Skip to content

 הקלק להרחבה:  תיקוני זוהר תניינא,   אופן גילוי זוהר תניינא

יש לך 2 דקות? קרא את התפילה קודם הלימוד.

יום שלישי ט' באדר ב'

תיקון היחוד היומי

תיקוני זוהר קדמאה רשב"י - דא בשירותא

"וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ" (דניאל יב, ג). הַאי זֹהַר אַפִּיק אַתְוָן דַּקִּיקִין כְּחֵיזוּ דְּאִנּוּן עִלָּאִין, אַתְוָן עִלָּאִין אַתְוָן דַּקִּיקִין, וְכֻלְּהוּ בְּרָזָא עִלָּאָה כִּדְקָא חֲזֵי מִקִּשְׁרָא תִּנְיָנָא אֶמְצָעִיתָא נָפְקֵי מַזָּלוֹת דְּזָהֲרִין לְאִסְתַּכְּלָא בְּהַהוּא זֹהַר עִלָּאָה. מִקִּשְׁרָא תְּלִיתָאָה נָפְקֵי כּוֹכְבַיָּא לְאִשְׁתַּמְּשָׁא וְעַל דָּא "וּמַצְדִּיקֵי הָרַבִּים כַּכּוֹכָבִים לְעוֹלָם וָעֶד" (דניאל יב, ג). וּמַצְדִּיקֵי דַּיְקָא, וְאִנּוּן כְּכוֹכְבַיָּא דְּצֶדֶק. וְכֻלְּהוּ תַּלְיָן בְּהַאי זֹהַר.
תֵּשַׁע נַהֲרִין לָא מִתְפַּשְּׁטִין מִנַּיְהוּ אַתְוָן כְּהָנֵי דְּנָפְקֵי מִגּוֹ נְקֻדָּה אָחֳרָא. אִלֵּין לָא מִתְפַּשְּׁטֵי אֶלָּא פְּשִׁיטוּ דַּקִּיק וְאִשְׁתְּאֲרוּ אִלֵּין בְּקִיּוּמַיְהוּ. וְהַהוּא פְּשִׁיטוּ דְּמִתְפַּשְּׁטֵי אִנּוּן טַעֲמֵי דְּאוֹרַיְתָא דְּנָפְקֵי לְנַגְּנָא בְּהוּ.
תְּלָת קִשְׁרִין קַדְמָאִין דְּקָא אֲמָרָן, קִשְׁרָא קַדְמָאָה אִשְׁתְּאַר עַל אַתְוָן לְעֵלָּא לִנְקֻדָּה, וְאִשְׁתְּאַר לְמֶהֱוֵי טַעְמָא לְעֵלָּא. תְּרֵי אָחֳרָנִין קַיְּמִין לְטַעְמָא חֲדָא, וְאִנּוּן תְּרֵין נִקּוּדִין גּוֹ דִּיּוֹקְנָא דו'ו. תְּלָת אִלֵּין לָא מִתְפַּשְּׁטֵי יַתִּיר, אֶלָּא קַיְּמֵי בְּקִיּוּמַיְהוּ תְּלָת נִקּוּדִין תְּלָת קִשְׁרִין, לְאַעֲנָאָה כֹּלָּא בְּכָל אִנּוּן רָזִין דְּקָא אֲמָרָן.
וְכֻלְּהוּ אִיהוּ רָזָא דְּאוֹרַיְתָא דְּאִסְתַּמְּכָא, בְּגִין דְּאִית לְאוֹרַיְתָא עַל דְּיִסְתְּמַךְ. סְמִיכוּ סָתִים פְּנִימָאָה וּסְמִיכוּ דְּגַלֵּי יַתִּיר וְעָבִיד מַטְלָנוֹי דְּאוֹרַיְתָא לְמֵיהַךְ וְלָא תִּפּוֹק לְבַר. אוֹרַיְתָא בְּלָא סְמִיכוּ דָּא פְּנִימָאָה לָאו סְמִיכוּ וְלָא אִשְׁתְּכָחַת לְמֶהֱוֵי אוֹרַיְתָא וְכֹלָּא מֵאֵין סוֹף וְעֶשְׂרִין וּתְרֵין אַתְוָן דְּאוֹרַיְתָא וְאִלֵּין מֵהַאי נְקֻדָּה דְּנָפְקָא מֵאֵין סוֹף.
תֵּשַׁע נִקּוּדִין דְּשָׁלְטִין עַל אַתְוָן אִנּוּן אֵין סוֹף וְשַׁלִּיטִין עַל כֹּלָּא. תְּלֵיסַר טַעְמֵי דְּאוֹרַיְתָא אִתְפַּשְּׁטוּ מִנַּיְהוּ, וְכֻלְּהוּ תְּרֵין וְעֶשְׂרִין כְּחֻשְׁבָּן אַתְוָן דְּאוֹרַיְתָא. אִלֵּין תְּרֵין וְעֶשְׂרִין נִקּוּדִין וְטַעֲמֵי דְּאוֹרַיְתָא. אִנּוּן רָזָא דְּבוּצִינָא דְּקַרְדִּינוּתָא לְמִשְׁחָתָא דְּכֹלָּא בְּרָזָא דָּא, כָּל מִשְׁחָתָא לְאָרְכָּא וּלְפוּתְיָא לְעָמְקָא וּלְרוּמָא. לֵית מִשְׁחָתָא דְּנָפִיק מִשִּׁיעוּרָא דָּא, מֵרָזָא דְּתֵשַׁע נִקּוּדִין וּתְלֵיסַר טַעֲמִין עַל רָזָא דָּא אוֹרַיְתָא קַיְּמָא בְּכָל סִטְרוֹי, וְכָל רָזִין. וְכָל עֲמִיקִין דְּאוֹרַיְתָא לָא נָפְקוּ מֵרָזָא דָּא לְבַר.
בּוּצִינָא דְּקַרְדִּינוּתָא בְּרָזָא דָּא עָבִיד מִשְׁחָתָא לְכָל אִנּוּן מִשְׁחָתִין, וְרָזָא דָּא לָא אִתְיְהִיב לְגַלָּאָה בַּר לְדַחֲלֵי חַטָּאָה, דִּי רָזָא דִּמְהֵמְנוּתָא בִּידַיְהוּ וְאִנּוּן כַּשְׁרָאן לְגַלָּאָה לוֹן. אִלֵּין מַפְתְּחִין דְּאִנּוּן תְּרֵין וְעֶשְׂרִין דְּשָׁלְטִין עַל אוֹרַיְתָא, וּמֵאִלֵּין מִתְפָּרְשָׁן כָּל רָזִין וְכָל עָמְקִין דְּאוֹרַיְתָא, וְכָל מְדִידוּ דְּכָל מִשְׁחָתִין בְּכָל אִנּוּן סִטְרִין.
אִלֵּין מַפְתְּחָן אִתְמְסָרוּ לֵיהּ לְמֹשֶׁה בְּסִינַי בְּשַׁעֲתָא דְּקָרַן עוֹר פָּנָיו, וּמָסַר לוֹן בְּרָזָא דִּלְחִישׁוּ לִיהוֹשֻׁעַ וְכָל אִנּוּן סָבִין, עַד דְּמָטוּ לְמָארֵי מְהֵימְנוּתָא לְמִנְדַּע. זַכָּאָה חוּלָקֵהוֹן בְּעָלְמָא דֵּין וּבְעָלְמָא דְּאָתֵי.

במידה ויש שמות שמופיעים בצבע אדום, או שמות שמכילים גרשיים כדוגמת יאהדונה"י -> אין להוציא אותם בפה - אלא רק לקרא בעינים

"וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ" (דניאל יב, ג). הַאי זֹהַר אַפִּיק אַתְוָן דַּקִּיקִין כְּחֵיזוּ דְּאִנּוּן עִלָּאִין, וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹּהַר הָרָקִיעַ. הַזֹּהַר הַזֶּה הוֹצִיא אוֹתִיּוֹת דַּקּוֹת כְּמַרְאֵה אוֹתָם הָעֶלְיוֹנוֹת,  אַתְוָן עִלָּאִין אַתְוָן דַּקִּיקִין, וְכֻלְּהוּ בְּרָזָא עִלָּאָה כִּדְקָא חֲזֵי אוֹתִיּוֹת עֶלְיוֹנוֹת אוֹתִיּוֹת דַּקּוֹת, וְכֻלָּן בְּסוֹד עֶלְיוֹן כָּרָאוּי.  מִקִּשְׁרָא תִּנְיָנָא אֶמְצָעִיתָא נָפְקֵי מַזָּלוֹת דְּזָהֲרִין לְאִסְתַּכְּלָא בְּהַהוּא זֹהַר עִלָּאָה מֵהַקֶּשֶׁר הַשֵּׁנִי הָאֶמְצָעִי יוֹצְאִים מַזָּלוֹת שֶׁזּוֹהֲרִים לְהִסְתַּכֵּל בְּאוֹתוֹ הַזֹּהַר הָעֶלְיוֹן.  מִקִּשְׁרָא תְּלִיתָאָה נָפְקֵי כּוֹכְבַיָּא לְאִשְׁתַּמְּשָׁא וְעַל דָּא "וּמַצְדִּיקֵי הָרַבִּים כַּכּוֹכָבִים לְעוֹלָם וָעֶד" (דניאל יב, ג). מֵהַקֶּשֶׁר הַשְּׁלִישִׁי יוֹצְאִים הַכּוֹכָבִים לְהִשְׁתַּמֵּשׁ, וְעַל זֶה  וּמַצְדִּיקֵי הָרַבִּים כַּכּוֹכָבִים לְעוֹלָם וָעֶד, וּמַצְדִּיקֵי דַּיְקָא, וְאִנּוּן כְּכוֹכְבַיָּא דְּצֶדֶק, וְכֻלְּהוּ תַּלְיָן בְּהַאי זֹהַר וּמַצְדִּיקֵי דַּוְקָא, וְהֵם כַּכּוֹכָבִים שֶׁל צֶדֶק, וְכֻלָּם תְּלוּיִים בַּזֹּהַר הַזֶּה.
 
תֵּשַׁע נַהֲרִין לָא מִתְפַּשְּׁטִין מִנַּיְהוּ אַתְוָן כְּהָנֵי דְּנָפְקֵי מִגּוֹ נְקֻדָּה אָחֳרָא תִּשְׁעָה מְאִירִים לֹא מִתְפַּשְּׁטוֹת מֵהֶם אוֹתִיּוֹת, כְּמוֹ אֵלֶּה שֶׁיּוֹצְאִים מִתּוֹךְ נְקֻדָּה אַחֶרֶת.  אִלֵּין לָא מִתְפַּשְּׁטֵי אֶלָּא פְּשִׁיטוּ דַּקִּיק וְאִשְׁתְּאֲרוּ אִלֵּין בְּקִיּוּמַיְהוּ אֵלּוּ לֹא מִתְפַּשְּׁטִים אֶלָּא הִתְפַּשְּׁטוּת דַּקָּה, וְנִשְׁאֲרוּ אֵלֶּה בְּקִיּוּמָם,  וְהַהוּא פְּשִׁיטוּ דְּמִתְפַּשְּׁטֵי אִנּוּן טַעֲמֵי דְּאוֹרַיְתָא דְּנָפְקֵי לְנַגְּנָא בְּהוּ וְאוֹתָהּ הַהִתְפַּשְּׁטוּת שֶׁמִּתְפַּשְּׁטִים אוֹתָם הַטְּעָמִים שֶׁל הַתּוֹרָה שֶׁיּוֹצְאִים לְנַגֵּן בָּהֶם.
תְּלָת קִשְׁרִין קַדְמָאִין דְּקָא אֲמָרָן, קִשְׁרָא קַדְמָאָה אִשְׁתְּאַר עַל אַתְוָן לְעֵלָּא לִנְקֻדָּה, שְׁלֹשֶת הַקְּשָׁרִים הָרִאשׁוֹנִים שֶׁאָמַרְנוּ, הַקֶּשֶׁר הָרִאשׁוֹן נִשְׁאָר עַל הָאוֹתִיּוֹת לְמַעְלָה לַנְּקֻדָּה, וְאִשְׁתְּאַר לְמֶהֱוֵי טַעְמָא לְעֵלָּא וְנִשְׁאָר לִהְיוֹת הַטַּעַם לְמַעְלָה. תְּרֵי אָחֳרָנִין קַיְּמִין לְטַעְמָא חֲדָא, וְאִנּוּן תְּרֵין נִקּוּדִין גּוֹ דִּיּוֹקְנָא דו'ו שְׁנֵי הָאֲחֵרִים קַיָּמִים לְטַעַם אֶחָד, וְהֵם שְׁתֵּי נְקֻדּוֹת בְּתוֹךְ הַדְּיוֹקָן שֶׁל ו''ו.  תְּלָת אִלֵּין לָא מִתְפַּשְּׁטֵי יַתִּיר, אֶלָּא קַיְּמֵי בְּקִיּוּמַיְהוּ תְּלָת נִקּוּדִין תְּלָת קִשְׁרִין, שְׁלֹשֶׁת אֵלּוּ לֹא מִתְפַּשְּׁטִים יוֹתֵר, אֶלָּא עוֹמְדִים בְּקִיּוּמָם שָׁלֹשׁ נְקֻדּוֹת שְׁלֹשָׁה קְשָׁרִים,  לְאַעֲנָאָה כֹּלָּא בְּכָל אִנּוּן רָזִין דְּקָא אֲמָרָן לְהַנְהִיג הַכֹּל בְּכָל אוֹתָם הַסּוֹדוֹת שֶׁאָמַרְנוּ.
 
וְכֻלְּהוּ אִיהוּ רָזָא דְּאוֹרַיְתָא דְּאִסְתַּמְּכָא, בְּגִין דְּאִית לְאוֹרַיְתָא עַל דְּיִסְתְּמַךְ וְכֻלָּם הֵם סוֹד הַתּוֹרָה לִסְמֹךְ, מִשּׁוּם שֶׁיֵּשׁ לַתּוֹרָה עַל מַה שֶּׁתִּסְמֹךְ. סְמִיכוּ סָתִים פְּנִימָאָה וּסְמִיכוּ דְּגַלֵּי יַתִּיר וְעָבִיד מַטְלָנוֹי דְּאוֹרַיְתָא לְמֵיהַךְ וְלָא תִּפּוֹק לְבַר סְמִיכוּת נִסְתֶּרֶת פְּנִימִית, וּסְמִיכוּת שֶׁמְּגַלָּה יוֹתֵר וְעוֹשָׂה הַמַּסָּעוֹת שֶׁל הַתּוֹרָה לָלֶכֶת, וְלֹא תֵצֵא בַּחוּץ. אוֹרַיְתָא בְּלָא סְמִיכוּ דָּא פְּנִימָאָה לָאו סְמִיכוּ וְלָא אִשְׁתְּכָחַת לְמֶהֱוֵי אוֹרַיְתָא הַתּוֹרָה בְּלִי סְמִיכוּת זוֹ פְנִימִית לֹא סְמִיכוּת, וְלֹא נִמְצֵאת לִהְיוֹת תּוֹרָה,  וְכֹלָּא מֵאֵין סוֹף וְעֶשְׂרִין וּתְרֵין אַתְוָן דְּאוֹרַיְתָא וְהַכֹּל מֵאֵין סוֹף וְעֶשְׂרִים וּשְׁתַּיִם אוֹתִיּוֹת שֶׁל הַתּוֹרָה,  וְאִלֵּין מֵהַאי נְקֻדָּה דְּנָפְקָא מֵאֵין סוֹף. וְאֵלּוּ מִן הַנְּקֻדָּה שֶׁיָּצְאָה מֵאֵין סוֹף.
 
תֵּשַׁע נִקּוּדִין דְּשָׁלְטִין עַל אַתְוָן אִנּוּן אֵין סוֹף וְשַׁלִּיטִין עַל כֹּלָּא תֵּשַׁע נְקֻדּוֹת שֶׁשּׁוֹלְטוֹת עַל הָאוֹתִיּוֹת הֵן אֵין סוֹף, וְשׁוֹלְטוֹת עַל הַכֹּל.  תְּלֵיסַר טַעְמֵי דְּאוֹרַיְתָא אִתְפַּשְּׁטוּ מִנַּיְהוּ, שְׁלֹשָׁה עָשָׂר טְעָמִים שֶׁל הַתּוֹרָה הִתְפַּשְּׁטוּ מֵהֶם, וְכֻלְּהוּ תְּרֵין וְעֶשְׂרִין כְּחֻשְׁבָּן אַתְוָן דְּאוֹרַיְתָא וְכָל הָעֶשְׂרִים וּשְׁנַיִם כְּחֶשְׁבּוֹן הָאוֹתִיּוֹת שֶׁל הַתּוֹרָה.  אִלֵּין תְּרֵין וְעֶשְׂרִין נִקּוּדִין וְטַעֲמֵי דְּאוֹרַיְתָא. אִנּוּן רָזָא דְּבוּצִינָא דְּקַרְדִּינוּתָא לְמִשְׁחָתָא דְּכֹלָּא בְּרָזָא דָּא, אֵלּוּ כ''ב הַנְּקֻדּוֹת וְטַעֲמֵי הַתּוֹרָה, הֵם הַסּוֹד שֶׁל הַנִּיצוֹץ הַקָּשֶׁה לִמְדִידַת הַכֹּל בַּסּוֹד הַזֶּה כָּל מִשְׁחָתָא לְאָרְכָּא וּלְפוּתְיָא לְעָמְקָא וּלְרוּמָא כָּל מְדִידָה לָאֹרֶךְ וְלָרֹחַב לָעֹמֶק וְלָרוּם.  לֵית מִשְׁחָתָא דְּנָפִיק מִשִּׁיעוּרָא דָּא, מֵרָזָא דְּתֵשַׁע נִקּוּדִין וּתְלֵיסַר טַעֲמִין אֵין לוֹ מְדִידָה שֶׁיּוֹצֵאת מִן הַשִּׁעוּר הַזֶּה, מִסּוֹד שֶׁל תֵּשַׁע נְקֻדּוֹת וּשְׁלֹשָׁה עָשָׂר טְעָמִים. עַל רָזָא דָּא אוֹרַיְתָא קַיְּמָא בְּכָל סִטְרוֹי, וְכָל רָזִין. וְכָל עֲמִיקִין דְּאוֹרַיְתָא לָא נָפְקוּ מֵרָזָא דָּא לְבַר עַל זֶה הַסּוֹד הַתּוֹרָה עוֹמֶדֶת בְּכָל צְדָדָיו, וְכָל הַסּוֹדוֹת וְכָל הָעֳמָקִים שֶׁל הַתּוֹרָה לֹא יֵצְאוּ מִן הַסּוֹד הַזֶּה הַחוּצָה.
 
בּוּצִינָא דְּקַרְדִּינוּתָא בְּרָזָא דָּא עָבִיד מִשְׁחָתָא לְכָל אִנּוּן מִשְׁחָתִין, הַנִּיצוֹץ הַקָּשֶׁה עָשָׂה מְדִידָה בַּסּוֹד הַזֶּה לְכָל הַמְּדִידוֹת,  וְרָזָא דָּא לָא אִתְיְהִיב לְגַלָּאָה בַּר לְדַחֲלֵי חַטָּאָה, דִּי רָזָא דִּמְהֵמְנוּתָא בִּידַיְהוּ וְאִנּוּן כַּשְׁרָאן לְגַלָּאָה לוֹן וְהַסּוֹד הַזֶּה לֹא נִתָּן לְגַלּוֹת רַק לְיִרְאֵי חֵטְא, שֶׁסּוֹד הָאֱמוּנָה בִּידֵיהֶם, וְהֵם כְּשֵׁרִים לְגַלּוֹת לָהֶם.  אִלֵּין מַפְתְּחִין דְּאִנּוּן תְּרֵין וְעֶשְׂרִין דְּשָׁלְטִין עַל אוֹרַיְתָא, אֵלּוּ הַמַּפְתְּחוֹת שֶׁל אוֹתָם עֶשְׂרִים וּשְׁנַיִם שֶׁשּׁוֹלְטִים עַל הַתּוֹרָה,  וּמֵאִלֵּין מִתְפָּרְשָׁן כָּל רָזִין וְכָל עָמְקִין דְּאוֹרַיְתָא, וּמֵאֵלּוּ מִתְפָּרְשִׁים כָּל הַסּוֹדוֹת וְכָל הָעֳמָקִים שֶׁל הַתּוֹרָה,  וְכָל מְדִידוּ דְּכָל מִשְׁחָתִין בְּכָל אִנּוּן סִטְרִין, וְכָל מְדִידָה שֶׁל כָּל הַמְּדִידוֹת בְּכָל אוֹתָם הַצְּדָדִים.אִלֵּין מַפְתְּחָן אִתְמְסָרוּ לֵיהּ לְמֹשֶׁה בְּסִינַי בְּשַׁעֲתָא דְּקָרַן עוֹר פָּנָיו, וּמָסַר לוֹן בְּרָזָא דִּלְחִישׁוּ לִיהוֹשֻׁעַ וְכָל אִנּוּן סָבִין, עַד דְּמָטוּ לְמָארֵי מְהֵימְנוּתָא לְמִנְדַּע הַמַּפְתְּחוֹת הַלָּלוּ נִמְסְרוּ לְמֹשֶׁה בְּסִינַי בְּשָׁעָה שֶׁקָּרַן עוֹר פָּנָיו, וּמָסַר אוֹתָם בְּסוֹד שֶׁל לַחַשׁ לִיהוֹשֻׁעַ וְכָל אוֹתָם הַזְּקֵנִים, עַד שֶׁהִגִּיעוּ לְבַעֲלֵי הָאֱמוּנָה לָדַעַת.  זַכָּאָה חוּלָקֵהוֹן בְּעָלְמָא דֵּין וּבְעָלְמָא דְּאָתֵי. אַשְׁרֵי חֶלְקָם בָּעוֹלָם הַזֶּה וּבָעוֹלָם הַבָּא.

תיקוני זוהר תניינא רמח"ל - דא בסיומא

וְהָא אֵלִיָּהוּ נְבִיאָה מְהֵימְנָא נָחִית פָּתַח וְאָמַר, ר' ר' "וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ" (דָּנִיֵּאל יב, ג), אִלֵּין דְּיָדְעִין לְצָרְפָא צֵירוּפִין דְּאוֹרַיְתָא בְּרָזִין עִלָּאִין. דְּכֹלָּא מֵהַהוּא רְקִיעָא עִלָּאָה נָפַק, דְּאִתְּמַר בֵּיהּ "וּדְמוּת עַל רָאשֵׁי הַחַיָּה רָקִיעַ" (יחזקאל א, כב). מָאן רָאשֵׁי הַחַיָּה? אִלֵּין תִּפְאֶרֶת וְצַדִּיק. רָקִיעַ קָאִים לְעֵילָא מִינַּיְיהוּ לְדַבְּרָא כֹּלָּא כִּדְקָא יֵאוֹת. דִּבְהַאי רָקִיעַ קָיְימִין כ"ב אַתְוָן עִלָּאִין, וּבְהוּ אִתְכְּלִילוּ כָּל בִּרְיָין דְּעָלְמָא, כְּמָה דְּאִתְכְּלִיל כֹּלָּא בְּהַהוּא בֵּירָא תַּתָּאָה, דְּהָא כֹּלָּא מִתַּמָּן נְפַקָו וַדַּאי. וְכַמָּה רְתִיכִין מְשַׁמְּשִׁין לְאֵלִין אַתְוָן דְּאִשְׁתְּמוֹדְעָן בְּדַרְגַּיְיהוּ. וּכְפוּם אִסְתְּחָרוּתָא דְּאִינוּן אַתְוָן הָכִי נָטְלִין צֵירוּפִין לְזִינַיְיהוּ לְבַר, ומילין קָיְימִין עַל קִיּוּמַיְיהוּ כִּדְקָא יֵאוֹת. בְּגִין כָּךְ כֻּלְהוֹ צֵירוּפִין דְּעָלְמָא מֵרָקִיעַ דָּא נָפַק. בְּגִין כָּךְ "יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ" (דניאל יב, ג), דְּבֵיהּ קָיְימִין כ"ב אַתְוָן אִלֵּין דְּאִתְּמַר בְּהוּ "הָאֹתִיּוֹת שְׁאָלוּנִי" (ישעיהו מה, יא) דְּכֹלָּא אִתְכְּלִיל בְּאִינוּן אַתְוָן. וי"ב הויו"ת קָיְימִין בְּהַהוּא עֲמוּדָא דְּאֶמְצָעִיתָא, שִׁית לִימִינָא וְשִׁית לִשְׂמָאלָא, בְּהוּ אִסְתַּחְרָן צֵירוּפִין בְּקַדְמִיתָא, כְּמָה דִּנְפַק מֵהַהוּא רָקִיעַ. וְרָזָא דִּלְהוֹן תְּלָת הויי"ן דְּבְהוֹן תְּרֵיסַר אַתְוָן, וְאִינּוּן כְּלָלָא דְּכֹלָּא עֵילָּא וְתַתָּא וְאֶמְצָעִיתָא. יְהֹוָה מֶלֶךְ יְהֹוָה מָלָךְ יְהֹוָה יִמְלוֹךְ לְעוֹלָם וָעֶד. בְּהוּ אֲנִי רִאשׁוֹן לְעֵילָא, אֲנִי אַחֲרוֹן לְתַתָּא, וּמִבַּלְעָדַי אֵין אֱלֹהִים בְּאֶמְצָעִיתָא. דְּלֵית לְךָ צֵירוּפָא חַד בְּאוֹרַיְתָא דְּלָא נָפִיק כֹּלָּא מֵאֵלִין תְּלָת. וְחָכְמָה בִּינָה וְדַעַת אִיהוּ יה"ו, חֶסֶד גְּבוּרָה תִּפְאֶרֶת יה"ו, נֵצַח הוֹד יְסוֹד יה"ו. שְׁכִינְתָּא אַשְׁלִימַת כֻּלְהוֹ ליהו"ה, וּבָהּ יְהֹוָה מֶלֶךְ וְכוּ'. וְהָכִי מִסְתַּחֲרַן צֵירוּפִין בְּאוֹרַיְתָא וַדַּאי. בְּגִין כָּךְ "וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ" (דָּנִיֵּאל יב, ג), אִלֵּין דְּיָדְעִין לְצָרְפָא צֵירוּפִין בְּאַתְרַיְיהוּ כִּדְקָא יֵאוֹת.

וְהָא אֵלִיָּהוּ נְבִיאָה מְהֵימְנָא נָחִית פָּתַח וְאָמַר, ר' ר' "וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ" (דָּנִיֵּאל יב, ג), פתח ואמר, רבי רבי הרמח"ל, "וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ" , אִלֵּין דְּיָדְעִין לְצָרְפָא צֵירוּפִין דְּאוֹרַיְתָא בְּרָזִין עִלָּאִין אלו שיודעים לצרף צירופי התורה בסודות העליונים,  דְּכֹלָּא מֵהַהוּא רְקִיעָא עִלָּאָה נָפַק, דְּאִתְּמַר בֵּיהּ "וּדְמוּת עַל רָאשֵׁי הַחַיָּה רָקִיעַ" (יחזקאל א, כב) מאותו הרקיע העליון יצא שנאמר בו "וּדְמוּת עַל רָאשֵׁי הַחַיָּה רָקִיעַ מָאן רָאשֵׁי הַחַיָּה? אִלֵּין תִּפְאֶרֶת וְצַדִּיק מהם ראשי החיה? הם התפארת והיסוד.  רָקִיעַ קָאִים לְעֵילָא מִינַּיְיהוּ לְדַבְּרָא כֹּלָּא כִּדְקָא יֵאוֹת הרקיע עומד למעלה מהם להנהיג הכל כמו שצריך.

דִּבְהַאי רָקִיעַ קָיְימִין כ"ב אַתְוָן עִלָּאִין, וּבְהוּ אִתְכְּלִילוּ כָּל בִּרְיָין דְּעָלְמָא, כְּמָה דְּאִתְכְּלִיל כֹּלָּא בְּהַהוּא בֵּירָא תַּתָּאָה, דְּהָא כֹּלָּא מִתַּמָּן נְפַקָו וַדַּאי. בזה הרקיע עומדים כ"ב אותיות עליונות, ובהן נכללות כל בריות העולם, כמו שנכלל הכל באותה הבאר התחתונה שהיא המלכות, שהרי כולם יצאו משם ודאי. וְכַמָּה רְתִיכִין מְשַׁמְּשִׁין לְאֵלִין אַתְוָן דְּאִשְׁתְּמוֹדְעָן בְּדַרְגַּיְיהוּ וכמה מרכבות משתמשות לאלו האותיות שנודעות במדריגותיה. וּכְפוּם אִסְתְּחָרוּתָא דְּאִינוּן אַתְוָן הָכִי נָטְלִין צֵירוּפִין לְזִינַיְיהוּ לְבַר, ומילין קָיְימִין עַל קִיּוּמַיְיהוּ כִּדְקָא יֵאוֹת וכפי שסובבות אלו האותיות, כך נוטלים הצירופים למיניהם לבחוץ, והדברים עומדים על קיומם כמו שראוי בְּגִין כָּךְ כֻּלְהוֹ צֵירוּפִין דְּעָלְמָא מֵרָקִיעַ דָּא נָפַק. בְּגִין כָּךְ "יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ" (דניאל יב, ג), לפיכך, כל הצירופים שבעולם מרקיע זה יצאולפיכך נאמר  דְּבֵיהּ קָיְימִין כ"ב אַתְוָן אִלֵּין דְּאִתְּמַר בְּהוּ "הָאֹתִיּוֹת שְׁאָלוּנִי" (ישעיהו מה, יא) דְּכֹלָּא אִתְכְּלִיל בְּאִינוּן אַתְוָן, שברקיע הזה עומדים כ"ב אותיות אלו שנאמר בהם "הָאֹתִיּוֹת שְׁאָלוּנִי", שהכל נכלל באלו האותיות.

וי"ב הויו"ת קָיְימִין בְּהַהוּא עֲמוּדָא דְּאֶמְצָעִיתָא, שִׁית לִימִינָא וְשִׁית לִשְׂמָאלָא, בְּהוּ אִסְתַּחְרָן צֵירוּפִין בְּקַדְמִיתָא, כְּמָה דִּנְפַק מֵהַהוּא רָקִיעַ וי"ב הויו"ת עומדות באותו העמוד האמצעי, שש לימין ושש לשמאל, בהם סובבים הצירופים בתחילה – כמו שיוצא מאותו הרקיע, וְרָזָא דִּלְהוֹן תְּלָת הויי"ן דְּבְהוֹן תְּרֵיסַר אַתְוָן, וְאִינּוּן כְּלָלָא דְּכֹלָּא עֵילָּא וְתַתָּא וְאֶמְצָעִיתָא וסודם שלוש הויו"ת, שבהם י"ב אותיות, והם כללות הכל, למעלה, למטה ובאמצע. יְהֹוָה מֶלֶךְ יְהֹוָה מָלָךְ יְהֹוָה יִמְלוֹךְ לְעוֹלָם וָעֶד, בְּהוּ אֲנִי רִאשׁוֹן לְעֵילָא, אֲנִי אַחֲרוֹן לְתַתָּא, וּמִבַּלְעָדַי אֵין אֱלֹהִים בְּאֶמְצָעִיתָא. בהם אני ראשון למעלה, אני אחרון למטה, ומבלעדי אין אלהים באמצע. דְּלֵית לְךָ צֵירוּפָא חַד בְּאוֹרַיְתָא דְּלָא נָפִיק כֹּלָּא מֵאֵלִין תְּלָת שאין לך צירוף אחד בתורה שלא יוצא הכל מאלו השלושה: וְחָכְמָה בִּינָה וְדַעַת אִיהוּ יה"ו, חֶסֶד גְּבוּרָה תִּפְאֶרֶת יה"ו, נֵצַח הוֹד יְסוֹד יה"ו. שְׁכִינְתָּא אַשְׁלִימַת כֻּלְהוֹ ליהו"ה, השכינה שהיא ה' אחרונה משלימה כולם ליהו"ה וּבָהּ יְהֹוָה מֶלֶךְ וְכוּ'. וְהָכִי מִסְתַּחֲרַן צֵירוּפִין בְּאוֹרַיְתָא וַדַּאי וכך סובבים הצרופים בתורה ודאי.  בְּגִין כָּךְ "וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ" (דָּנִיֵּאל יב, ג) אִלֵּין דְּיָדְעִין לְצָרְפָא צֵירוּפִין בְּאַתְרַיְיהוּ כִּדְקָא יֵאוֹת, לפיכך. אילו שיודעים לצרף צירופים במקומם כמו שראוי:

תפילות רס"ז - רס"ח מתוך "תקט"ו תפילות"

תפילה רס"ז: כשאדם ואמונה מתייחדים בכח חכמה סתימאה – העולם מונהג מצד אריך אנפין.

אֵל אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד. הֲרֵי מִצְווֹת שֶׁלְּךָ נָתַתָּ לָנוּ לְנֶגֶד אֵבָרִים שֶׁלָּנוּ לְהִתַּקֵּן בָּהֶם סוֹד אָדָם, וְשִׁמְךָ הַקָּדוֹשׁ צָרִיךְ לִשְׁלֹט עַל כָּל אֵבֶר וָאֵבֶר וְצָרִיךְ לְהַמְלִיךְ אוֹתוֹ עֲלֵיהֶם, בְּמָּה? אֶלָא בְּאוֹתָהּ הָאֱמוּנָה שֶׁל עִלַּת הָעִלּוֹת שֶׁמִּתְגַּלֵּית בָּאוֹתִיּוֹת שֶׁל שִׁמְךָ, בָּהֶם "עֵדוֹתֶיךָ נֶאֶמְנוּ מְאֹד לְבֵיתְךָ נָאֲוָה קֹדֶשׁ" כָּאן אָדָם כָּאן אֱמוּנָה, וְאוֹתָהּ "הַבַּיִת" שֶׁכּוֹלֶלֶת זֶה אָדָם לָשֶׁבֶת בַּיִת שֶׁנֶאֱמַר בָּהּ "כְּתִפְאֶרֶת אָדָם לָשֶׁבֶת בַּיִת", כֵּן מִתְקַדֶּשֶׁת בִּקְדֻשָּׁה זֹאת מִצַּד אוֹתָהּ חָכְמָה סְתִימָאָה רֵישָׁא דִמְהֵימָנוּתָא וַדַּאי, מִיָּד מִתְנַהֵג הָעוֹלָם מִצַּד אָרִיךְ אַנְפִּין – "יְהוָֹה לְאֹרֶךְ יָמִים" אֲרִיכוּת וּרְפוּאַת הַכֹּל.

רִבּוֹן כָּל הָעוֹלָמִים. הֲרֵי בָּאֱמוּנָה שֶׁלְּךָ בַּיִּחוּד שֶׁלְּךָ אָנוּ מִתַּקְּפִים בַּתִּקְוָה שֶׁלָּנוּ לְנֶגְדְּךָ, אַתָּה אֵל אֱמֶת, עֲנֵנוּ בַּאֲמִתַּת יִחוּדְךָ וּמִתּוֹחַלְתֵּנוּ לֹא נֵבוֹשׁ. לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהוָֹה.

 


 

תפילה רס"ח: בכח שם הוי"ה ב"ה נבראו שמים וארץ. בהארתו עומדים הם בתקון ובשמחה ובגלות מתבלבלים הסדרים. לע"ל כשייחד שמו ית' עלינו, תיקון ושמחה יתחדשו בסוד ישמחו השמים ותגל הארץ.

אֵל אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד. בָּאוֹתִיּוֹת שֶׁלְּךָ יהו"ה ב"ה לְעוֹלָם וּלְעוֹלְמֵי עוֹלָמִים בָּרָאתָ שָׁמַיִם וָאָרֶץ, וְכֵן הֵם תְּלוּיִים בּוֹ. בְּשָׁעָה שֶׁהוּא מֵאִיר, כֻּלָּם עוֹמְדִים בְּשִׂמְחָה שְׁלֵמָה וּבְאוֹר שָׁלֵם, וּבְשָׁעָה שֶׁאֵינוֹ מֵאִיר נֶאֱמַר בָּהֶם "אַלְבִּישׁ שָׁמַיִם קַדְרוּת", "הָאָרֶץ וְהִנֵּה תֹּהוּ". וְכַמָּה צֵרוּפִים מִצְטָרְפִים מֵהֶם שֶׁהוּא סוֹד הַיָּם הָעֶלְיוֹן בְּכַמָּה אַלְפֵי גַּלִּים שֶׁבּוֹ. בְּשָׁעָה שֶׁשֵּׁם הַקָּדוֹשׁ מֵאִיר הַכֹּל עוֹמֵד בְּתִקּוּן. אִם לֹא, "וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו". וַהֲרֵי עַתָּה בְּחֹשֶׁךְ הַגָּלוּת הַכֹּל נִתְבַּלְבֵּל וְזֶה, "צַלְמָוֶת וְלֹא סְדָרִים", עַד שֶׁתָּשִׁיב לְהָאִיר אוֹתִיּוֹת אֵלֶּה עָלֵינוּ, וּמִיָּד הַכֹּל יִתַּקֵּן וְיֵאָמֵר בָּהֶם יִשְׂמְחוּ הַשָּׁמַיִם וְתָגֵל הָאָרֶץ – ר"ת יְהוָֹה, יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ.

רִבּוֹן כָּל הָעוֹלָמִים. לַיִּחוּד שֶׁלְּךָ אָנוּ מְקַוִּים בֶּאֱמֶת שֶׁתְּיַחֵד אוֹתִיּוֹת אֵלֶּה עָלֵינוּ, וּמִיָּד נֵצֵא מִן הַחֹשֶׁךְ שֶׁשּׁוֹלֵט בָּעוֹלָם וְאוֹר יָאִיר לְכָל יִשְׂרָאֵל. "חָנֵּנוּ יְהוָֹה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בּוּז". לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהוָֹה.

יום שלישי ט' באדר ב'

שתפו!   זכו את הרבים!   שמרו דף זה במועדפים.

הידעת?? בכל יום מתעדכן הדף הזה, ומציג את התיקון המתאים לאותו היום.
התפילה שקודם הלימוד היא קבועה ולא משתנה!
שכחת אתמול? השלם בקלות ע"י הקלקה על הכפתור "היום הקודם".

תיקון גילוי היחוד - הדף היומי עליון

רִבּוֹן עָלְמִין עִלַּת עַל כָּל הָעִלּוֹת דְּאַנְתְּ אִיהוּ לְחוֹדָךְ דְּעָבִיד כֹּלָּא וְלֵית דְּעָבִיד מִלָּה בַּר מִינָךְ.
בְזִמְנָא דְּאִתְעֲבִידוּ שִׁבְעִין תִּיקּוּנִין עַל יָדָא דְּרַשְׁבִּ"י בּוֹצִינָא קַדִּישָׁא, שָׁרָא תִּיקּוּנָא לְאִתְתַּקְּנָא מֵעֵילָּא לְתַתָּא, מִשֵּׁירוּתָא דְּכֹלָּא עַד שְׁכִינְתָּא קַדִּישְׁתָּא, וְדָא בְּרֵאשִׁית. וְהַשְׁתָּא אִשְׁתְּלִים תִּיקּוּנָא דְּאִתְהַדַּר מִתַּתָּא לְעֵילָא בְּרָזָא דָּא לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּא יאהדונהי.

יְהֵא רַעֲוָא קֳדָמָךְ לְגַלָּאָה נַהִירוּ דְּאוֹרַיְתָךְ דְּתַנְהִיר בְּעָלְמָא, וְיִתְנַהֲרוּן מִינֵּיהּ כָּל בִּרְיָין דִּילָךְ, וְיִתְהַדְּרוּן כֻּלְהוֹ לְפוּלְחָנָךְ. וּבְשִׁבְעִין תִּיקּוּנִין אִלֵּין יִשְׁתַּלִים תִּיקּוּנָא עִלָּאָה לְאִתְקַשְּׁרָא כָּל דַּרְגִּין בְּקִּשְׁרָא חֲדָא, דְּבְהוֹן תִּיסַק שְׁכִינְתָּא מִגָּלוּתָא וְיִתְעַטְּרוּן כֻּלְהוֹ בִשְׁכִינְתָּךְ קַדִּישָׁא, דְּאִיהִי מָאנָא דְּכֹלָּא קִשְׁרָא דְּכֹלָּא יִחוּדָא דְּכֹלָּא, וְכֹלָּא יִתְקַשַׁר בְּרֵישָׁא דִּבְּרַךְ יְחִידָאָה מַלְכָּא מְשִׁיחָא, לְשַׁלְּטָאָה בֵּיהּ עַל כָּל עָלְמָא, וּלְאִתְגַּלָּאָה נְהוֹרָךְ עַד סוֹפָא דְּכֹלָּא. וְכָל רַע יִתְעַבַּר מֵעָלְמָא, וְיִתְהַדַּר כֹּלָּא לְאִשְׁתַּעְבְּדָא קָמָךְ. וְיִסְתַּלֵּק יְקָרְךָ עַל כָּל סִטְרִין דְּעָלְמָא, כְּמָה דְּאִתְּמָר, יְהִי כְבוֹד יְהֹוָה יאהדונהי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יְהֹוָה יאהדונהי בְּמַעֲשָׂיו, וּבֵיהּ יִזְכּוּן יִשְׂרָאֵל לִתְיוּבְתָּא וַדַּאי.

וּבְּשִׁבְעִין תִּיקּוּנִין אִלֵּין, יִתָּבְּרוּן שִׁבְעִין רַבְרְבִין קַמֵּי שְׁכִינְתָּא. וְהָכִי כֻּלְהוֹ אוּמִין דִּלְהוֹן יִפְּלוּן תַּחַת יִשְׂרָאֵל לְתַתָּא, לְנַטְּלָא מִנְּהוֹן נוֹקְמִין. וּבְחֵילָא דְּזֹהַר דָּא, אִתְהַדַּר שְׂמָאלָא לְאִתְבַּסְּמָא בִימִינָא וַדַּאי, וְיִשְׁתֵּזְבוּן יִשְׂרָאֵל מֵאֵלִין חֲבָלִין. כְּדֵין עֵת צָרָה אִתְהַדַּר עֵת רָצוֹן. וּבְשִׁבְעִין תִּיקּוּנִין אִלֵּין יִתְגַּלֵּי כֹּלָּא וְכֹלָּא יִשְׁתְּלִים בְּתִיקּוּנָא שְׁלִים, בִּנְהֹורִין דִּאִימָא דְּאִתְגַּלְּיָא עַל בְּנִין וַדַּאי. יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְהֹוָה יאהדונהי צוּרִי וְגֹאֲלִי, לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהֹוָה יאהדונהי.

תיקון גילוי היחוד - הדף היומי תחתון

זמן = זהב

רמחל שווה זהב

אנחנו לא מוכרים > אבל אתה קונה

10 דקות ביום – וקנית נצח
הרשם וקבל תזכורת בכל יום למייל לפתוח את הדף הנוכחי

קהילת הרמח"ל

ברוכים הבאים

הרשמתך  נקלטה בשמחה

שלחנו לך מייל אישור הרשמה – פתח ואשר
(אם אינך רואה אותו – בדוק בתיבת הספאם)