Skip to content

תיקון היחוד היומי

תיקוני זוהר קדמאה רשב"י - דא בשירותא

"וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ" (דניאל יב, ג). דָּא רָקִיעַ דְּחֵיוָן דְּקַיְּמִין אִתְפְּשַׁט בּוּצִיצָא וּמָדִיד לְאָרְכָּא תְּלַת קִשְׁרִין לִימִינָא וּתְלַת קִשְׁרִין לִשְׂמָאלָא. אִלֵּין תְּלָת קִשְׁרִין חַד קְיָמָא. וְאִלֵּין תְּלָת חַד קְיָמָא. וְאִלֵּין תְּלָת נִקּוּדִין דְּקַיְּמִין דָּא עַל דָּא בֵּין לְסִטְרָא דָּא בֵּין לְסִטְרָא דָּא. מְדִידוּ דְּבוּצִיצָא שִׁיעוּר לְנַגְּנָא תְּרֵין טַעֲמִין, דְּקַיְּמִין בְּחֵיזוּ דְּקַיְמִין נִגּוּנָא דְּמִשְׁחָתָא דְּמָדִיד בִּתְרֵין יַרְכִין דְּקַיְּמִין.
יַעֲקֹב דְּאִיהוּ גּוּפָא, אִסְתְּמִיךְ עַל קִיּוּמִין בִּמְדִידוּ דְּבוּצִיצָא. כַּד עָאל לַאֲבוּהָ רָזָא דְּ"וַיָּבֵא לוֹ יַיִן וַיֵּשְׁתְּ" (בראשית כז, כה). וְגוּפָא אִתְקְיַם בְּקִיּוּמֵהּ. וְעַל דָּא "וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ" (דניאל יב, ג) וְגוֹ'. "וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ" דְּמִתְפַּשְּׁטִין וְנָהֲרִין לְתַתָּא, כַּד שַׁרְבִיטָא אִתְקְיַם בְּרָזָא דְּפִזָּר, וְיָהִיב וְעָאל בְּמִשְׁחָתָא וּמָדִיד וְאִתְתְּקָנוּ אִלֵּין תְּרֵין קַיְּמִין בְּמִשְׁחָתָא לְתַתָּא, וְאִתְתְּקַן בּוּצִינָא וּמָדִיד דָּא עִם דָּא.
כְּדֵין "וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ" דְּהָא לְתַתָּא אִתְתְּקָנַת בְּתִקּוּנָא דְּנוּקְבָא לְקַבְּלָא דְּכוּרָא, וְיַרְכִין אִתְתְּקָנוּ בְּלָא פְּשִׁיטוּ. וְהָכָא לָאו נִגּוּנָא בְּגוֹ מִשְׁחָתָא דָּא, וְאִקְּרֵי אֶתְנַחְתָּא לָקֳבֵל תְּרֵי טַעֲמֵי, רָזָא דְּנוּקְבָא דִּפְתִיחָא לָקֳבֵל דְּכוּרָא וְהָכָא לָאו נִגּוּנָא דְּכֹלָּא בְּנַיְיחָא.
מִשְׁחָתָא דָּא טְמִירָא, כְּדֵין "וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ". דָּא רָקִיעַ דִּימִינָא דְּזָהִיר וְנָהִיר וְאַתְקִיף בְּתֻקְפֵּהּ. שָׁארֵי בּוּצִיצָא וְאִתְפְּשַׁט לְאַנְהָרָא, וְנִגּוּנָא דְּקָא אָזְלָא מִסְּטָר יְמִינָא תְרַצְתָא הַאי נִגּוּנָא דַּחֲבִיבוּ לְמֵיזָל בְּנִגּוּנָא דָּא מְחַבְּקָא. וְתִלְשָׁתָא קָא סָטִיר לְקַשְּׁרָא קִשְׁרָא, הַאי אָחִיד וְהַאי כָּפִיף, וְאִתְיָעִיף לְקַבְּלָא דְּסַנְטוּרָא בְּקַנְטוּפָא וְאִתְפְּשָׁטוּ תְּרֵין דְּרוֹעִין כַּחֲדָא, בְּרָזָא דְּאָזְלָא וְגֵרִישׁ דְקָטוּר שְׂמָאלָא.

במידה ויש שמות שמופיעים בצבע אדום, או שמות שמכילים גרשיים כדוגמת יאהדונה"י -> אין להוציא אותם בפה – אלא רק לקרא בעינים

"וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ" (דניאל יב, ג). דָּא רָקִיעַ דְּחֵיוָן דְּקַיְּמִין וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹּהַר הָרָקִיעַ, זֶה הָרָקִיעַ שֶׁל חַיּוֹת שֶׁעוֹמְדוֹת. אִתְפְּשַׁט בּוּצִיצָא וּמָדִיד לְאָרְכָּא תְּלַת קִשְׁרִין לִימִינָא וּתְלַת קִשְׁרִין לִשְׂמָאלָא מִתְפַּשֵּׁט קַו הַמִּדָּה, מוֹדֵד לָאֹרֶךְ שְׁלֹשָׁה קְשָׁרִים לְיָמִין וּשְׁלֹשָׁה קְשָׁרִים לִשְׂמֹאל. אִלֵּין תְּלָת קִשְׁרִין חַד קְיָמָא, וְאִלֵּין תְּלָת חַד קְיָמָא אֵלּוּ שְׁלֹשָׁה קְשָׁרִים עַמּוּד אֶחָד, וְאֵלּוּ הַשְּׁלֹשָׁה עַמּוּד אֶחָד.  וְאִלֵּין תְּלָת נִקּוּדִין דְּקַיְּמִין דָּא עַל דָּא בֵּין לְסִטְרָא דָּא בֵּין לְסִטְרָא דָּא וְאֵלּוּ שָׁלֹשׁ נְקֻדּוֹת שֶׁעוֹמְדוֹת זֶה עַל זֶה, בֵּין לְצַד זֶה בֵּין לְצַד זֶה.  מְדִידוּ דְּבוּצִיצָא שִׁיעוּר לְנַגְּנָא תְּרֵין טַעֲמִין, דְּקַיְּמִין בְּחֵיזוּ דְּקַיְמִין נִגּוּנָא דְּמִשְׁחָתָא דְּמָדִיד בִּתְרֵין יַרְכִין דְּקַיְּמִין מְדִידַת קַו הַמִּדָּה הַשִּׁעוּר לְנַגֵּן שְׁנֵי טְעָמִים שֶׁעוֹמְדִים בַּמַּרְאֶה שֶׁמְּקַיְּמִים נִגּוּן שֶׁל הַמְּדִידָה שֶׁמּוֹדֵד אַחַר הַיְרֵכַיִם שֶׁעוֹמְדוֹת.
יַעֲקֹב דְּאִיהוּ גּוּפָא, אִסְתְּמִיךְ עַל קִיּוּמִין בִּמְדִידוּ דְּבוּצִיצָא יַעָקֹב שֶׁהוּא הַגּוּף, נִסְמָךְ עַל הָעַמּוּדִים בִּמְדִידַת קַו הַמְּדִידָה,  כַּד עָאל לַאֲבוּהָ רָזָא דְּ"וַיָּבֵא לוֹ יַיִן וַיֵּשְׁתְּ" (בראשית כז, כה) כְּשֶׁנִּכְנַס לְאָבִיו הַסּוֹד שֶׁל וַיָּבֵא לוֹ יַיִן וַיֵּשְׁתְּ. וְגוּפָא אִתְקְיַם בְּקִיּוּמֵהּ, וְעַל דָּא "וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ" (דניאל יב, ג) וְגוֹ' וְהַגּוּף הִתְקַיֵּם בְּקִיּוּמוֹ, וְעַל זֶה וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹּהַר הָרָקִיעַ וְגוֹ'.  
 
"וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ" דְּמִתְפַּשְּׁטִין וְנָהֲרִין לְתַתָּא, וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ, שֶׁמִּתְפַּשְּׁטִים וּמְאִירִים לְמַטָּה,  כַּד שַׁרְבִיטָא אִתְקְיַם בְּרָזָא דְּפִזָּר, וְיָהִיב וְעָאל בְּמִשְׁחָתָא וּמָדִיד כְּשֶׁהַשַּׁרְבִיט מִתְקַיֵּם בַּסּוֹד שֶׁל פִּזַּר, וְנוֹתֵן וְנִכְנָס בִּמְדִידָה וּמוֹדֵד,  וְאִתְתְּקָנוּ אִלֵּין תְּרֵין קַיְּמִין בְּמִשְׁחָתָא לְתַתָּא, וְאִתְתְּקַן בּוּצִינָא וּמָדִיד דָּא עִם דָּא וְנִתְתַּקְנִים אֵלּוּ שְׁנֵי הָעַמּוּדִים בִּמְדִידָה לְמַטָּה, וּמִתְתַּקֵּן הַמָּאוֹר וּמוֹדֵד זֶה עִם זֶה.  כְּדֵין "וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ" דְּהָא לְתַתָּא אִתְתְּקָנַת בְּתִקּוּנָא דְּנוּקְבָא לְקַבְּלָא דְּכוּרָא וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ, שֶׁהֲרֵי לְמַטָּה הִתְתַּקְּנָה בַּתִּקּוּן שֶׁל הַנְּקֵבָה לְקַבֵּל אֶת הַזָּכָר.  וְיַרְכִין אִתְתְּקָנוּ בְּלָא פְּשִׁיטוּ,  וְהַיְרֵכַיִם הִתְתַּקְּנוּ בְּלִי הִתְפַּשְּׁטוּת.  וְהָכָא לָאו נִגּוּנָא בְּגוֹ מִשְׁחָתָא דָּא, וְאִקְּרֵי אֶתְנַחְתָּא לָקֳבֵל תְּרֵי טַעֲמֵי, וְכָאן אֵין נִגּוּן בְּתוֹךְ הַמְּדִידָה הַזּוֹ, וְנִקְרֵאת אֶתְנַחְתָּא כְּנֶגֶד שְׁנֵי טְעָמִים,  רָזָא דְּנוּקְבָא דִּפְתִיחָא לָקֳבֵל דְּכוּרָא וְהָכָא לָאו נִגּוּנָא דְּכֹלָּא בְּנַיְיחָא סוֹד הַנְּקֵבָה הַפְּתוּחָה כְּנֶגֶד הַזָּכָר, וְכָאן אֵין נִגּוּן שֶׁהַכֹּל בְּנַחַת.
 
מִשְׁחָתָא דָּא טְמִירָא, כְּדֵין "וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ" הַמְּדִידָה הַזּוֹ טְמִירָה, אָז וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ. דָּא רָקִיעַ דִּימִינָא דְּזָהִיר וְנָהִיר וְאַתְקִיף בְּתֻקְפֵּהּ זֶהוּ רָקִיעַ הַיָּמִין שֶׁזּוֹהֵר וּמֵאִיר וּמַחֲזִיק בְּחָזְקוֹ.  שָׁארֵי בּוּצִיצָא וְאִתְפְּשַׁט לְאַנְהָרָא, מַתְחִיל קַו הַמְּדִידָה וּמִתְפַּשֵּׁט לְהָאִיר,  וְנִגּוּנָא דְּקָא אָזְלָא מִסְּטָר יְמִינָא תְרַצְתָא הַאי נִגּוּנָא דַּחֲבִיבוּ לְמֵיזָל בְּנִגּוּנָא דָּא מְחַבְּקָא וְהַנִּגּוּן שֶׁהוֹלֵךְ מִצַּד הַיָּמִין מְרַצֶּה אֶת הַנִּגּוּן שֶׁל חֲבִיבוּת לָלֶכֶת בַּנִּגּוּן הַזֶּה בְּחִבּוּק.  וְתִלְשָׁתָא קָא סָטִיר לְקַשְּׁרָא קִשְׁרָא, הַאי אָחִיד וְהַאי כָּפִיף, וְאִתְיָעִיף לְקַבְּלָא דְּסַנְטוּרָא בְּקַנְטוּפָא, וְהַתַּלְשָׁא סוֹטֵר לִקְשֹׁר קֶשֶׁר, זֶה יָשָׁר וְזֶה כָּפוּף, וְנִכְפָּל נֶגֶד צִדּוֹ בְּנֹכַח, וְאִתְפְּשָׁטוּ תְּרֵין דְּרוֹעִין כַּחֲדָא, בְּרָזָא דְּאָזְלָא וְגֵרִישׁ דְקָטוּר שְׂמָאלָא, וְהִתְפַּשְּׁטוּ שְׁתֵּי זְרוֹעוֹת כְּאֶחָד, בְּסוֹד שֶׁל אַזְלָא וְגְרִישׁ שֶׁקּוֹשֵׁר הַשְּׂמֹאל.

תיקוני זוהר תניינא רמח"ל - דא בסיומא

"וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ" (דניאל יב, ג) וּמַצְדִּיקֵי הָרַבִּים כַּכּוֹכָבִים וְכוּ'. מַצְדִּיקֵי הָרַבִּים אִלֵּין חַכְמֵי לֵב דְּאִתְּמַר, דִּמְתַקְּנִין כָּל חַד תִּיקּוּנֵיהּ לְכֻלְּהוּ יִשְׂרָאֵל. אֲבָל הַמַּשְׂכִּילִים אִלֵּין מֹשֶׁה וּתְרֵין מְשִׂיחִין, דְּקַיּימִין לְאַשְׁגְּחָא עַל כֻּלְהוֹ אָחֲרָנִין, כְּגוֹן "וַיָּבִיאוּ אֶת הַמִּשְׁכָּן אֶל מֹשֶׁה" (שמות לט, לג) דְּהָא אִינוּן נָטְלִין תָּדִיר כָּל תִּיקּוּנָא דְּכֻלְּהוּ, לְאַשְׁלָמָא מִילִין כִּדְקָא יֵאוֹת:
וּמַשְׁכְּנָא תָּמָן שְׁמָא קַדִּישָׁא אדנ"י וְלֻגּוֹ הוי"ה, לְאִתְחַבְּרָא בְּחִיבּוּרָא חַד. לְבָתַר אִתְפְּרַשׁ שְׁמָא לְאִינּוּן טְקָסִין דְּקַיּימִין סַחֲרָנֵיהּ. כְּגַוְנָא דָּא אל"ף דל"ת נו"ן יו"ד אָת לְכָל שִׁבְטָא. תְּלָת שְׁבָטִין לְכָל טַקְסָא. וּבְכָל טַקְסָא קָאִים מִלְּגַו אָת חַד מִשְּׁמָא קַדִּישָׁא הוי"ה, כְּגַוְנָא דָּא יו"ד ה"א וא"ו ה"א. בְּגִין כָּךְ מַשְׁכְּנָא קָאִים בְּאֶמְצָעִיתָא, וְטַקְסִין מִתְפָּרְשָׁן סַחֲרָנֵיהּ, לְמֶהֱוֵי יִשְׂרָאֵל בְּתִיקּוּנָא שְׁלִים כִּדְקָא יֵאוֹת:

"וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ" (דניאל יב, ג) וּמַצְדִּיקֵי הָרַבִּים כַּכּוֹכָבִים וְכוּ'. מַצְדִּיקֵי הָרַבִּים אִלֵּין אלו חַכְמֵי לֵב דְּאִתְּמַר, דִּמְתַקְּנִין כָּל חַד תִּיקּוּנֵיהּ לְכֻלְּהוּ יִשְׂרָאֵל חכמי הלב הם אלו שמתקנים כל אחד בתיקוניהם לכלל ישראל אֲבָל הַמַּשְׂכִּילִים אִלֵּין מֹשֶׁה וּתְרֵין מְשִׂיחִין, דְּקַיּימִין לְאַשְׁגְּחָא עַל כֻּלְהוֹ אָחֲרָנִין, כְּגוֹן אבל המשכילים אלו משה ושני המשיחין, שעומדים להשגיח על כל האחרים, כגון, "וַיָּבִיאוּ אֶת הַמִּשְׁכָּן אֶל מֹשֶׁה" (שמות לט, לג) דְּהָא אִינוּן נָטְלִין תָּדִיר כָּל תִּיקּוּנָא דְּכֻלְּהוּ, לְאַשְׁלָמָא מִילִין כִּדְקָא יֵאוֹת שהרי הם בתמידות נוטלים כל התיקונים של כולם, להשלים הדברים כמו שראוי.
 
וּמַשְׁכְּנָא תָּמָן שְׁמָא קַדִּישָׁא אדנ"י וְלֻגּוֹ הוי"ה, ובמשכן, שם עומד בכללות שם אדנ"י הקדוש, ובפנמיותו עומד שם הוי"ה וּמַשְׁכְּנָא תָּמָן שְׁמָא קַדִּישָׁא אדנ"י וּלְגַו הוי"ה, לְאִתְחַבְּרָא בְּחִיבּוּרָא חַד.  ובמשכן, שם עומד בכללות שם אדנ"י הקדוש, ובפנמיותו עומד שם הוי"ה, לְבָתַר אִתְפְּרַשׁ שְׁמָא לְאִינּוּן טְקָסִין דְּקַיְּימִין סַחֲרָנֵיהּ. ואחר כך נחלק לאלו המחנות שעומדים סביבותיו כדוגמת:  כְּגַוְנָא דָּא אל"ף דל"ת נו"ן יו"ד אָת לְכָל שִׁבְטָא מילוי שם אדנ"י ובו י"ב אותיות – אות לכל שבט. תְּלָת שְׁבָטִין לְכָל טַקְסָא. שלושה שבטים לכל מחנה, וּבְכָל טַקְסָא קָאִים מִלְּגַו אָת חַד מִשְּׁמָא קַדִּישָׁא הוי"ה, ובכל מחנה עומדת בפנימיותו אות אחת מהשם הקדוש הוי"ה מ"ה כעין זה:  כְּגַוְנָא דָּא יו"ד ה"א וא"ו ה"א. בְּגִין כָּךְ מַשְׁכְּנָא קָאִים בְּאֶמְצָעִיתָא, וְטַקְסִין מִתְפָּרְשָׁן סַחֲרָנֵיהּ, לְמֶהֱוֵי יִשְׂרָאֵל בְּתִיקּוּנָא שְׁלִים כִּדְקָא יֵאוֹת: לפיכך המשכן נמצא במרכז, והמחנות סביביו, להיות ישראל בתיקון שלם כמו שראוי.

תפילות ער"ה - וע"ר מתוך "תקט"ו תפילות"

תפילה ער"ה: בכח הילול ושבח השכינה מאיר מ"ה, וכל העולמות מאירים באור קדושתו ית'.

אֵל אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד. הֲרֵי שְׁכִינָתְךָ שַׂמְתָּ בְּפִינוּ לְשַׁבֵּחַ בָּהּ לְפָנֶיךָ, דִּכְתִיב, "עַם זוּ יָצַרְתִּי לִי תְּהִלָּתִי יְסַפֵּרוּ" לְהָאִיר בָּהּ אוֹרוֹת שֶׁלְּךָ בְּשִׁמְךָ הַקָּדוֹשׁ שֶׁהוּא יו"ד ה"א וא"ו ה"א שֶׁבּוֹ בְּכָל מִדָּה וּמִדָּה שֶׁהוּא מוֹדֵד לְךָ הֱוֵי מוֹדֶה לוֹ בִּמְאֹד מְאֹד. וּמִיָּד שֶׁאָנוּ מַעֲלִים שֶׁבַח לְפָנֶיךָ הֲרֵי כָּל הָעוֹלָמוֹת מְאִירִים בְּאוֹר קְדֻשָּׁתֶךָ. גַּלֵּה לָנוּ יִחוּדְךָ בַּשְּׁכִינָה שֶׁהִיא מָקוֹם אֶחָד, מִיָּד רַבִּים חוֹזְרִים לְ-א' בְּחִבּוּר אֶחָד, וְיֹאמַר בְּךָ "אוֹדֶה יְהוָֹה מְאֹד בְּפִי", מְאֹד וַדַּאי – יו"ד ה"א וא"ו ה"א, בּוֹ "וּבְתוֹךְ רַבִּים אֲהַלְלֶנּוּ" לְחַבֵּר אוֹתָם הָרַבִּים כְּאֶחָד בְּהַלֵל שֶׁהִיא הַשְּׁכִינָה אדנ"י, "עַם זוּ יָצַרְתִּי לִי תְּהִלָּתִי יְסַפֵּרוּ".

רִבּוֹן כָּל הָעוֹלָמִים. לְיִחוּדְךָ אָנוּ מְקַוִּים בֶּאֱמֶת, גַּלֵּה לָנוּ אֲמִתַּת יִחוּדְךָ וּמִתּוֹחַלְתֵּנוּ לֹא נֵבוֹשׁ, יְהוָֹה אַל תְּאַחַר. לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהוָֹה.

 


 

תפילה וע"ר: המתדבקים ביחוד, זוכים להינצל בכח היחוד המתגלה בשכינה בסוד יחוד ב' שמות שעולים מלא"ך.

אֵל אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד. הֲרֵי אוֹר שְׁכִינָתְךָ שַׂמְתָּ לִהְיוֹת סוֹבֵב לַחֲסִידְךָ שֶׁנֶּאֱמַר בּוֹ, "חוֹנֶה מַלְאַךְ יְהוָֹה סָבִיב לִירֵאָיו וַיְחַלְּצֵם" שֶׁבְּשָׁעָה שֶׁאוֹר זֶה מַקִּיף סָבִיב – הֲרֵי הַס"א צְרִיכָה לְהִתְרַחֵק מִשָּׁם "וְהַזָּר הַקָּרֵב יוּמָת". מַאי מַלְאַךְ יְהוָֹה? אֶלָּא שֶׁשְּׁלֵמוּת הַיִּחוּד שֶׁלְּךָ שֶׁמִּתְגַּלֶּה בַּשְּׁכִינָה בְּתִקּוּן שָׁלֵם, וְזֶה מַלְאָך, גִימַטְרִיָא יהו"ה אדנ"י, – בּוֹ וַיְחַלְּצֵם וַדַּאי, לִהְיוֹת נִצּוֹלִים מִלִּילִית שִׁפְחָה רָעָה שֶׁהִיא מִנְעָל טָמֵא שֶׁבַּעֲבוּרוֹ נֶאֱמַר, "וּבְטֶרֶם יִתְנַגְּפוּ רַגְלֵיכֶם עַל הָרֵי נָשֶׁף". מִיָּד שֶׁיִּחוּד זֶה מִתְגַּלֶּה נֶאֱמַר בְּזֶה הַמִּנְעָל, "וְחָלְצָה נַעֲלוֹ מֵעַל רַגְלוֹ", וְזֶה "יְחַלֵץ עָנִי בְּעָנְיוֹ" – וַיְחַלְּצֵם וַדַּאי, לְהִנָּצֵל בְּתֹקֶף קְדֻשָּׁה בְּאוֹר אֱמֶת שֶׁלְּךָ – מֵעוֹר הַנָּחָשׁ שֶׁהוּא שֶׁקֶר שֶׁהוּא נָחָשׁ כָּרוּךְ עַל עֲקֵבוֹ. לְמִי תְּגַלֶּה זֶה? אֶלָּא לְאוֹתָם הַמִּתְדַּבְּקִים בְּיִחוּדְךָ, וַהֲרֵי אָנוּ מִתְדַּבְּקִים