק? וכל האור הזה במה יצא? אֶלָּא בְּזֹהַר דָּא וַדַּאי, אלא בזוהר הזה ודאי, כְּלָלָא דְּכָל נְהוֹרִין דְּכֻלְּהוּ דַּרְגִּין בּוּצִינִין עִלָּאִין. שהוא כללות כל ההארות, שכולם מדריגות ההארות העליונות.

שבעים תיקונים של רשב"י הם אור ישר, שבעים תיקונים של הרמח"ל הם אור חוזר ומשלימים את תיקון השכינה.

וּבְזִמְנָא דְּאִתְעֲבִידוּ שִׁבְעִין תִּיקּוּנִין עַל יָדָא דְּרַשְׁבִּ"י בּוֹצִינָא קַדִּישָׁא, ובזמן שנעשו שבעים התיקונים על ידי רשב"י המאור הקדוש, שָׁרָא תִּיקּוּנָא לְאִתְתַּקְּנָא מֵעֵילָּא לְתַתָּא, מִשֵּׁירוּתָא דְּכֹלָּא עַד שְׁכִינְתָּא קַדִּישְׁתָּא, וְדָא בְּרֵאשִׁית. התחיל התיקון להתקן מלמעלה למטה, מראש הכל ועד השכינה הקדושה, וזה בראשית. וְהַשְׁתָּא אִשְׁתְּלִים תִּיקּוּנָא דְּאִתְהַדַּר מִתַּתָּא לְעֵילָא בְּרָזָא דָּא, דְּכֹלָּא הָכִי אִצְטְרִיךְ. ועכשיו נשלם התיקון שחזר מלמטה למעלה, בסוד זה  שכל הארה שלמת רק בחזרתה, והכל כך צריך שיהיה.

 סוד שם אדם – כלל תיקון העולם, אבות, דוד, משה ב' משיחין, י"ב שבטים.

וּתְלָת אֲבָהָן אִינוּן שָׁרָשִׁין דְּיִשְׂרָאֵל מֵעֵילָּא לְתַתָּא. שלשת האבות הם השורשים של ישראל מלמעלה למטה. מֹשֶׁה וּתְרֵין מְשִׁיחִין לְקַשְּׁרָא מִילִין מִתַּתָּא לְעֵילָא. ומשה ושני המשיחין עומדים לקשר הדברים מלמטה למעלה. הָא שְׁלִימוּ דְּתִיקּוּנָא אָדָם, וזה שלמות תיקונו של אדם הראשון ונרמז שמו אָ'דָם דָּ'וִד מָּ'שִׁיחַ באופן הבא. דְּאָדָם אִיהוּ כְּלָלָא דְּכֹלָּא. אדם הוא כללות הכל, וְאִתְתְּקַן לְבָתַר בִּתְלָת אֲבָהָן וְאִינּוּן י'ו'י' וְדָא א' דְּאָדָם ואחר כך נתקן בשלושת האבות שהם כנגד אותיות י' ו' י' שהם חלקי האות א', והיא האות א' שבמילה אדם. וּבְדָוִד אִשְׁתְּלִים רְתִיכָא וְדָא ד'. ודוד הוא שלמות המרכבה והוא ד' של אד'ם, וְכֹלָּא מֵעֵילָּא לְתַתָּא, והכל מלמעלה למטה. (דף ז' עמוד ב') לְבָתַר כֹּלָּא אִשְׁתְּלִים בְּמָשִׁיחַ וְדָא מ'. כְּלָלָא דְּד' מִתַּתָּא לְעֵילָא. לבסוף הכל יושלם במשיח והוא רמוז במ' של אדם, כללות כל הארבעה: ג' אבות ודוד, מלמטה למעלה.

משה וב' משיחין ממשיכים את הארת הבינה המאבדת את הסטרא אחרא.

וּמ' דָּא רָזָא הוא סוד דְּמָשִׁיחַ. וּמ' דָּא מֹשֶׁה. אִתְפַּשְׁטַת כְּגַוְנָא דָּא מ"ם וְדָא מָּשִׁיחַ מָּשִׁיחַ, והמ' של משיח מתפשטת במילויה מ"ם והוא סוד ב' משיחין – משיח בן דוד ומשיח בן יוסף.

תפילה רס"ה - רס"ג מתוך "תקט"ו תפילות"

תפילה רס"ב: בהגלות יחודו ית' בעולם, נשגב ה' לבדו ביחודו, רצונו ושליטתו.

אֵל אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד. שִׁמְךָ אַתָּה מַזְכִּיר עַל כָּל הָרִים – וּמִתְפוֹצְצִים, עַל כָּל אִילָנוֹת – וְנֶעֱקָרִים, לְהַרְאוֹת שֶׁאַתָּה לְבַדְּךָ יָחִיד וְשׁוֹלֵט בְּעוֹלָמְךָ וְאֵין שׁוּם מֶמְשָׁלָה עוֹמֶדֶת לְפָנֶיךָ, הֲרֵי בְּיִחוּדְךָ אֲנַחְנוּ קוֹרְאִים אֵל אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד. נִשְׂמַח בַּאֲמִתְּךָ שֶׁתִּהְיֶה נִשְׂגָּב לְבַדְּךָ עַל כָּל מוֹשְׁלִים גְּדוֹלִים וְכֵן נֶאֱמַר, "וְנִשְׂגָּב יְהוָֹה לְבַדּוֹ בַּיּוֹם הַהוּא", שַׂמְּחֵנוּ בִּישׁוּעָתְךָ אֵל מֶלֶךְ נֶאֱמָן לָעַד. לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהוָֹה.

 


 

תפילה רס"ג: בכח יראת הרוממות של ישראל מתגלה יחודו, ומפריד ומרחיק את המוץ ותבן מישראל.

אֵל אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד. הֲרֵי יִרְאָתְךָ אָנוּ מְבַקְּשִׁים יִרְאַת הָרוֹמְמוּת מִלְּפָנֶיךָ, אֶחָד שֶׁאֵין לוֹ שֵׁנִי, עִלַּת עַל כָּל הָעִלּוֹת, שֶׁאַתָּה מְרוֹמָם מִכָּל דִּבְרֵי בְּרוּאֶיךָ וְנֶאֶמַר בְּךָ, "שִׁחֵת לוֹ? – לֹא, בָּנָיו מוּמָם", וּכְמוֹ שֶׁאָנוּ יְרֵאִים מֵרוֹמְמוּתְךָ כֵּן תִּתְעוֹרֵר עָלֵינוּ בַּאֲמִתַּת יִחוּדְךָ לְהַרְחִיק מִמֶּנּוּ לִילִית שִׁפְחָה רָעָה שֶׁהִיא חַטָּאת שֶׁנֶאֱמַר בָּהּ, "לַפֶּתַח חַטָּאת רֹבֵץ", וְהוּא מוֹץ וְתֶבֶן קְלִפָּה שֶׁל חִטָּה. אֲבָל בְּמָקוֹם שֶׁיִּחוּדְךָ מִתְעוֹרֵר, הֲרֵי מוֹץ זֶה נִפְרָד מִיָּד עַד שֶׁלֹּא נִשְׁאָר אֶלָּא חִטָּה נְקִיָּה וְכֵן נֶאֱמַר, "בַּעֲבוּר תִּהְיֶה יִרְאָתוֹ עַל פְּנֵיכֶם לְבִלְתִּי תֶּחֱטָאוּ".

רִבּוֹן כָּל הָעוֹלָמִים. אַתָּה יוֹדֵעַ יִצְרֵנוּ וּמַחְשְׁבוֹת לְבָבֵנוּ שֶׁהֵם הֶבֶל, לְיִחוּדְךָ אָנוּ מְקַוִּים שֶׁתִּתֵּן לָנוּ יִרְאָתְךָ נְטוּעָה בְּלִבֵּנוּ וְלֹא נָסוֹג מִמֶּךָּ, תְּחַיֵּנוּ וּבְשִׁמְךָ נִקְרָא. לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהוָֹה.