Skip to content

תיקון היחוד היומי

תיקוני זוהר קדמאה רשב"י - דא בשירותא

כָּל סְפִירָן פּוֹעֲלִים בֵּיהּ בְּהַאי עָלְמָא שְׁפָלָה, וּבֵיהּ יִבּוּם וַחֲלִיצָה וְגֵט פִּטּוּרִין, וְכָל אַתְוָון בֵּיהּ אִינוּן תְּמוּרֹת, כְּגוֹן מצפ"ץ, וְאִיהוּ נְעִילַת חַגִּין וְזִמְנִין וְיוֹמִין טָבִין, נְעִילַת דֶּלֶת בִּפְנֵי לוֹוִין. בַּיּוֹם הַכִּפּוּרִים דְּאִיהִי עָלְמָא דְאָתֵי, לָא אִתְקְרֵי יהו"ה בְּאדנ"י דְּאִיהִי דִין, וְאִיהוּ נַעַל, נְעִילַת דֶּלֶת, וְאֵינוֹ נוֹעֵל הַדֶּלֶת, אֶלָּא אִיהִי פְּתִיחָא לְקַבֵּל שָׁבִים, וּבְגִין דָּא יוֹם הַכִּפּוּרִים אָסוּר בִּנְעִילַת הַסַּנְדָּל, דְּלֵית יִחוּדָא בֵּיהּ לְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתָּא, דִּלְזִמְנִין אִיהִי שְׁכִינְתָּא, וְאִסְתַּלַּק קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, וּלְזִמְנִין קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, וְאִסְתַּלַּק שְׁכִינְתָּא.

וּבְגִין דָּא 'עוֹנַת תַּלְמִידֵי חֲכָמִים בְּשַׁבָּת', דִּבְיוֹמִין דְּחוֹל דְּשַׁלִּיט מטטרו"ן אִתְּמַר "יִהְיֶה סָגוּר שֵׁשֶׁת יְמֵי הַמַּעֲשֶׂה" (יחזקאל מו, א), בֵּיהּ אִיהִי סְגִירָא תַרְעָא, "וּבְיוֹם הַשַּׁבָּת יִפָּתֵחַ" (יחזקאל מו, א), יִפָּתֵחַ תַּרְעָא, וְתַפִּיק מִינָהּ שְׁכִינְתָּא לְאִתְיַיחֲדָא עִם בַּעְלָהּ, וּבְהַהוּא זִמְנָא אִתְקְרִיאַת כּוֹס מָלֵא, הֲדָא הוּא דִכְתִיב "וּמָלֵא בִּרְכַּת יְהֹוָה יָם וְדָרוֹם יְרָשָׁה" (דברים לג, כג). דִּבְיוֹמִין דְּחוֹל אִתְקְרִיאַת יַבָּשָׁה בְּמטטרו"ן, הֲדָא הוּא דִכְתִיב "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יִקָּווּ הַמַּיִם מִתַּחַת הַשָּׁמַיִם אֶל מָקוֹם אֶחָד וְתֵרָאֶה הַיַּבָּשָׁה" (בראשית א, ט).

וּבְזִמְנָא דְאִתְמְלִיאַת אִתְּמַר עֲלָהּ "כּוֹס יְשׁוּעוֹת אֶשָּׂא וּבְשֵׁם יְהֹוָה אֶקְרָא" (תהלים קטז, יג), כּוֹ"ס אִיהִי אלהי"ם בְּחֻשְׁבַּן, דְּסָלִיק לְחֻשְׁבַּן כִּנּוּ"י, בְּמַאי אִתְמְלִיאַת בְּאָת י', וְאִתְעֲבִידַת "כּוֹסִי רְוָיָה" (תהלים כג, ה), וּבְגִין דָּא 'כּוֹס צָרִיךְ עֲשָׂרָה דְבָרִים' וְכוּ'.

קָם רַבִּי שִׁמְעוֹן וְאָמַר, "אִם תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא יִירָא לִבִּי, אִם תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ" (תהלים כז, ג), "בְּזֹאת" בְּוַדַּאי אֲנָא בָּעִינָא לְאִתְתַּקְּפָא, בְּהַאי קְרָא דְּדָוִד. קוּם דָּוִד הָא זֹאת דִּילָךְ לְגַבָּן. אַהֲרֹן כַּהֲנָא קוּם מִשִּׁנְּתָךְ הָא זֹאת דִּילָךְ לְגַבָּן, דְּאִתְּמַר בָּהּ "בְּזֹאת יָבֹא אַהֲרֹן אֶל הַקֹּדֶשׁ" (ויקרא טז, ג). קוּם רַעְיָא מְהֵימְנָא לְאַגָּנָא עַל זֹאת דִּילָךְ, דְּאִתְּמַר בָּהּ "וְזֹאת הַתּוֹרָה אֲשֶׁר שָׂם מֹשֶׁה" (דברים ד, מד), דְהָא כַּמָּה מָארֵי מַגִּיחֵי קְרָבָא קָא אַתְיָין לְאַגָּחָא עֲלָהּ. קוּמוּ נְבִיאֵי קְשׁוֹט דְּהָא זֹאת דִּילְכוֹן לְגַבָּן, דְּקָא הֲוִיתוּן מִתְנַבְּאִין, עֲלָהּ אִתְּמַר "אַל יִתְהַלֵּל חָכָם בְּחָכְמָתוֹ וְאַל יִתְהַלֵּל הַגִּבּוֹר בִּגְבוּרָתוֹ" (ירמיהו ט, כב) וְגוֹ' "כִּי אִם בְּזֹאת" (ירמיהו ט, כג), "זֹאת אָשִׁיב אֶל לִבִּי עַל כֵּן אוֹחִיל" (איכה ג, כא) לוֹ.

קוּמוּ אֲבָהָן מָארֵי דִבְרִית, דְּהָא זֹאת הַבְּרִית דִּלְכוֹן בֵּינָנָא, דְאִתְּמַר בָּהּ "וְאַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם" (ויקרא כו, מד) וְגוֹ', וּבְגִינָהּ אָמַר קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא "וְזָכַרְתִּי אֶת בְּרִיתִי יַעֲקוֹב" (ויקרא כו, מב). קוּם שְׁלֹמֹה מַלְכָּא דְאַנְתְּ שְׁלָם דִּילָהּ. קוּמוּ לְמֶהֱוִי עֵזֶר לְגַבָּהּ בְּהַאי קְרָבָא, נַעַר נַעַר דְּאַנְתְּ מָארֵי מַפְתְּחָן דְּאוֹצְרִין דְּמַלְכָּא, דְכָל מָאנֵי קְרָבָא דְמַלְכָּא בְּהוֹן, קוּם אַפְתַּח הֵיכָלָא, "אֲדֹנָי שְׂפָתַי תִּפְתָּח, וּפִי יַגִּיד" (תהלים נא, יז) שְׁבָחוֹי דְּמַלְכָּא עִלָּאָה, דְּהָא הֵיכָלָא דִילֵיהּ אִיהוּ, טוֹל רְשׁוּ וְאַפְתַּח הֵיכָלָא בְּגִין יְקָרָא דִשְׁכִינְתָּא.

במידה ויש שמות שמופיעים בצבע אדום ו/או ר"ת דוגמת יאהדונה"י -> אין להוציא אותם בפה – אלא רק לקרא בעינים

כָּל סְפִירָן פּוֹעֲלִים בֵּיהּ בְּהַאי עָלְמָא שְׁפָלָה, וּבֵיהּ יִבּוּם וַחֲלִיצָה וְגֵט פִּטּוּרִין, כָּל הַסְּפִירוֹת פּוֹעֲלוֹת בָּעוֹלָם הַשָּׁפָל הַזֶּה, וּבוֹ יִבּוּם וַחֲלִיצָה וְגֵט פִּטּוּרִין, וְכָל אַתְוָון בֵּיהּ אִינוּן תְּמוּרֹת, כְּגוֹן מצפ"ץ, וְאִיהוּ נְעִילַת חַגִּין וְזִמְנִין וְיוֹמִין טָבִין, נְעִילַת דֶּלֶת בִּפְנֵי לוֹוִין וְכָל הָאוֹתִיּוֹת בּוֹ, הֵן תְּמוּרוֹת, כְּמוֹ מצפ"ץ, וְהוּא נְעִילַת חַגִּין וּזְמַנִּים וְיָמִים טוֹבִים, נְעִילַת דֶּלֶת בִּפְנֵי לוֹוִים, בַּיּוֹם הַכִּפּוּרִים דְּאִיהִי עָלְמָא דְאָתֵי, לָא אִתְקְרֵי יהו"ה בְּאדנ"י דְּאִיהִי דִין, בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים שֶׁהוּא הָעוֹלָם הַבָּא, לֹא נִקְרָא יהו"ה בַּאדנ"י שֶׁהוּא דִין,  וְאִיהוּ נַעַל, נְעִילַת דֶּלֶת, וְאֵינוֹ נוֹעֵל הַדֶּלֶת, אֶלָּא אִיהִי פְּתִיחָא לְקַבֵּל שָׁבִים, וְהוּא נַעַל, נְעִילַת דֶּלֶת, וְאֵינוֹ נוֹעֵל הַדֶּלֶת, אֶלָּא הִיא פְתוּחָה לְקַבֵּל שָׁבִים,  וּבְגִין דָּא יוֹם הַכִּפּוּרִים אָסוּר בִּנְעִילַת הַסַּנְדָּל, דְּלֵית יִחוּדָא בֵּיהּ לְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתָּא, וּמִשּׁוּם זֶה יוֹם הַכִּפּוּרִים אָסוּר בִּנְעִילַת הַסַּנְדָּל, שֶׁאֵין בּוֹ יִחוּד לַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וְהַשְּׁכִינָה, דִּלְזִמְנִין אִיהִי שְׁכִינְתָּא, וְאִסְתַּלַּק קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, וּלְזִמְנִין קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, וְאִסְתַּלַּק שְׁכִינְתָּא שֶׁלִּפְעָמִים הִיא הַשְּׁכִינָה וּמִסְתַּלֵּק הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, וְלִפְעָמִים הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, וּמִסְתַּלֶּקֶת שְׁכִינָה.

וּבְגִין דָּא 'עוֹנַת תַּלְמִידֵי חֲכָמִים בְּשַׁבָּת', וּמִשּׁוּם זֶה עוֹנַת תַּלְמִידֵי חֲכָמִים בְּשַׁבָּת, דִּבְיוֹמִין דְּחוֹל דְּשַׁלִּיט מטטרו"ן אִתְּמַר "יִהְיֶה סָגוּר שֵׁשֶׁת יְמֵי הַמַּעֲשֶׂה" (יחזקאל מו, א), בֵּיהּ אִיהִי סְגִירָא תַרְעָא, שֶׁבִּימֵי חֹל כְּשֶׁשּׁוֹלֵט מטטרו"ן, נֶאֱמַר יִהְיֶה סָגוּר שֵׁשֶׁת יְמֵי הַמַּעֲשֶׂה, בּוֹ הִיא סוֹגֶרֶת הַשַּׁעַר,  "וּבְיוֹם הַשַּׁבָּת יִפָּתֵחַ" (יחזקאל מו, א), יִפָּתֵחַ תַּרְעָא, וְתַפִּיק מִינָהּ שְׁכִינְתָּא לְאִתְיַיחֲדָא עִם בַּעְלָהּ, וּבְיוֹם הַשַּׁבָּת יִפָּתֵחַ, יִפָּתַח הַשַּׁעַר וְתֵצֵא מִמֶּנּוּ הַשְּׁכִינָה לְהִתְיַחֵד עִם בַּעְלָהּ,  וּבְהַהוּא זִמְנָא אִתְקְרִיאַת כּוֹס מָלֵא, הֲדָא הוּא דִכְתִיב "וּמָלֵא בִּרְכַּת יְהֹוָה יָם וְדָרוֹם יְרָשָׁה" (דברים לג, כג) וּבְאוֹתוֹ זְמַן נִקְרֵאת כּוֹס מָלֵא, זֶהוּ שֶׁכָּתוּב וּמָלֵא בִּרְכַּת יהו"ה יָם וְדָרוֹם יְרָשָׁה,  דִּבְיוֹמִין דְּחוֹל אִתְקְרִיאַת יַבָּשָׁה בְּמטטרו"ן, שֶׁבִּימוֹת הַחֹל נִקְרֵאת יַבָּשָׁה בְּמטטרו"ן. הֲדָא הוּא דִכְתִיב "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יִקָּווּ הַמַּיִם מִתַּחַת הַשָּׁמַיִם אֶל מָקוֹם אֶחָד וְתֵרָאֶה הַיַּבָּשָׁה" (בראשית א, ט) זֶהוּ שֶׁכָּתוּב וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יִקָּווּ הַמַּיִם מִתַּחַת הַשָּׁמַיִם אֶל מָקוֹם אֶחָד וְתֵרָאֶה הַיַּבָּשָׁה. וּבְזִמְנָא דְאִתְמְלִיאַת אִתְּמַר עֲלָהּ "כּוֹס יְשׁוּעוֹת אֶשָּׂא וּבְשֵׁם יְהֹוָה אֶקְרָא" (תהלים קטז, יג), וּבִזְמַן שֶׁנִּתְמַלֵּאת, נֶאֱמַר עָלֶיהָ כּוֹס יְשׁוּעוֹת אֶשָּׂא וּבְשֵׁם יהו"ה אֶקְרָא,  כּוֹ"ס אִיהִי אלהי"ם בְּחֻשְׁבַּן, דְּסָלִיק לְחֻשְׁבַּן כִּנּוּ"י, כּוֹ"ס הִיא אֱלֹהִי"ם בְּחֶשְׁבּוֹן, שֶׁעוֹלֶה לְחֶשְׁבּוֹן כִּנּוּ"י,  בְּמַאי אִתְמְלִיאַת בְּאָת י', וְאִתְעֲבִידַת "כּוֹסִי רְוָיָה" (תהלים כג, ה), וּבְגִין דָּא 'כּוֹס צָרִיךְ עֲשָׂרָה דְבָרִים' וְכוּ', בַּמֶּה מִתְמַלֵּאת? בָּאוֹת י', וְנַעֲשֵׂית כּוֹס רְוָיָה, וּמִשּׁוּם זֶה כּוֹס צָרִיךְ עֲשָׂרָה דְבָרִים וְכוּ'.

קָם רַבִּי שִׁמְעוֹן וְאָמַר, "אִם תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא יִירָא לִבִּי, אִם תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ" (תהלים כז, ג), קָם רַבִּי שִׁמְעוֹן וְאָמַר: אִם תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא יִירָא לִבִּי, אִם תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ,  "בְּזֹאת" בְּוַדַּאי אֲנָא בָּעִינָא לְאִתְתַּקְּפָא, בְּהַאי קְרָא דְּדָוִד בְּזֹאת וַדַּאי אֲנִי רוֹצֶה לְהִתְחַזֵּק, בַּפָּסוּק הַזֶּה שֶׁל דָּוִד,  קוּם דָּוִד הָא זֹאת דִּילָךְ לְגַבָּן. אַהֲרֹן כַּהֲנָא קוּם מִשִּׁנְּתָךְ הָא זֹאת דִּילָךְ לְגַבָּן, דְּאִתְּמַר בָּהּ "בְּזֹאת יָבֹא אַהֲרֹן אֶל הַקֹּדֶשׁ" (ויקרא טז, ג) קוּם דָּוִד, הֲרֵי זֹאת שֶׁלְּךָ אֶצְלֵנוּ. אַהֲרֹן הַכֹּהֵן, קוּם מִשְּׁנָתְךָ, הֲרֵי זֹאת שֶׁלְּךָ אֶצְלֵנוּ, שֶׁנֶּאֱמַר בָּהּ בְּזֹאת יָבֹא אַהֲרֹן אֶל הַקֹּדֶשׁ.  קוּם רַעְיָא מְהֵימְנָא לְאַגָּנָא עַל זֹאת דִּילָךְ, דְּאִתְּמַר בָּהּ "וְזֹאת הַתּוֹרָה אֲשֶׁר שָׂם מֹשֶׁה" (דברים ד, מד), קוּם הָרוֹעֶה הַנֶּאֱמָן לְהָגֵן עַל זֹאת שֶׁלְּךָ, שֶׁנֶּאֱמַר בָּהּ וְזֹאת הַתּוֹרָה אֲשֶׁר שָׂם מֹשֶׁה,  דְהָא כַּמָּה מָארֵי מַגִּיחֵי קְרָבָא קָא אַתְיָין לְאַגָּחָא עֲלָהּ שֶׁהֲרֵי כַּמָּה עוֹרְכֵי קְרָבוֹת בָּאִים לְהִלָּחֵם עָלֶיהָ.  קוּמוּ נְבִיאֵי קְשׁוֹט דְּהָא זֹאת דִּילְכוֹן לְגַבָּן, דְּקָא הֲוִיתוּן מִתְנַבְּאִין, עֲלָהּ אִתְּמַר "אַל יִתְהַלֵּל חָכָם בְּחָכְמָתוֹ וְאַל יִתְהַלֵּל הַגִּבּוֹר בִּגְבוּרָתוֹ" (ירמיהו ט, כב) וְגוֹ' קוּמוּ נְבִיאֵי אֱמֶת, שֶׁהֲרֵי זֹאת שֶׁלָּכֶם אֶצְלֵנוּ, שֶׁהֱיִיתֶם מִתְנַבְּאִים, עָלֶיהָ נֶאֱמַר אַל יִתְהַלֵּל חָכָם בְּחָכְמָתוֹ וְאַל יִתְהַלֵּל הַגִּבּוֹר בִּגְבוּרָתוֹ וְגוֹמֵר, "כִּי אִם בְּזֹאת" (ירמיהו ט, כג), "זֹאת אָשִׁיב אֶל לִבִּי עַל כֵּן אוֹחִיל" (איכה ג, כא) לוֹ כִּי אִם בְּזֹאת, זֹאת אָשִׁיב אֶל לִבִּי עַל כֵּן אוֹחִיל לוֹ.

קוּמוּ אֲבָהָן מָארֵי דִבְרִית, דְּהָא זֹאת הַבְּרִית דִּלְכוֹן בֵּינָנָא, דְאִתְּמַר בָּהּ "וְאַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם" (ויקרא כו, מד) וְגוֹ', קוּמוּ הָאָבוֹת בַּעֲלֵי הַבְּרִית, שֶׁהֲרֵי זֹאת אוֹת הַבְּרִית שֶׁלָּכֶם בֵּינֵינוּ, שֶׁנֶּאֱמַר בָּהּ וְאַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אוֹיְבֵיהֶם וְגוֹמֵר, וּבְגִינָהּ אָמַר קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא "וְזָכַרְתִּי אֶת בְּרִיתִי יַעֲקוֹב" (ויקרא כו, מב). וּבִגְלָלָהּ אָמַר הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וְזָכַרְתִּי אֶת בְּרִיתִי יַעֲקוֹב.  קוּם שְׁלֹמֹה מַלְכָּא דְאַנְתְּ שְׁלָם דִּילָהּ. קוּמוּ לְמֶהֱוִי עֵזֶר לְגַבָּהּ בְּהַאי קְרָבָא, קוּם שְׁלֹמֹה הַמֶּלֶךְ, שֶׁאַתָּה הוּא הַשָּׁלוֹם שֶׁלָּהּ, קוּם לִהְיוֹת לְעֵזֶר לָהּ בַּקְּרָב הַזֶּה.  נַעַר נַעַר דְּאַנְתְּ מָארֵי מַפְתְּחָן דְּאוֹצְרִין דְּמַלְכָּא, דְכָל מָאנֵי קְרָבָא דְמַלְכָּא בְּהוֹן, נַעַר נַעַר, שֶׁאַתָּה בַּעַל הַמַּפְתְּחוֹת שֶׁל אוֹצְרוֹת הַמֶּלֶךְ, שֶׁכָּל כְּלֵי הַקְּרָב שֶׁל הַמֶּלֶךְ בָּהֶם,  קוּם אַפְתַּח הֵיכָלָא, "אֲדֹנָי שְׂפָתַי תִּפְתָּח, וּפִי יַגִּיד" (תהלים נא, יז) שְׁבָחוֹי דְּמַלְכָּא עִלָּאָה, קוּם פְּתַח הַהֵיכָל, אדנ"י שְׂפָתַי תִּפְתָּח, וּפִי יַגִּיד שִׁבְחֵי הַמֶּלֶךְ הָעֶלְיוֹן,  דְּהָא הֵיכָלָא דִילֵיהּ אִיהוּ, טוֹל רְשׁוּ וְאַפְתַּח הֵיכָלָא בְּגִין יְקָרָא דִשְׁכִינְתָּא, שֶׁהֲרֵי הַהֵיכָל (הָעֶלְיוֹן) שֶׁלּוֹ הוּא, טֹל רְשׁוּת וּפְתַח אֶת הַהֵיכָל בִּשְׁבִיל כְּבוֹד הַשְּׁכִינָה.

תיקוני זוהר תניינא רמח"ל - דא בסיומא

תִּיקּוּנָא תְלִיתָאָה אִתְפַּסְּקָן שַׂעֲרֵי תְּחוֹת חוֹטָמָא עַד פּוּמָא.

תִּיקּוּנָא רְבִיעָאָה סָחֲרָן שַׂעֲרֵי תְּחוֹת פּוּמָא מֵרֵישָׁא חֲדָא לְרֵישָׁא חֲדָא.

תִּיקּוּנָא חֲמִישָׁאָה אִתְפַּסְּקָן שַׂעֲרֵי תְּחוֹת [פּוּמָא] לָקֳבֵל הַהוּא אָרְחָא אַחֲרִינָא דְּאִתְּמָר.

תִּיקּוּנָא שְׁתִיתָאָה סָלְקִין שַׂעֲרֵי וְחַפְיָין עַל אַנְפִּין הָכָא וְהָכָא כִּדְקָא יָאוּת.

תִּיקּוּנָא שְׁבִיעָאָה אִתְפַּסְּקָן שַׂעֲרֵי וְאִתְחַזְיָין תְּרֵין תַּפּוּחִין.

תִּיקּוּנָא תְּמִינָאָה נַחְתָּן שַׂעֲרֵי בְּשִׁקוּלָא חֲדָא עַד טַבּוּרָא דְּלִבָּא.

תִּיקּוּנָא תְּשִּׁיעֲאָה נָפְקִין שַׂעֲרֵי בֵּין אִינוּן עִלָאֵי לְתַתָּאֵי בְּשִׁקוּלָא חֲדָא.

תִּיקּוּנָא עֲשִׂירָאָה נָפְקִין שַׂעֲרֵי דְּחַפְיָין תְּחוֹת גְּרוֹנָא.

תִּיקּוּנָא חַדְסַר שַׂעֲרֵי כֻּלְהוֹ תַּלְיָין בְּשִׁקוּלָא חֲדָא וְלָא נָפְקִין דָּא מִן דָּא.

(דף קלד' עמוד א') תִּיקּוּנָא תְּרֵיסַר פּוּמָא אִתְפַּנֵּי מִכָּל סִטְרִין דְּאִתְפַּסְּקָן שַׂעֲרֵי סַחֲרָנֵיהּ.

תִּיקּוּנָא תְּלֵיסַר אִלֵּין שַׂעֲרֵי דְּנָחְתִין לְתַתָּא בְּשִׁקוּלָא עַד טַבּוּרָא.

תָּא חֲזֵי, דִּיקְנָא יַקִּירָא דָּא וַדַּאי כָּל נְהִירוּ וְכָל בִּרְכָאָן מִינַּהּ תַּלְיָין וְנָפְקִין בְּסִידוּרָא שְׁלִים.

תִּיקּוּנָא קַדְמָאָה אֵל. "מִי אֵל כָּמוֹךָ" (מיכה ז, יח). ל"א קוֹצִין תַקִּיפִין נָפְקִין מִתְּחוּת פִּתְחָא דְּאוּדְנִין. דְּאוּדְנִין קָיְימִין לְאַעֲלָאָה מִילִין לְעֵילָא לְגוֹ, וְלָא אִשְׁתְּמוֹדְעָן. אֲבָל מִמַּאי דִּסְלִיק לְעֵילָא נָחִית לְבָתַר לְתַתָּא. וְכֹלָּא אִתְתַּקַּן בְּתִיקּוּנָא שְׁלִים.

תִּיקּוּנָא קַדְמָאָה דָּא תְּלָת אֵל קָיְימִין תָּמָן וְהָא אִתְּמָר, דִּבְהוּ מִשְׁתָּרְשָׁן תְּלָת עָלְמִין. אֲבָל הָכָא רָזָא עִלָּאָה. דְּהָא כֻּלְהוֹ מִילִין דְּעָלְמָא מִגּוֹ בְּרִירוֹ דְּמַלְכֵי קַדְמָאֵי נָפַק וַדַּאי. וּכְלָלָא דְּכֹלָּא תְּלָת אִינוּן, בֶּלַע יוֹבָב חוּשָׁם. דְּהָא שְׁאָר לָא אִתַּתְקְנוּ. וּמַאי דְּנָפִיק מִתַּמָּן, כֹּלָּא אִתְכְּלִיל הָכָא בְּאִלֵּין תְּלָת, וְלָא סָלְקִין בִּשְׁמָא אַחֲרָא, אֶלָּא בְּהוּ כְּלִילָן וַדַּאי. וּבְזִמְנָא דְּשָׁרֵי נְהִירוּ לְנָפְקָא, כְּדֵין כֹּלָּא בִּתְלָת אִלֵּין אִתְכְּלִיל, דְּאִינוּן כְּלָלָא דְּכֹלָּא דִּלְגַו וְדִלְבַר. וְסִטְרִין אָחֲרָנִין אִתְכַּפְיָין תְּחוֹתַיְיהוּ לְמֵיקָם בִּתְחוּמַיְהוּ לְתַתָּא, וְכֹלָּא אִתְתַּקַּן בְּתִיקּוּנָא שְׁלִים.

תָּא חֲזֵי, מַה בֵּין שַׂעֲרֵי דְּרֵישָׁא לְשַׂעֲרֵי דְּדִיקְנָא? אֶלָּא אִלֵּין קַשְׁיָין וְאִלֵּין רַכִּיכִין. דְּהָא אִלֵּין קָיְימִין לְתַבְרָא מְסָאֲבִין מִקַּמַּיְיהוּ, מַה דְּלָאו הָכִי אִינוּן אָחֲרָנִין. (דף קלד' עמוד ב')  וְרָזָא דָּא שַׂעֲרֵי דְּרֵישָׁא קָיְימִין לְאַמְשְׁכָא נְהִירוּ דְּחָכְמְתָא לְגַבֵּי מָאן דְּאִתְחֲזֵי לְאַתְקָנָא לֵיהּ. אֲבָל שְׂעֲרִין דְּדִיקְנָא אִינוּן קָיְימִין לְנַחְתָּא נְהִירוּ וּמְזוֹנָא דְּכֹלָּא. בְּגִין כָּךְ הָכָא אִצְטְרִיךְ לְאַתְקְפָא. וְאִלֵּין קָיְימִין לְאַכְפְּיָא לְכָל אִינוּן מְסָאֲבִין וַדַּאי. וְכֻלְהוֹ שַׂעֲרֵי מִגּוֹ מוֹחָא נָפְקִין מִבְּרִירוּ דְּאִתְבְּרִיר תָּמָן, וּבְהוּ רָהִיט נְהִירוּ דְּמוֹחָא מִלְּגַו.

תִּיקּוּנָא תְלִיתָאָה אִתְפַּסְּקָן שַׂעֲרֵי תְּחוֹת חוֹטָמָא עַד פּוּמָא. תיקון שלישי, אורח, מקום תחת החוטם הפנוי משערות ונמשך עד לפה.

תִּיקּוּנָא רְבִיעָאָה סָחֲרָן שַׂעֲרֵי תְּחוֹת פּוּמָא מֵרֵישָׁא חֲדָא לְרֵישָׁא חֲדָא. תיקון רביעי, השערות השפה התחתונה מתחת לפה המקיפות מצד אחד של הראש לצד השני.

תִּיקּוּנָא חֲמִישָׁאָה אִתְפַּסְּקָן שַׂעֲרֵי תְּחוֹת [פּוּמָא] לָקֳבֵל הַהוּא אָרְחָא אַחֲרִינָא דְּאִתְּמָר. תיקון חמישי, מקום שתחת הפה הפנוי משערות כנגד אותו האורח האחר שמעל לפה שנזכר בתיקון השלישי.

תִּיקּוּנָא שְׁתִיתָאָה סָלְקִין שַׂעֲרֵי וְחַפְיָין עַל אַנְפִּין הָכָא וְהָכָא כִּדְקָא יָאוּת. תיקון שישי, עולים השערות ומחפים על הפנים לכאן ולכאן ברוחב הזקן כמו שראוי.

תִּיקּוּנָא שְׁבִיעָאָה אִתְפַּסְּקָן שַׂעֲרֵי וְאִתְחַזְיָין תְּרֵין תַּפּוּחִין. תיקון שביעי, מקום הפנוי משערות והראות שני תפוחי הלחיים.

תִּיקּוּנָא תְּמִינָאָה נַחְתָּן שַׂעֲרֵי בְּשִׁקוּלָא חֲדָא עַד טַבּוּרָא דְּלִבָּא. תיקון שמיני, יורדים השערות האופן שווה עד לטבור / מרכז הלב, והוא שטח העליון של הזקן היורד למטה. נקרא גם המזל העליון – נוצר חסד. מקום כל כללות י"ב התיקונים הראשונים כבחינת זכר. 

תִּיקּוּנָא תְּשִּׁיעֲאָה נָפְקִין שַׂעֲרֵי בֵּין אִינוּן עִלָאֵי לְתַתָּאֵי בְּשִׁקוּלָא חֲדָא. תיקון תשיעי, שערות קצרות של הזקן היוצאות בין, תחת השטח הזה של השערות העליונות של הזקן לתחתונות באופן שוה.

תִּיקּוּנָא עֲשִׂירָאָה נָפְקִין שַׂעֲרֵי דְּחַפְיָין תְּחוֹת גְּרוֹנָא. תיקון עשירי, מקום יציאת השערות המחפות תחת הגרון.

תִּיקּוּנָא חַדְסַר שַׂעֲרֵי כֻּלְהוֹ תַּלְיָין בְּשִׁקוּלָא חֲדָא וְלָא נָפְקִין דָּא מִן דָּא. תיקון אחד עשר, השערות התלויות באופן שווה ולא יוצאים זה מזה.

(דף קלד' עמוד א') תִּיקּוּנָא תְּרֵיסַר פּוּמָא אִתְפַּנֵּי מִכָּל סִטְרִין דְּאִתְפַּסְּקָן שַׂעֲרֵי סַחֲרָנֵיהּ. תיקון שנים עשר, הפה הפנוי מכל צדדיו מהשערות הסובבות אותו. 

תִּיקּוּנָא תְּלֵיסַר אִלֵּין שַׂעֲרֵי דְּנָחְתִין לְתַתָּא בְּשִׁקוּלָא עַד טַבּוּרָא. תיקון שלושה עשר, שערות הזקן התחתון היורד עם העליון באופן שווה למטה כנגד הטבור. נקרא גם המזל התחתון, מזל ונקה. נחשב כנוק' ליב' העליונים שמעליו.

תָּא חֲזֵי, דִּיקְנָא יַקִּירָא דָּא וַדַּאי כָּל נְהִירוּ וְכָל בִּרְכָאָן מִינַּהּ תַּלְיָין וְנָפְקִין בְּסִידוּרָא שְׁלִים. בא וראה, הזקן הנכבד הזה, ודאי כל הנאורות וכל הברכות תלויים ממנו, ויוצאים בסדור שלם.

תִּיקּוּנָא קַדְמָאָה התיקון הראשון אֵל. "מִי אֵל כָּמוֹךָ" (מיכה ז, יח). ל"א קוֹצִין תַקִּיפִין נָפְקִין מִתְּחוּת פִּתְחָא דְּאוּדְנִין. דְּאוּדְנִין קָיְימִין לְאַעֲלָאָה מִילִין לְעֵילָא לְגוֹ, וְלָא אִשְׁתְּמוֹדְעָן. אֲבָל מִמַּאי דִּסְלִיק לְעֵילָא נָחִית לְבָתַר לְתַתָּא. וְכֹלָּא אִתְתַּקַּן בְּתִיקּוּנָא שְׁלִים. ל"א קוצים תקיפים יוצאים מתחת פתחי האוזנים. האזנים עומדים כדי להעלות את הדברים למעלה ולבפנים ולא  להתגלות, אבל ממה שעולה למעלה, אח"כ יורד יורד למטה והכל נתקן בתיקון שלם. 

תִּיקּוּנָא קַדְמָאָה דָּא תְּלָת אֵל קָיְימִין תָּמָן וְהָא אִתְּמָר, דִּבְהוּ מִשְׁתָּרְשָׁן תְּלָת עָלְמִין. אֲבָל הָכָא רָזָא עִלָּאָה. התיקון הראשון, שלוש שמות "אל" עומדים שם וזה נתבאר, שבהם נשרשים שלושה עולמות. אבל כאן סוד עליון. דְּהָא כֻּלְהוֹ מִילִין דְּעָלְמָא מִגּוֹ בְּרִירוֹ דְּמַלְכֵי קַדְמָאֵי נָפַק וַדַּאי. וּכְלָלָא דְּכֹלָּא תְּלָת אִינוּן, והוא שכל דברי העולם מתוך בירור המלכים הקדמונים יצאו ודאי, וכללות כולם הם שלושה: בֶּלַע יוֹבָב חוּשָׁם. דְּהָא שְׁאָר לָא אִתַּתְקְנוּ. וּמַאי דְּנָפִיק מִתַּמָּן, כֹּלָּא אִתְכְּלִיל הָכָא בְּאִלֵּין תְּלָת, וְלָא סָלְקִין בִּשְׁמָא אַחֲרָא, אֶלָּא בְּהוּ כְּלִילָן וַדַּאי. שהרי השאר לא נתקנו. ומה יצא משם, הכל נכלל כאן באלו השלושה, ולא עולים בשם אחר אלא בהם כלולים ודאי. וּבְזִמְנָא דְּשָׁרֵי נְהִירוּ לְנָפְקָא, כְּדֵין כֹּלָּא בִּתְלָת אִלֵּין אִתְכְּלִיל, דְּאִינוּן כְּלָלָא דְּכֹלָּא דִּלְגַו וְדִלְבַר. ובזמן שהחל האור לצאת, ואז כולם התכללו באלה השלושה, שהן כללות כל הפנימיות והחיצוניות. וְסִטְרִין אָחֲרָנִין אִתְכַּפְיָין תְּחוֹתַיְיהוּ לְמֵיקָם בִּתְחוּמַיְהוּ לְתַתָּא, וְכֹלָּא אִתְתַּקַּן בְּתִיקּוּנָא שְׁלִים. והסטרא אחרא נכפית תחתיהם שתשאר במקומה למטה מכל מדרגות הקדושה, והכל נתקן בתיקון שלם.

תָּא חֲזֵי, מַה בֵּין שַׂעֲרֵי דְּרֵישָׁא לְשַׂעֲרֵי דְּדִיקְנָא? בא וראה, מה ההבדל בין שערות הראש ושערות הזקן? אֶלָּא אִלֵּין קַשְׁיָין וְאִלֵּין רַכִּיכִין. דְּהָא אִלֵּין קָיְימִין לְתַבְרָא מְסָאֲבִין מִקַּמַּיְיהוּ, מַה דְּלָאו הָכִי אִינוּן אָחֲרָנִין. אלא שערות הזקן הם קשות, ושערות הראש רכות. שאלו שערות הזקן עומדות לשבר את הטומאה שכנגדם, מה שאין כך האלו האחרים. (דף קלד' עמוד ב')  וְרָזָא דָּא שַׂעֲרֵי דְּרֵישָׁא קָיְימִין לְאַמְשְׁכָא נְהִירוּ דְּחָכְמְתָא לְגַבֵּי מָאן דְּאִתְחֲזֵי לְאַתְקָנָא לֵיהּ. וסוד שערות הראש הם עומדות להמשיך את אור החכמה לגבי מי שראוי להתקן בהם. אֲבָל שְׂעֲרִין דְּדִיקְנָא אִינוּן קָיְימִין לְנַחְתָּא נְהִירוּ וּמְזוֹנָא דְּכֹלָּא.  אבל שערות הזקן עומדות להוריד הארות ומזון ושפע מהכל. בְּגִין כָּךְ הָכָא אִצְטְרִיךְ לְאַתְקְפָא. וְאִלֵּין קָיְימִין לְאַכְפְּיָא לְכָל אִינוּן מְסָאֲבִין וַדַּאי. לכן, כאן צריך להתחזק  מאוד כדי שלא ירד השפע למי שלא ראוי לקבלו, ואלו השערות עומדים לכפות כל אלה הטמאים שלא ינקו מהשפע ודאי, וְכֻלְהוֹ שַׂעֲרֵי מִגּוֹ מוֹחָא נָפְקִין מִבְּרִירוּ דְּאִתְבְּרִיר תָּמָן, וּבְהוּ רָהִיט נְהִירוּ דְּמוֹחָא מִלְּגַו. וכל השערות יוצאות מתוך המוח, מהברורים שהתבררו שם, ומהם נמשך אור המוח שבפנים.

קישור לדף זוהר תניינא

תפילה צד"ק מתוך "תקט"ו תפילות"

תפילה צד"ק: עיקר העבודה היא לעורר הרצון לפניו ית' מכוח אמות היחוד. ומרצונו ית' נמשך של הטוב והתיקונים.

אֵל אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד. ילאפולליצ"ו – יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְהֹוָה צוּרִי וְגוֹאַלִי, בְּכַמָּה אֲמִירוֹת שֶׁיּוֹצְאוֹת מִפִּינוּ לְעוֹרֵר אוֹרוֹת עֶלְיוֹנִים, הֲרֵי אֵין כֹּחַ בָּאָדָם לְתַקֵּן תִּקּוּנְךָ, אֶלָּא שֶׁרְצוֹנְךָ עוֹשֶׂה הַכֹּל בְּכָל הָעוֹלָמוֹת, וְזֶה שֶׁמִּתְעוֹרֵר בְּדִבְרֵי פִּינוּ וּמַחֲשֶׁבֶת לְבָבֵנוּ וְזֶהוּ שֶׁנּוֹתֵן לָהֶם כֹּחַ וְעוֹשֶׂה כָּל תִּקּוּן, וַהֲרֵי נֶחֱשָׁב לְפָנֶיךָ כְּאִלּוּ אֲנַחְנוּ עָשִׂינוּ, וְכֵן מִתְפַּלְּלִים לְפָנֶיךָ 'רְצֵה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ בְעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל וּתְפִלָּתָם', שֶׁהֲרֵי כָּל הָעֲבוֹדָה שֶׁלָּנוּ לְעוֹרֵר רְצוֹנְךָ כְּדֵי שֶׁהוּא יַעֲשֶׂה תִּקּוּנִים שְׁלֵמִים כִּרְצוֹנְךָ הַטּוֹב. וְאִם לָאו, הֲרֵי קוֹלָם שֶׁל בְּנֵי אָדָם בָּאֲוִיר נֶאֱבָד וְאֵינוֹ עוֹלֶה אַפִילוּ בָּרְקִיעִים הַתַּחְתּוֹנִים, שֶׁהֲרֵי כָּל תְּפִלָּה וּתְפִלָּה שֶׁרְצוֹן הָעֶלְיוֹן מִתְעוֹרֵר בַּעֲבוּרָהּ כָּל שׁוֹמְרֵי הֵיכָלוֹת וּרְקִיעִים שֶׁרוֹאִים הִתְעוֹרְרוּת רָצוֹן זֶה הָעֶלְיוֹן מִתְחָרְדִים לִקְרָאתָהּ וְנוֹטְלִים אוֹתָהּ בְּחִבָּה וְעוֹלָה לִפְנֵי הוֹד קְדֻשָּׁתְךָ, וְשָׁם עוֹשָׂה מַה שֶּׁעוֹשָׂה, וּסְדָרִים נִסְדָּרִים, וְתִקּוּנִים נִתְקָּנִים, וְאוֹרוֹת מְאִירִים הַכֹּל כָּרָאוּי, וְאִם רָצוֹן זֶה אֵינוֹ מִתְעוֹרֵר אֵין מִי שֶׁיִּתְעוֹרֵר לִקְרָאתָהּ, וְנִשְׁאֲרָה אוֹבֶדֶת בַּאֲוִיר הָעוֹלָם.

רִבּוֹן כָּל הָעוֹלָמִים. מִי יְעוֹרֵר רְצוֹנְךָ אֶלָּא אֱמוּנַת יִחוּדְךָ, שֶׁהֲרֵי מִי שֶׁמִּתְכַּוֵּן בֶּאֱמוּנַת יִחוּדְךָ אֱמוּנָה שֶׁלְּךָ עִלַּת הָעִלּוֹת אַתָּה מוֹרִיד אוֹתוֹ עַל כָּל הַסְּפִירוֹת הַקְּדוֹשׁוֹת לְחַבֵּר בָּהּ קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ בְּחִבּוּר אֶחָד, מִיָּד רָצוֹן זֶה מִתְעוֹרֵר בַּעֲבוּרָהּ וּתְפִלּוֹת מִתְקַבְּלוֹת.

רִבּוֹן כָּל הָעוֹלָמִים. גָּלוּי וְיָדוּעַ לְפָנֶיךָ שֶׁלְּיִחוּדְךָ אֲנַחְנוּ מְקַוִּים בֶּאֱמֶת וּבֶאֱמוּנָה, עַל כֵּן יִהְיֶה רָצוֹן זֶה מִתְעוֹרֵר לְקוֹלֵנוּ וְתִהְיֶה תְּפִלָּתֵנוּ מְקֻבֶּלֶת לְפָנֶיךָ ילאפולליצ"ו – יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְהֹוָה צוּרִי וְגוֹאלִי. לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהֹוָה.