תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא חַד וְחַמְשִׁין דף קלז

תיקוני זוהר תניינא | תִּקּוּנָא חַד וְחַמְשִׁין דף קלז.

תִּקּוּנֵי זֹהַר תִּנְיָינָא – תִּקּוּנָא חַד וְחַמְשִׁין

עוֹד "וּלְכֹל הַיָּד הַחֲזָקָה" (דברים לד, יב) דָּא דָּא דָּוִ"ד י"ד דְּאִתְּמָר בֵּיהּ "וְדָוִד מְנַגֵּן בְּיָד" (שמואל א' יט, ט) דְּיֵתוּב בְּפוּרְקָנָא בַּהֲדֵי מְשִׁיחָא. דְּהָא אִיהוּ כְּבָר אַתְקִין לַהּ לִשְׁכִינְתָּא בְּכַמָּה תִּיקּוּנִין עִלָּאִין, וּבְכַמָּה קְרֵבִין דְּעָבַד בַּהֲדֵי אוּמִין עוֹבְדֵי עֲבוֹדָה זָרָה וְנִצַּח לוֹן. וּבְזִמְנָא דְּאִיהוּ יֵיתֵי, כַּמָּה אוּמִין יִתָּבְּרוּן קַמֵּיהּ, לְאִתְּעָרָא בְּתִיקּוּנָא קַדְמָאָה דְּעָבִיד בְּזִמְנָא אַחֲרָא. "וּלְכֹל הַמּוֹרָא הַגָּדוֹל" (דברים לד, יב) דָּא מַלְכָּא מְשִׁיחָא. דְּדָוִד אִיהוּ שֵׁירוּתָא דְּתִיקּוּנָא, מָּשִׁיחַ שְׁלִימוּ דִּילֵיהּ, וְהָא אִתְּמָר:


ביאור נופת צופים.

> דוד המלך יבוא יחד עם המשיח וישלים את שבירת באומות העולם שהחלו במלחמותיו.

וְעוֹד "וּלְכֹל הַיָּד הַחֲזָקָה" (דברים לד, יב) דָּא דָּוִ"ד גימ' י"ד דְּאִתְּמָר בֵּיהּ שנאמר בו "וְדָוִד מְנַגֵּן בְּיָד" (שמואל א' יט, ט) דְּיֵתוּב בְּפוּרְקָנָא בַּהֲדֵי מְשִׁיחָא. שיבוא בגאולה יחד עם המשיח, דְּהָא אִיהוּ כְּבָר אַתְקִין לַהּ לִשְׁכִינְתָּא בְּכַמָּה תִּיקּוּנִין עִלָּאִין, שהרי הוא כבר תיקן את השכינה בכמה תיקונים עליונים, וּבְכַמָּה קְרֵבִין דְּעָבַד בַּהֲדֵי אוּמִין עוֹבְדֵי עֲבוֹדָה זָרָה וְנִצַּח לוֹן. ובכמה מלחמות שעשה עם האומות עובדי עבודה זרה וניצח אותם. וּבְזִמְנָא דְּאִיהוּ יֵיתֵי, כַּמָּה אוּמִין יִתָּבְּרוּן קַמֵּיהּ, ובזמן שהוא יבוא, כמה אומות ישברו לפניו, לְאִתְּעָרָא בְּתִיקּוּנָא קַדְמָאָה דְּעָבִיד בְּזִמְנָא אַחֲרָא. שיתעורר מכח התיקון הראשון שעשה בזמן אחר.

"וּלְכֹל הַמּוֹרָא הַגָּדוֹל" (דברים לד, יב) דָּא מַלְכָּא מְשִׁיחָא. זה מלך המשיח. דְּדָוִד אִיהוּ שֵׁירוּתָא דְּתִיקּוּנָא, מָּשִׁיחַ שְׁלִימוּ דִּילֵיהּ, ודוד המלך הוא תחילת התיקון, והמשיח הוא השלמות שלו, וזה נתבאר. וְהָא אִתְּמָר: