תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא עֲשִׂירָאָה דף מא

תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא עֲשִׂירָאָה דף מא.

תִּקּוּנֵי זֹהַר תִּנְיָינָא – תִּקּוּנָא עֲשִׂירָאָה

"וּלְכֹל הַיָּד הַחֲזָקָה" דָּא שְׂמָאלָא. "וּלְכֹל הַמּוֹרָא הַגָּדוֹל" (דְּבָרִים לד, יב) דָּא יְמִינָא. "אֲשֶׁר עָשָׂה מֹשֶׁה" (דברים לד, יב), דְּמֹשֶׁה אַתְקִין כֹּלָּא. דְּאַבְרָהָם וַיִּצְחָק אִינוּן יְמִינָא וּשְׂמָאלָא וְאַתְקִינוּ תִּיקּוּנִין עַל בְּנַיְיהוּ, וְעִם כָּל דָּא כֹּלָּא אוֹרִיךְ לְאִשְׁתַּלְמָא עַל טוּרָא דְּסִינַי. וְרָזָא דְּמִלָּה "וַיְהִי קֹלֹת וּבְרָקִים" (שמות יט, טז) מִסִּטְרָא דִּגְבוּרָה. "וְעָנָן" מִסִּטְרָא דְּחֶסֶד. "וְקוֹל שׁוֹפָר" מִסִּטְרָא דְּיַעֲקֹב. וּמֹשֶׁה לְכֹלָּא קָאִים, אֲבָל "וְהָאֱלֹהִים יַעֲנֶנּוּ בְּקוֹל" (שמות יט, יט) בְּקוֹלוֹ שֶׁל מֹשֶׁה דָּא עֲמוּדָא דְּאֶמְצָעִיתָא דְּהָא תָּמָן אִתְדְּבַק בְּאַתְרֵיהּ וְנַטִּיל לְאִינּוּן תְּרֵין אָחֲרָנִין בַּהֲדֵיהּ לְמֶהֱוֵי כָּלִיל כֹּלָּא לְתִיקּוּנָא כְּמָה דְּאִצְטְרִיךְ:


ביאור נופת צופים.

"וּלְכֹל הַיָּד הַחֲזָקָה" דָּא שְׂמָאלָא זה קו השמאל של ההנהגה. "וּלְכֹל הַמּוֹרָא הַגָּדוֹל" (דְּבָרִים לד, יב) דָּא יְמִינָא זה קו ימין של ההנהגה. "אֲשֶׁר עָשָׂה מֹשֶׁה" (דברים לד, יב), דְּמֹשֶׁה אַתְקִין כֹּלָּא ומשה תיקן אותם. דְּאַבְרָהָם וַיִּצְחָק אִינוּן יְמִינָא וּשְׂמָאלָא וְאַתְקִינוּ תִּיקּוּנִין עַל בְּנַיְיהוּ אברהם ויצחק הם ימין ושמאל ותיקנו תיקוני את הקוים שלהם עבור בניהם, וְעִם כָּל דָּא כֹּלָּא אוֹרִיךְ לְאִשְׁתַּלְמָא עַל טוּרָא דְּסִינַי ועם כל זה, לא נשלם כל התיקון ונמשך ונשלם על הר סיני. וְרָזָא דְּמִלָּה וזה הסוד הפסוק "וַיְהִי קֹלֹת וּבְרָקִים" (שמות יט, טז) מִסִּטְרָא דִּגְבוּרָה מצד הגבורה שהא מידת יצחק. "וְעָנָן" מִסִּטְרָא דְּחֶסֶד מצד החסד מידת אברהם. "וְקוֹל שׁוֹפָר" מִסִּטְרָא דְּיַעֲקֹב מצד יעקב שהיא מידת הרחמים הממצעת עמודא דאמצעיתא. וּמֹשֶׁה לְכֹלָּא קָאִים ומשה בכל המידות האלה עמד, אֲבָל "וְהָאֱלֹהִים יַעֲנֶנּוּ בְּקוֹל" (שמות יט, יט) בְּקוֹלוֹ שֶׁל מֹשֶׁה דָּא עֲמוּדָא דְּאֶמְצָעִיתָא סוד "הקול" הוד סוד העמוד האמצעי – קו הרחמים, דְּהָא תָּמָן אִתְדְּבַק בְּאַתְרֵיהּ וְנַטִּיל לְאִינּוּן תְּרֵין אָחֲרָנִין בַּהֲדֵיהּ לְמֶהֱוֵי כָּלִיל כֹּלָּא לְתִיקּוּנָא כְּמָה דְּאִצְטְרִיךְ שהרי שם נדבק במקומו שהוא הקו האמצעי, ולקח עימו את שתי אלה המידות האחרות מימין ושמאל, להיות כולל כל המידות וקוי ההנהגה ולתקנם כמו שצריך.